LASK Linz - PSV | Donderdag 7 november | EIndstand 4-1

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
8NMmPrg.png
 
Zou kunnen. Als er niet uit een heel ander vaatje getapt gaat worden, ligt 2-0 veel meer voor de hand
Valt wel mee, want Lask kan niet anders dan de tegenstander kapot rennen. Fysiek sterk, dat is hun kracht.
PSV heeft al vaker laten zien dat ze op dat vlak juist sterk zijn. Kansen komen er, dus verwacht daar doelpunten. 1-2 in de uitwedstrijd.
 
Zou kunnen. Als er niet uit een heel ander vaatje getapt gaat worden, ligt 2-0 veel meer voor de hand

Het zou structureel heel mooi zijn als er uit een heel ander vaatje wordt getapt - vooral een meer verzorgde opbouw - maar om bij LASK te winnen lijkt me dat niet noodzakelijk. Inderdaad iets meer scherpte en rust bij de afronding moet voldoende zijn.
 
Het zou structureel heel mooi zijn als er uit een heel ander vaatje wordt getapt - vooral een meer verzorgde opbouw - maar om bij LASK te winnen lijkt me dat niet noodzakelijk. Inderdaad iets meer scherpte en rust bij de afronding moet voldoende zijn.
Ja, zou moeten. We hadden ook gewoon van Utrecht moeten winnen. En we moeten zondag ook gewoon thuis van AZ winnen. Als we in de negatieve spiraal blijven zitten, waar we nu in zitten, kan het seizoen al wel eens voor de kerst voorbij zijn. Kortom, AZ wordt een sleutelwedstrijd, die we moeten winnen om het seizoen nog te redden. En dat zonder Malen en Bergwijn, dan blijft er toch best wel weining over: een gemankeerde verdediging en een middenveld dat de bal niet bij de voorhoede krijgt. Ik ben enigszins somber. Hopelijk zien we tegen AZ de ommekeer.
 
Winnen = Hemel
Gelijkspelen = Matchpoint
Verlies = Hel

Bij winst zijn we sowieso door.
Bij gelijkspel, heb we aan een overwinning tegen Sporting of Rosenborg genoeg.
Bij verlies hier, hebben we een slechter onderling resultaat tegenover LASK, en verliezen we dan ook nog tegen Sporting, kunnen we na 5 speelrondes al uitgeschakeld zijn.

Derhalve kun je zeggen dat dit echt een belangrijk duel is.
 
Winnen = Hemel
Gelijkspelen = Matchpoint
Verlies = Hel

Bij winst zijn we sowieso door.
Bij gelijkspel, heb we aan een overwinning tegen Sporting of Rosenborg genoeg.
Bij verlies hier, hebben we een slechter onderling resultaat tegenover LASK, en verliezen we dan ook nog tegen Sporting, kunnen we na 5 speelrondes al uitgeschakeld zijn.

Derhalve kun je zeggen dat dit echt een belangrijk duel is.
4e duel is vaak in t teken voor meekomen of afhaken.
 
Ja, zou moeten. We hadden ook gewoon van Utrecht moeten winnen. En we moeten zondag ook gewoon thuis van AZ winnen. Als we in de negatieve spiraal blijven zitten, waar we nu in zitten, kan het seizoen al wel eens voor de kerst voorbij zijn. Kortom, AZ wordt een sleutelwedstrijd, die we moeten winnen om het seizoen nog te redden. En dat zonder Malen en Bergwijn, dan blijft er toch best wel weining over: een gemankeerde verdediging en een middenveld dat de bal niet bij de voorhoede krijgt. Ik ben enigszins somber. Hopelijk zien we tegen AZ de ommekeer.

Volgens mij zit je zelf vooral in de negatieve spiraal, afgaande op de toon van je post:lmao:. Het spel van PSV was echt het probleem niet tegen LASK; slordigheid in het omspringen met de kansen wel. Ik zag dus geen vervolg op de dramatische pot tegen Utrecht, waar wel echt slecht gespeeld werd en ook geen kansen werden gecreëerd, maar juist een prima reactie van het team. De uitslag viel tegen, maar om dan gelijk van een negatieve spiraal te spreken is wel erg overdreven. Het is ook nog helemaal niet zeker dat Malen en Bergwijn niet meespelen. De verdediging was sowieso al gemankeerd, dus dat verschil zal ook allemaal wel meevallen. Zolang PSV maar uitgaat van aanvallen en niet van tegenhouden, en die aanvallen dan ook eens een keer weet te verzilveren met doelpunten, moet het goed komen.
 
Volgens mij zit je zelf vooral in de negatieve spiraal, afgaande op de toon van je post:lmao:. Het spel van PSV was echt het probleem niet tegen LASK; slordigheid in het omspringen met de kansen wel. Ik zag dus geen vervolg op de dramatische pot tegen Utrecht, waar wel echt slecht gespeeld werd en ook geen kansen werden gecreëerd, maar juist een prima reactie van het team. De uitslag viel tegen, maar om dan gelijk van een negatieve spiraal te spreken is wel erg overdreven. Het is ook nog helemaal niet zeker dat Malen en Bergwijn niet meespelen. De verdediging was sowieso al gemankeerd, dus dat verschil zal ook allemaal wel meevallen. Zolang PSV maar uitgaat van aanvallen en niet van tegenhouden, en die aanvallen dan ook eens een keer weet te verzilveren met doelpunten, moet het goed komen.
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben met mijn spiraal :D. Toch denk ik, dat als we nu van AZ verliezen, de competitie over is. Ik hoop dat we gaan winnen, maar ik houdt m'n hart vast voor Stengs tegen Sadilek bv. En wie de PSV goals moet gaan scoren, voorin met Bruma en Gakpo en Mitro? En ik weet dat Mitro aan het forum-optimisme leidt. Hoe langer hij niet speelt, hoe beter hij wordt, en het is MvB fout dat hij niet speelt en nog geen 15 goals gemaakt heeft. Als Bergwijn en Malen niet meedoen, verliezen we toch gigantisch veel kwalitiet en mn sciorend vermogen.
 
En ik weet dat Mitro aan het forum-optimisme leidt. Hoe langer hij niet speelt, hoe beter hij wordt, en het is MvB fout dat hij niet speelt en nog geen 15 goals gemaakt heeft. Als Bergwijn en Malen niet meedoen, verliezen we toch gigantisch veel kwalitiet en mn sciorend vermogen.

Mitro maakt iedere wedstrijd een hattrick als ie in de basis start. Sommige dingen weet je gewoon zeker.
 
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben met mijn spiraal :D. Toch denk ik, dat als we nu van AZ verliezen, de competitie over is. Ik hoop dat we gaan winnen, maar ik houdt m'n hart vast voor Stengs tegen Sadilek bv. En wie de PSV goals moet gaan scoren, voorin met Bruma en Gakpo en Mitro? En ik weet dat Mitro aan het forum-optimisme leidt. Hoe langer hij niet speelt, hoe beter hij wordt, en het is MvB fout dat hij niet speelt en nog geen 15 goals gemaakt heeft. Als Bergwijn en Malen niet meedoen, verliezen we toch gigantisch veel kwalitiet en mn sciorend vermogen.

Mitro is een echte spits, die heeft nog geen 100 minuten gespeeld voor PSV, maar er al wel 2 in liggen. Ik zou dan voor de voorhoede Bruma - Mitro - Doan te spelen. Vooral veel ballen op Mitro, want die is fysiek dan weer sterker dan Malen. Bruma omdat het centrum van AZ traag is. Wie de goals voor PSV moet maken kun je je overigens al afvragen als Malen wegvalt, want die maakt ze tot nu toe bijna allemaal.
 
Bij gelijkspel, heb we aan een overwinning tegen Sporting of Rosenborg genoeg.
Overwinning bij Rosenborg is niet genoeg als LASK tegen Sporting wint en wij van Sporting verliezen.*

*Bij een 0-0 gelijkspel, gelijkspel met meer doelpunten dan hebben wij onderling beter resultaat
 
Laatst bewerkt:
Overwinning bij Rosenborg is niet genoeg als LASK tegen Porto wint en wij van Porto verliezen.

Je hebt gelijk.
Wij komen in dit scenario op 11 punten (7 + 1 + 0 + 3)
LASK kan dan maximaal op 11 komen (4 + 1 + 3 + 3)
In dat geval komt Sporting op maximaal op 12 (6 + 3 + 3 + 0)
En heeft Rosenborg dus 0 (0 + 0 + 0 + 0)

Wat als we ook uit 0-0 spelen, gaat t dan om doelsaldo of wordt er direct geloot (UEFA is gek genoeg hiervoor)

Regels UEFA bij gelijke stand zijn hier te vinden.

Hoop gewauwel, laten we maar gewoon winnen.
 
Laatst bewerkt:
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben met mijn spiraal :D. Toch denk ik, dat als we nu van AZ verliezen, de competitie over is. Ik hoop dat we gaan winnen, maar ik houdt m'n hart vast voor Stengs tegen Sadilek bv. En wie de PSV goals moet gaan scoren, voorin met Bruma en Gakpo en Mitro? En ik weet dat Mitro aan het forum-optimisme leidt. Hoe langer hij niet speelt, hoe beter hij wordt, en het is MvB fout dat hij niet speelt en nog geen 15 goals gemaakt heeft. Als Bergwijn en Malen niet meedoen, verliezen we toch gigantisch veel kwalitiet en mn sciorend vermogen.

Ach, de competitie is nog lang. Voordat PSV op bezoek ging bij Ajax en zich daar laf opstelde leek het uitzicht voor Ajax om kampioen te worden ook ver uit zicht, het speelde verre van geweldig, maar het tot dusver fris spelende PSV liet zich daar de kaas van het brood eten en gaf Ajax weer het geloof waarmee ze zich uit de put hebben getrokken, terwijl het bij PSV steeds minder ging lopen. Ik wil maar zeggen, het kan dus ook na een verliespartij tegen AZ nog alle kanten op, hoe onwaarschijnlijk dat nu misschien nog lijkt. Wel is het natuurlijk zo dat Ajax minder jeugd in de basis heeft, dus de kans op een nog slechtere vorm dan ze nu laten zien is niet erg groot, maar ook in deze vorm kunnen zij punten laten liggen. Wat heet, ze hadden het eigenlijk ook gewoon niet verdiend om te winnen tegen RKC. Bruma en Gakpo zijn inderdaad niet de meest stabiele en betrouwbare spelers, Mitro krijgt te weinig speeltijd om zich te laten zien, en wordt daar denk ik wel slechter van dus daar hoef je ook je hoop niet meer op te gooien. Het is inderdaad wel een zorgenkindje dat bij PSV, ondanks de weelde en het talent in de aanval, iedereen behalve Malen het scoren lijkt te zijn verleerd, maar misschien moet gewoon de ban effe gebroken worden. Ik ben normaal ook niet optimistisch, maar tegen LASK zag ik in de eerste helft iig weer strakke passing, tempo, energie; er leek wat lijn in te zitten. Dus vandaar dat ik het op basis daarvan nog niet zo supersomber in zie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan