Lars Unnerstall (DM)

Tja omdat hij hier eerste staat zegt dat natuurlijk niet veel over hem, mij zegt het meer over het forumpubliek (of over de andere spelers). Statistieken zijn gewoon zeer pover. En dan vergeet ik nog zijn gestuntel aan het begin van het seizoen...

Droevig keepersbeleid, een matige keeper voor 2 jaar huren voor de eerste keeperpositie dat is zelden of nooit vertoond.
Kom maar met die statistieken dan.
 
Ik ben vooral benieuwd naar het aantal geloste schoten op ons doel. En dat dan ook in vergelijking met de rest van de Eredivisie.
 
Overigens blijf ik het ongelooflijk makkelijk vinden om alles maar bij de keeper op z'n bord te schuiven. Voetbal is een teamsport. Er gaat ook veel te veel fout voorafgaand aan zo'n doelpunt. Dat begint al bij de voorhoede, die kansen moeten afmaken.
 
Overigens blijf ik het ongelooflijk makkelijk vinden om alles maar bij de keeper op z'n bord te schuiven. Voetbal is een teamsport. Er gaat ook veel te veel fout voorafgaand aan zo'n doelpunt. Dat begint al bij de voorhoede, die kansen moeten afmaken.
Tja 1 schot op goal die er dan ook invalt is kennelijk een goede statistiek om dit alles te onderbouwen, denk als er zelfs een wereldgoal van afstand werd gescoord dat het zelfs dan nog een “blunder” was in de ogen van veel PSV’ers.
 
Tja 1 schot op goal die er dan ook invalt is kennelijk een goede statistiek om dit alles te onderbouwen, denk als er zelfs een wereldgoal van afstand werd gescoord dat het zelfs dan nog een “blunder” was in de ogen van veel PSV’ers.
Voetbal en statistiek vind ik soms maar moeilijk. Ik hoorde zelfs iemand eens zeggen dat Veltman wel eens de beste statistieken van de Eredivisie had.
 
Toen lagen we er helaas al uit..

Het zegt niet enorm veel deze stats hoor maar minder dan de helft van de ballen stoppen is wel heel weinig en bevestigt het beeld dat het zeker geen hoogvlieger is. Niet iets voor een bijzondere huurconstructie in ieder geval.

Kan straks de eredivisie statistieken erbij pakken en vergelijken met andere keepers, maar durf met gemak te stellen dat Unnerstall er vorig jaar meer uit heeft gehouden dan Mvogo %gewijs in een vergelijkbare sample.

Maar wanneer je deze argumenten aandraagt dan wordt opeens de cross-pass het belangrijkste voor een keeper
 
Toen lagen we er helaas al uit..

Het zegt niet enorm veel deze stats hoor maar minder dan de helft van de ballen stoppen is wel heel weinig en bevestigt het beeld dat het zeker geen hoogvlieger is. Niet iets voor een bijzondere huurconstructie in ieder geval.

Kan straks de eredivisie statistieken erbij pakken en vergelijken met andere keepers, maar durf met gemak te stellen dat Unnerstall er vorig jaar meer uit heeft gehouden dan Mvogo %gewijs in een vergelijkbare sample.

Maar wanneer je deze argumenten aandraagt dan wordt opeens de cross-pass het belangrijkste voor een keeper
Snap je punt, krijg het gevoel dat ze elkaar niet veel ontlopen, en dan is de eigen keeper een betere keuze ipv opleiden voor een ander.
 

Europa League

MP​

8

GA​

14

SoTA​

26

Save%​

46.2

GA90​

1.75

ben even op pad, Europa League is vrij makkelijk te vinden. Zeer pover.

ter vergelijk Save% van Unnerstall vorig seizoen was 77.3%
Unnerstall keepte toch geen EL?

Op een cijfer na zeggen die afkortingen me niets. Savepercentage is wel een goede. Al ligt het er wel aan wat voor schoten je tegen krijgt. Zijn er ook statistieken die dit verwerken?
 
Ik was vooral benieuwd naar de stats, ik hang er geen conclusies aan vast met betrekking tot de keepers. Meer met het oog op, hoe vaak laten wij de tegenstander op ons doel schieten. Heb het idee dat dit veel te vaak gebeurd.

Uiteindelijk hebben we vorig jaar ook geen zak aan die 77% van Unnerstall gehad. Dat iedereen lekker halstarrig wil blijven wijzen naar 1 persoon, lekker doen. Maar zonder fouten van Baumgartl, Max, Rosario en het ego gedoe van Malen had het er ook allemaal anders kunnen zien. Je hebt in de EL gefaald als compleet team, niet als individu. En ja hoor, ook Mvogo hoort bij dat team als falende factor. Ben maar niet bang.
 
Ik was vooral benieuwd naar de stats, ik hang er geen conclusies aan vast. Want uiteindelijk hebben we vorig jaar ook geen zak aan die 77% van Unnerstall gehad. Dat iedereen lekker halstarrig wil blijven wijzen naar 1 persoon, lekker doen. Maar zonder fouten van Baumgartl, Max, Rosario en het ego gedoe van Malen had het er ook allemaal anders kunnen zien. Je hebt in de EL gefaald als compleet team, niet als individu.
Het gaat erom dat Mvogo niets toevoegt tov Unnerstall. Voetballend is hij beter dan Unnerstall maar dat gedeelte stelt uiteindelijk ook helemaal niks voor, en op de lijn is hij matiger dan Unnerstall, en hij heeft een grote zwakke plek, die linkerhoek van hem. Verder komt hij niet stabiel over. Ik kan nou niet zeggen dat ik met een rustig gevoel op de bank zit als er weer eens een schot op goal gelost wordt. Kan alle kanten op met die gast.
 
Hopelijk kunnen we een ruildeal doen, lijkt een goede keeper te zijn en kan ons ook geld opleveren.
Ik begrijp dat Unnerstall transfervrij gaat vertrekken, dus een ruildeal zit er dan niet in lijkt mij. Maar, uiteraard zou PSV moeten gaan voor Drommel: een uitstekende keeper, met veel potentie voor de toekomst. En ook nog vrij jong. Ik zie Drommel wel slagen bij PSV en daarna een grote stap maken naar het buitenland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan