Kwalificatie Europees Kampioenschap 2020

De Bondscoach

Maoïst van lichte zeden
Klopt. Was balvaster. Maar komt de echte ideeen te kort nog.
Koeman acht ik ook verantwoordelijk met zijn opstelling en de wissels. De Roon er af voor Vilehna of vd Beek en Luuk voor Promes, Bergwijn voor Babel. En dan Memphis en Bergwijn aan de zijkanten. Dat had hij al in de tweede helft gelijk moeten doen.
Memphis aan de zijkanten zou ik zonde vinden. Hij is in zijn vrije rol nu zo sterk. De Roon was voor mij eigenlijk de zwakste schakel - zelfs nog zwakker dan Blind.

IPF

Forummer van het jaar 2015
Memphis aan de zijkanten zou ik zonde vinden. Hij is in zijn vrije rol nu zo sterk. De Roon was voor mij eigenlijk de zwakste schakel - zelfs nog zwakker dan Blind.
Het probleem is dat je het met 3-4 toppers (in wording) het niet redt. Als je 7 toppers hebt, dan kun je gerust 4 middelmaten of redelijke spelers hebben. Feit is dat ook Dumfries nog te kort komt zo ook Promes of Bergwijn.

Mikasa

Forummer van het Jaar 2014
De wedstrijd eindigt zoals hij begon. Slecht verdedigen door Nederland. :zien:
Dat is inderdaad de korte samenvatting.
In het stadion geweest.
1e helft ging alles fout. Duitsers konden doen wat ze wilden. Ongelofelijk slap.
De 2e goal Duitsland leek heel mooi maar was haalbaar.
Ik hoor mensen hier negatief over van Dijk. Ik zeg je een ding: het is een wereldtopper en een echte baas. Hij moest zoveel corrigeren achterin..pfff. De Ligt liet hem vaak in de steek en die de Roon kan echt niet.
Wijnaldum had een dagje vrij.
Bergwijn nog te ligt voor dit niveau.
Frenkie tweede helft heer en meester.
Promes mag nooit meer spelen als basisspeler. Wat een triest niveau. Begreep niet dat hij er ik mocht staan en dat Luuk zo laat er in kwam.
Memphis is een verademing.
Scheids was erg slecht!
Wat was er slecht aan de scheids? Ik vond hem vrij aardig fluiten. Zwaaide ook niet met kaarten.
Het probleem is dat je het met 3-4 toppers (in wording) het niet redt. Als je 7 toppers hebt, dan kun je gerust 4 middelmaten of redelijke spelers hebben. Feit is dat ook Dumfries nog te kort komt zo ook Promes of Bergwijn.
Ik vond Dumfries gisteren behoorlijk sterk spelen juist.

In het stadion geweest.
1e helft ging alles fout. Duitsers konden doen wat ze wilden. Ongelofelijk slap.
De 2e goal Duitsland leek heel mooi maar was haalbaar.
Ik hoor mensen hier negatief over van Dijk. Ik zeg je een ding: het is een wereldtopper en een echte baas. Hij moest zoveel corrigeren achterin..pfff. De Ligt liet hem vaak in de steek en die de Roon kan echt niet.
Wijnaldum had een dagje vrij.
Bergwijn nog te ligt voor dit niveau.
Frenkie tweede helft heer en meester.
Promes mag nooit meer spelen als basisspeler. Wat een triest niveau. Begreep niet dat hij er ik mocht staan en dat Luuk zo laat er in kwam.
Memphis is een verademing.
Scheids was erg slecht!
Voor de keeper of voor de verdediging? Verdediging ben ik met je eens maar de keeper kon er echt niet bij imo. Bij het verdedigen zag je dat ze niet op elkaar ingespeeld zijn en dat zag je op meerdere momenten. Dumfries en v Dijk liepen elkaar in de weg bij de tweede goal. Bij de eerste is er twijfel wie er overneemt. Bij de derde is de organisatie ook weg.

Kronos

Assistent Bondscoach
Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien, maar na zo'n mooie reeks is het toch ook niet gek dat we weer eens een grote wedstrijd verliezen. Eigenlijk alleen maar goed. We moeten ook opletten om het direct weer allemaal ruk te vinden. Weer eventjes voetjes op aarde, ondanks dat het allemaal zo goed zit in deze groep sluipt er schijnbaar toch nog wel eens iets in waardoor ze zo matig starten als gisteren. Maar ik zie weinig reden om af te wijken van de ingezette koers, of spelers nu plotseling te gaan passeren. Bergwijn ernaast vond ik heel zonde, maar met het argument tactische flexibiliteit kon ik het nog wel ergens begrijpen.

Ben ik met je eens. Maar Derksen zei ook dat De Ligt dan verdedigend zo veel beter zou zijn. Dat zag ik vanavond helaas ook niet.
Speelde nu twee keer bijzonder matig achter elkaar. Echt niet om te bashen, maar geeft maar weer aan dat die jongen nog lang niet de wereldverdediger van 80 miljoen is die hij continu wordt genoemd. Je zou aannemen dat scouts van topclubs ook hebben zitten opletten?

IPF

Dat is inderdaad de korte samenvatting.

Wat was er slecht aan de scheids? Ik vond hem vrij aardig fluiten. Zwaaide ook niet met kaarten.

Ik vond Dumfries gisteren behoorlijk sterk spelen juist.
Scheids was een zielige man die zogenaamd geen thuisfluiter wilde uithangen.
En Dumfries is er nog lang niet: hij werd continu voorbij gelopen door Sané en zelfs die back van hen. Van Dijk moest te veel corrigeren achterin. En ik vond de communicatie tussen hem en de Ligt slecht. Ja, hij was beter dan de laatste weken bij PSV maar voor Oranje moet je toch andere maatstaven hanteren vind ik.
Blijkbaar ziet je live hele andere dingen dan thuis voor de buis. Ik vond bijv Blind echt niet slecht terwijl men hier zei dat je wellicht Willems moet oproepen. Blind is erg balvast en heeft een geweldig inzicht. Dat ontbreekt bijv bij een Dumfries.

De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012
Speelde nu twee keer bijzonder matig achter elkaar. Echt niet om te bashen, maar geeft maar weer aan dat die jongen nog lang niet de wereldverdediger van 80 miljoen is die hij continu wordt genoemd. Je zou aannemen dat scouts van topclubs ook hebben zitten opletten?
Eens. Hij heeft absoluut potentie. Ik denk dat clubs achter hypes aanlopen. Beter 80 miljoen investeren dan eventueel een topper in de dop naar de concurrent zien gaan. Geld is voor sommige clubs geen probleem.

IPF

Van Dijk is gewoon een topper: hij is zo rustig en het gaat allemaal zo makkelijk bij hem. Hoeveel hij moest corrigeren gisteren wat Dumfries, de Ligt en soms Blind maar ook de Roon nalieten, is gewoon ongelofelijk. In het stadion zag je dat de Duitsers enorm veel respect hadden voor hem. Ik vind het veel te makkelijk om hem te beoordelen op het moment dat iedereen om hem heen zoveel fouten maakt en hij zijn handen hier aan vol heeft.

Van Dijk is gewoon een topper: hij is zo rustig en het gaat allemaal zo makkelijk bij hem. Hoeveel hij moest corrigeren gisteren wat Dumfries, de Ligt en soms Blind maar ook de Roon nalieten, is gewoon ongelofelijk. In het stadion zag je dat de Duitsers enorm veel respect hadden voor hem. Ik vind het veel te makkelijk om hem te beoordelen op het moment dat iedereen om hem heen zoveel fouten maakt en hij zijn handen hier aan vol heeft.
Ik kan het niet beter verwoorden. Leuk dat je naar de wedstrijd bent geweest, hoewel, het was wel in de arena. ;)

Overigens is er niks aan de hand, je moet gewoon 2x winnen van Noord-Ierland, Estland en Wit-Rusland, dan ben je er. Dat moet mogelijk zijn. Maar niet onderschatten natuurlijk.

Volgende wedstrijd tegen Engeland in de Nations League, dat wordt echt heel lastig, die zijn op het moment heel goed.

De Bouterbaas

Ik kan het niet beter verwoorden. Leuk dat je naar de wedstrijd bent geweest, hoewel, het was wel in de arena. ;)

Overigens is er niks aan de hand, je moet gewoon 2x winnen van Noord-Ierland, Estland en Wit-Rusland, dan ben je er. Dat moet mogelijk zijn. Maar niet onderschatten natuurlijk.

Volgende wedstrijd tegen Engeland in de Nations League, dat wordt echt heel lastig, die zijn op het moment heel goed.
Engeland speelt inderdaad sterk de laatste tijd. Op papier een flinke maat te sterk. Maar goed, de bal is rond, deze wedstrijd staat op zich, in het voetbal kan alles gebeuren en meer lulkoek dooddoeners.

Te makkelijk gedacht. Tijdens die Nations League in juni speelt Noord Ierland gewoon verder en kan in de uitwedstrijden dus gewoon in september op 12 punten staan. Ook wetende dat wij nog tegen Duitsland moeten en dus 3 uit 3 hebben (worst case).

Komt echt flinke druk op die beide duels met die Ieren maar ook op die uitwedstrijden in het Oostblok.

Ben Jason McAteer nog niet vergeten in 2001 (het andere Ierland).

Te makkelijk gedacht. Tijdens die Nations League in juni speelt Noord Ierland gewoon verder en kan in de uitwedstrijden dus gewoon in september op 12 punten staan. Ook wetende dat wij nog tegen Duitsland moeten en dus 3 uit 3 hebben (worst case).

Komt echt flinke druk op die beide duels met die Ieren maar ook op die uitwedstrijden in het Oostblok.

Ben Jason McAteer nog niet vergeten in 2001 (het andere Ierland).
Waar denk ik dan te makkelijk? Het is toch niet onmogelijk om van de Noord Ieren te winnen? Ik zeg ook nadrukkelijk dat we zeker Noord-Ierland niet moet onderschatten. Overigens worden de Noord-Ieren pas gevaarlijk als ze 4 punten tegen Nederland of 4 punten tegen Duitsland én 2 punten tegen Nederland pakken. (Ervan uit gaande dat ze hun uitwedstrijden tegen Estland en Wit-Rusland gewoon winnen.) Overigens mocht Nederland dan onverhoopt 3de worden, dan hebben ze altijd nog de play-offs.

Waar denk ik dan te makkelijk? Het is toch niet onmogelijk om van de Noord Ieren te winnen? Ik zeg ook nadrukkelijk dat we zeker Noord-Ierland niet moet onderschatten. Overigens worden de Noord-Ieren pas gevaarlijk als ze 4 punten tegen Nederland of 4 punten tegen Duitsland én 2 punten tegen Nederland pakken. (Ervan uit gaande dat ze hun uitwedstrijden tegen Estland en Wit-Rusland gewoon winnen.) Overigens mocht Nederland dan onverhoopt 3de worden, dan hebben ze altijd nog de play-offs.
Het is natuurlijk niet onmogelijk maar als je kunt 9 punten achter staan op die Ieren. Dan staat er wel flinke druk op. Wij moeten ook nog maar winnen in het Oostblok.

Noord Ierland......waar hebben we het over? Gewoon 6 punten en minimaal+5 doelpunten

Penalty

Winnaar div. Wedstrijdvoor- spellingen
Noorwegen - Zweden 3-3
Noorwegen komt met 2-0 voor. Zweden komt terug en het wordt 2-3.
Noorwegen scoort in de 97e minuut nog 3-3.

Zwitserland - Denemarken 3-3.
Zwitserland komt 3-0 voor. En Denemarken komt terug tot 3-3.
84' :BALL: Mathias Jørgensen
88' :BALL: Gytkjaer
90'+3' :BALL: Dalsgaard

Een knotsgekke kwalificatie-avond. :maniac::lmao:

De Bouterbaas

Noorwegen - Zweden 3-3
Noorwegen komt met 2-0 voor. Zweden komt terug en het wordt 2-3.
Noorwegen scoort in de 97e minuut nog 3-3.

Zwitserland - Denemarken 3-3.
Zwitserland komt 3-0 voor. En Denemarken komt terug tot 3-3.
84' :BALL: Mathias Jørgensen
88' :BALL: Gytkjaer
90'+3' :BALL: Dalsgaard

Een knotsgekke kwalificatie-avond. :maniac::lmao:
Bizar!!