Kostas Mitroglou (A) - Gehuurd van Marseille

PSV huurt goalgetter Mitroglou van Galatasaray een seizoen voor 1,25 miljoen euro

link

PSV gaat Konstantin Mitroglou van Galatasaray huren. De clubs hebben een overeenkomst bereikt voor het lopende seizoen. PSV betaalt 1,25 miljoen euro voor de huur en de Turken betalen nog 1,95 miljoen euro aan de speler, zo meldt Galatasaray op de eigen website.

Tsja ... Een noodgreep.
 
Nou, simpel:

Bruma---Malen---Kostas---Ihattaren---Bergwijn
-------------------Hendrix-------------------------
Lato------Baumgartl------Schwaab------Dumfries
---------------------Zoet---------------------------

;P

4 verdedigers? Da's gekkenwerk. Doe mij maar dit :cool:
Overigens vindt ik Mitroglou helemaal niet zo'n gekke keus. Al onze aanvallers (muv Lammers) zijn hetzelfde type, snel behendig, snel en snel. Op het moment dat je er eens niet doorkomt is het prima om een spits te hebben die de beuk erin kan gooien en kopsterk is.


------------Mitroglou-------------
--Malen-----------------Bergwijn--

------Bruma-------Ihattaren-------
-------------------Guti--------------
-------------Rosario----------------
--Viergever------------Dumfries--
--------------Baumgartl------------

---------------Unnerstall-----------
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Mij boeit dit heel weinig. Het probleem ligt op het middenveld en de hele linkerflank van de defensie (even er vanuit gaande dat Unnerstall die zak aardappelen snel vervangt). Prioriteit is geen 'nummer 10' (Ihattaren) of een vleugel (genoeg opties), maar een centrale middenvelder en een LCV imo.
 
Ik zal wel te negatief zijn voor de positieve sfeer die er nu heerst, maar ik zie maar weinig potentie in deze huurdeal. Laat ik voorop stellen dat ik deze speler niet ken noch aan het werk heb gezien, maar ik schat dat vooral het laatste geldt voor vrijwel alle forumers hier. Leeftijd zegt me ook vrij weinig. Hij is gehuurd, dus misschien is het wel positief dat hij al wat ouder is. Kortom: Het zal afwachten worden.

De vraag is niet: Hebben we een spits nodig? Noch is de vraag waar deze speler komt te staan. De vraag is eerder: Gaat Mark deze speler ook gebruiken? En zo ja, ten kosten van wie? Malen lijkt toch echt een van de favoriete te zijn, dus naar de flank? Dan moet Bergwijn, Bruma of Gakpo dus banken? Nu bedenk ik me, 2 van de 3 zojuist genoemde. Eigenkijk horen Bergwijn én Bruma te spelen naar mijn mening. Met Ihattaren als aanvallende middenvelder. Nogmaals, kortom: Het is een hoop giswerk en ik ben benieuwd welke keuzes Mark nu gaat maken.

Ik neig eigenlijk te zeggen dat deze speler onze jeugd alleen maar in de weg zit. Maar tegelijkertijd realiseer ik me ook dat dit is spits is, iets wat we op dit moment hard nodig hebben. Vleugelspelers, daar wemelt het van. Bijna te veel zelfs...

Mij boeit dit heel weinig. Het probleem ligt op het middenveld en de hele linkerflank van de defensie (even er vanuit gaande dat Unnerstall die zak aardappelen snel vervangt). Prioriteit is geen 'nummer 10' (Ihattaren) of een vleugel (genoeg opties), maar een centrale middenvelder en een LCV imo.

Nooit zo vlug een reactie geliket. Tuurlijk, een echte spits is van harte welkom. Maar deze huur gaat niet de hoofdproblemen oplossen. Onze aanvallers kunnen goed zat voetballen, maar wat daarachter staat kan beter en tactisch klopt er al helemaal niks van.
 
Vrijwel elke speler die je haalt staat onze jeugd in de weg.
Zolang het betere/completere spelers betreffen die je aantrekt, heb ik er vrede mee.
Bovendien, ervaring is ook erg belangrijk voor een goed rendement.
 
Prima deal! Huren is voor deze positie juist uitstekend met veel talenten als malen, lammers, piroe en ook nog romero evt. Daarnaast is het een type speler (en stormram) die we misten; dikke prima, ik ben positief.
 
Wat is dan weer niet snap is het laatste deel van het artikel: 'De komst van Mitroglou, die donderdag mogelijk al kan meetrainen met de reserves, staat los van de wens om ook nog een aankoop te doen. Onder anderen Ritsu Doan en Nicolás González zijn nog in beeld. PSV heeft eerder al een lijntje uitgegooid naar Alireza Jahanbakhsh, spelend bij Brighton. Hij was toen niet beschikbaar voor een overstap. '

Waarom ga je nog meer voorhoede spelers halen. Je hebt een Bergwijn, Malen, Gakpo en Bruma al. En Lammers als die weer fit is. Houd het geld toch gewoon ff op de bank. Dan kun je het op een ander moment weer toepassen.
 
Wat is dan weer niet snap is het laatste deel van het artikel: 'De komst van Mitroglou, die donderdag mogelijk al kan meetrainen met de reserves, staat los van de wens om ook nog een aankoop te doen. Onder anderen Ritsu Doan en Nicolás González zijn nog in beeld. PSV heeft eerder al een lijntje uitgegooid naar Alireza Jahanbakhsh, spelend bij Brighton. Hij was toen niet beschikbaar voor een overstap. '

Waarom ga je nog meer voorhoede spelers halen. Je hebt een Bergwijn, Malen, Gakpo en Bruma al. En Lammers als die weer fit is. Houd het geld toch gewoon ff op de bank. Dan kun je het op een ander moment weer toepassen.

Snap er ook niks van, zoveel aanvallers die allemaal basiswaardig zijn, er kunnen er maar 3 spelen, geef je geld uit aan een goede LCVM ( Koopmeiners) een back up voor Ihattaren ( Honda transfervrij bv) en wil je dan nog meer geld uitgeven haal dan een goede LCV
 
Zo op het eerste gezicht lijkt dit mij een goede huur. Tijdelijk, ervaring, hopelijk wat aggressiviteit binnen de ploeg. Vraag me alleen af of ie 100% fit is
 
Bizar. Echt bizar. Een type spits die we inderdaad momenteel niet hadden in Eindhoven.

Malen ga je echter niet laten banken, Bruma en Bergwijn ook niet. Ihattaren wil je ook niet laten banken en ook Gakpo eigenlijk niet.

Tevens heb je in de jeugd nog Piroe en Vertessen rondlopen, terwijl op de flanken nog Abouklal en Sidibe in de jeugd rondlopen. Gooi nou gewoon eens dergelijke spelers voor de leeuwen PSV, in plaats van ze weg te laten rotten op de Herdgang.

Vervolgens kun je, indien je door het vroege doorschuiven op de Herdgang in de problemen komt, jeugdspelers voor een laag bedrag wegkopen bij andere clubs en zodoende dus de jeugdopleiding verder ontwikkelen.

Je kunt nog zo'n prachtig complex neerzetten op de Herdgang als je wilt, indien je structureel je eigen jeugd blijft negeren zal dit de doorstroom naar het eerste elftal niet verbeteren.
 
Als ik het goed begrijp:
Lammers: Geblesseerd (minimaal half jaar er uit)
Malen: Spits nr. 1
Mitroglu: Invaller/breekijzer
Piroe: Verhuur

Begrijp dit wel. Op het eerste gezicht een prima optie dus.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zijn recente prestaties niet gezien, maar voor de rest lijkt dit me een goede zet.

Lammers geblesseerd, dus je hebt geen alternatief voor Malen. Met een huurdeal vang je deze periode op.

Haugeslund thuis was naar mijn inzien een wedstrijd waar je graag een ander type spits had gehad, dan is deze Mitroglu een uitkomst.
 
Goeie speler toen hij bij Benfica speelde.
Daarvoor en daarna weet ik niet.
Zie trouwens dat hij in Duitsland bij Duisburg en daarna BMgladbach is opgeleid. Zal dus wel goed Duits spreken, wat ook een pluspunt is.
 
Ook ben ik wel blij met een baard in het team (en dan geen Behich). Gewoon even iemand met wat meer vlieguren dan al onze jonkies. Zo voorkom je hopelijk ook dat het een speeltuin wordt.

Nee niet geheel ontevreden. Nu nog een serieuze toevoeging voor het middenveld (en dan geen Gonzalez of Doan) en het zou nog eens wat kunnen worden dit seizoen. Ik vrees alleen wel een beetje dat de Lozano miljoenen ook voor een aardig deel naar de aankoop van Bruma zijn gegaan en de rest kunnen we afschrijven op Romero en Pereiro.
 
Voor de jeugd adepten met een jeugd team speel,je niet om de prijzen. Dus tis 1 of ander. Een goede mix is de basis voor prestaties die ik van PSV verwacht. Deze speler is qua leeftijd en ervaring een goede zet echter wil ik hem eerst zien spelen of hij kwalitatief iets toevoegd.
Tegen Ajax smurfen altijd opstellen garantie voor winnen van kopduels.
 
Toen ik mijn reactie plaatste in de Gonzáleztopic, had ik nog niet gelezen dat PSV interesse heeft in Mitroglou. Ervanuitgaande dat Mitroglou als back-up voor Malen wordt gehaald, zo lang Lammers geblesseerd is, vind ik het een goede deal. Veel ervaring, voor een lage prijs, en een type spits dat bij PSV nog niet rondloopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan