Ik ben pas net begonnen met AI te verkennen. Ben vooral geintrigeerd door Claude Code, wat dus beweert dat je je eigen apps kan maken zonder te kunnen programmeren.
Ik heb het net geprobeerd met een idee dat ik al een tijd heb: Ik wil een app die, gegeven een stoelnummer in het stadion en het tijdstip van het evenement, mij vertelt of ik op die plek blootgesteld ben aan de zon of regen. Met name de zon is hier wel een dingetje, want bij 35 graden wil je wel schaduw hebben. Ik vroeg Claude Code om zo'n app te bouwen.
De AI had er ongeveer 3 minuten voor nodig. Ik wist niet wat ik zag...
Bekijk bijlage 8217
Het gekke is dat er wel 1 domme fout in zat: Claude Code had de nummering van de vakken omgewisseld. Dat leek mij nou net het simpelste gedeelte van de app bouwen.
Hieronder volgt de volledige lijst van instructies die ik heb gegeven:
1. Given a section, row and seat number and a date and time of an event, I want to determine whether that seat will be exposed to sun or rain at Optus stadium in Perth
2. I would like to add the weather integration and the visual map (Claude stelde voor de app te koppelen aan de weersverwachting en een stadium map erbij te doen, vond ik prima idee)
3. The bay numbering on the map appears wrong. The 100 ring is the inner ring, closest to the field. The 500 ring is the outermost
En nu heb ik dus een app zodat ik altijd de juiste stoel kies voor een wedstrijd. Mind blown.
Edit: Ik heb er nog wel een paar flinke fouten uit moeten halen. Zo haalde Claude Code informatie over de orientatie van het stadion uit de tekst van een of andere website ipv rechtstreeks van Google Maps. En de marketing-uitspraak van Optus Stadium zelf, dat alle rijen vanaf rij 4 overdekt zijn werd een beetje te letterlijk genomen. Het verbaast mij wel dat de AI blijkbaar (nog) geen waarde-oordeel heeft over de kwaliteit van de informatie die het van Internet plukt.