Kostas Mitroglou (A) - Gehuurd van Marseille

Dat hij maar vaak mag blijven scoren. Qua uiterlijk houd ik totaal niet van dit soort spelers, en heb het idee dat hij zichzelf wel heel erg goed vind. Zolang hij scoort zie ik het wel door de vingers maar wanneer dat stokt kan het wel eens een lastige teamgenoot zijn.
 
Dat hij maar vaak mag blijven scoren. Qua uiterlijk houd ik totaal niet van dit soort spelers, en heb het idee dat hij zichzelf wel heel erg goed vind. Zolang hij scoort zie ik het wel door de vingers maar wanneer dat stokt kan het wel eens een lastige teamgenoot zijn.

Niet mee eens. Hij heeft met zijn wat norse en woeste uiterlijk de schijn wat tegen, waardoor je al gauw denkt dat het een egomannetje is. In wat ik van hem gezien heb tot nu toe lijkt hij echter gewoon oog te hebben voor zijn teamgenoten en toont hij zich gewoon vrolijk en blij bij een doelpunt, waarbij hij de assistgever ook omhelst. Geen ego-goal celebrations. Vind hem tot nu toe gewoon een sympathieke gast.
 
Niet mee eens. Hij heeft met zijn wat norse en woeste uiterlijk de schijn wat tegen, waardoor je al gauw denkt dat het een egomannetje is. In wat ik van hem gezien heb tot nu toe lijkt hij echter gewoon oog te hebben voor zijn teamgenoten en toont hij zich gewoon vrolijk en blij bij een doelpunt, waarbij hij de assistgever ook omhelst. Geen ego-goal celebrations. Vind hem tot nu toe gewoon een sympathieke gast.
Het heeft ook wel wat om Kahl Drogo in te zetten als de tegenstander een beetje moeilijk loopt te doen.
 
Een interessante situatie dient zich nu overigens aan. Goed, we hebben Mitroglou slechts 56 hele minuten aan het werk gezien, maar daarin is hij al twee keer trefzeker geweest. Ik zie een geslepen spits die ervaring meeneemt uit competities die stuk voor stuk iets groter tot groter zijn dan de Eredivisie en uit al die interlands voor Griekenland. Zijn positionering en anticipatie laten hem opvallen tussen de jonge honden om hem heen. Daarnaast is hij fysiek sterk, en kun je met hem voorin dus weer luchtduels winnen en heb je een aanspeelpunt. Dit is uitermate handig tegen ingravende tegenstanders, die vaak met sterke verdedigers spelen. Bij de huidige basisvoorhoede moet alles over de grond, en met een compacte-staande tegenstander en geen aanspeelpunt door de lucht sta je dan met je hele elftal op hun helft en verlies je de bal vaak, met veel counters tot gevolg. Malen is geen slechte speler, integendeel. Ik heb Malen hoog zitten, maar het is geen spits. Hij vult het zo goed in als hij kan en zal zijn goals en assists blijven meepikken, maar het blijft inconsistent en hij moet over de grond bereikt worden, wat gewoon een weinig productieve en ook gevaarlijke speelwijze is als de tegenstander op de counter speelt. Tegen Apollon moest hij uitwijken naar de flanken toe Mitroglou kwam, en vervolgens speelde Malen die Cyprioten helemaal kapot.

Maar ja, zoals hier elders werd aangegeven heeft JDJ een gedrocht gecreëerd. Men is zonder blikken blozen het seizoen in gegaan met het idee dat Malen de eerste ''spits'' zou zijn en dat dat wel goed zou komen. Zodoende zou Malen dus niet meer mee hoeven te dingen voor een plekje op de vleugels. Die positie zit nu overvol, dus als Malen daar moet gaan spelen moet er weer een andere goede speler op de bank. Terug naar Mitroglou. Die geeft ons toch weer een soort van Luuk terug. Het lijkt vooralsnog een speler te zijn die het net makkelijk vindt met de juiste aanvoer, en spelers met goede voorzetten en snelheid hebben we wel, dus daar zal het niet aan liggen. Als blijkt dat je met hem wel consistent tot doelpunten komt ben ik heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Gaat Mitroglou op den duur een basisplaats krijgen? En kost dat Malen zijn plek of iemand op de vleugels (wanneer Malen naar de vleugels gaat)? Je kunt het Malen ook moeilijk verkopen om hem op de bank zetten. Eerst belangrijk maken, contract verlengen, en dan op de bank. Maar ja, de resultaten zijn nog altijd niet fantastisch en erg onderhevig aan countervoetbal. We hebben de grootste moeite te scoren. Pas als er gescoord wordt, vindt die ''explosie'' plaats, wat simpelweg betekent dat de tegenstander komt en er ruimte ontstaat. Ja, met al die snelle jongens voorin volgen er dan ook wel meer doelpunten. Kortom, benieuwd naar hoe dit gaat uitpakken en afloopt. Sportieve prestaties moeten voorop blijven staan, maar zie Malen, Bergwijn, Bruma, Ihattaren, Gakpo en Doan maar eens tevreden te houden als je Kostas basis zet en zodoende nog maar 3 posities in de aanval (aanvallende middenvelder meegerekend) over houdt.
 
Maar ja, zoals hier elders werd aangegeven heeft JDJ een gedrocht gecreëerd. Men is zonder blikken blozen het seizoen in gegaan met het idee dat Malen de eerste ''spits'' zou zijn en dat dat wel goed zou komen. Zodoende zou Malen dus niet meer mee hoeven te dingen voor een plekje op de vleugels.
Ik weet niet of dat waar is. Vooraf dachten velen dat Lammers de eerste spits zou worden. Toen die zwaar geblesseerd raakte werd een hoop anders, maar voor zijn blessure (en voor het bijtekenen van Bergwijn wat ook allerminst zeker was met alle geruchten rond hem) was het nog niet zeker waar Malen zou spelen. Dus dit is mij te kort door de bocht
 
Ik weet niet of dat waar is. Vooraf dachten velen dat Lammers de eerste spits zou worden. Toen die zwaar geblesseerd raakte werd een hoop anders, maar voor zijn blessure (en voor het bijtekenen van Bergwijn wat ook allerminst zeker was met alle geruchten rond hem) was het nog niet zeker waar Malen zou spelen. Dus dit is mij te kort door de bocht

Lammers raakte geblesseerd in de JC schaal wedstrijd. Het seizoen was al begonnen. Malen kreeg rugnummer 9 en begon tegen Basel thuis en Ajax, beide wedstrijden was Lammers er nog bij, in de basis. Als Lammers als echte spits zijnde nummer 9 naar een concurrent ziet gaan en twee keer op de bank moest beginnen zegt mij dat toch genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Lammers raakte geblesseerd in de JC schaal wedstrijd. Het seizoen was al begonnen. Malen kreeg rugnummer 9 en begon tegen Basel thuis en Ajax, beide wedstrijden was Lammers er nog bij, in de basis. Als Lammers als echte spits zijnde nummer 9 naar een concurrent ziet gaat en twee keer op de bank moest beginnen zegt mij dat toch genoeg.
Mij niet. Van Bommel was nog aan het experimenteren wat betreft de opstelling en zette spelers op, voor hun, niet beste posities. Je ziet dat hij nog altijd zoekende is naar de juiste formatie. Met Guti, zonder Guti, Met Hendrix, zonder Hendrix, met Ihattaren, zonder Ihattaren, met Sadilek, zonder Sadilek, etc.

Het feit dat Lammers aanvallende middenvelder moest spelen lijkt mij niet zozeer omdat hij niet de beste spits zou zijn, maar omdat van Bommel dacht dat hij wellicht de beste optie zou zijn als aanvallende middenvelder. Ihattaren komt ook opeens voorin, terwijl iedereen hier roept dat hij op het middenveld moet, met Bergwijn op de positie van Ihattaren (en waar Lammers eerder stond). Ik zie dit meer als te creatief zijn (positieve woordkeus) van van Bommel dan iets anders.
 
Laatst bewerkt:
Dat hij maar vaak mag blijven scoren. Qua uiterlijk houd ik totaal niet van dit soort spelers, en heb het idee dat hij zichzelf wel heel erg goed vind. Zolang hij scoort zie ik het wel door de vingers maar wanneer dat stokt kan het wel eens een lastige teamgenoot zijn.
Dat hij maar vaak mag blijven scoren. Qua uiterlijk houd ik totaal niet van dit soort spelers, en heb het idee dat hij zichzelf wel heel erg goed vind. Zolang hij scoort zie ik het wel door de vingers maar wanneer dat stokt kan het wel eens een lastige teamgenoot zijn.
Bende weer terug? Dat is eerder dan verwacht...toch?
 
De planning was nooit meer, maar als ik de berichten las de laatste 4 weken dan offer ik me toch maar weer op om deze vele onzin te weerleggen ?

Als je weggaat, moet je ook niet meer gaan kijken want dan kruipt het bloed weer waar het niet gaan kan.

Believe me, ik weet het uit eigen ervaring. 6 jaar volgehouden... het is net als met roken, waarom ben ik toch weer begonnen!? :maniac:
 
De planning was nooit meer, maar als ik de berichten las de laatste 4 weken dan offer ik me toch maar weer op om deze vele onzin te weerleggen ?

Als je weggaat, moet je ook niet meer gaan kijken want dan kruipt het bloed weer waar het niet gaan kan.

Believe me, ik weet het uit eigen ervaring. 6 jaar volgehouden... het is net als met roken, waarom ben ik toch weer begonnen!? :maniac:

You can check out any time you want, but you will never leave....
Je kunt het forum tijdelijk onderdrukken, maar je blijft altijd drager van het virus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan