Kookkunsten / recepten

Wat je ook nog kan doen is een eitje bakken, of verschillende salades zoals sellerie. Een aantal van die johma salades zijn ook wel prima. Zijn echt genoeg opties. Maar begin ik toch ook altijd de dag met minimaal 1 broodje Nutella, ook niet echt gezond of milieubewust.. Hoeft ook niet alles perfect te doen natuurlijk.
 
Mopper mopper mopper. :grin:
Humm humm humm us
100% pindakaas al geprobeerd?
Ga je mond spoelen! Pindakaas is echt het allergoorste op deze wereld. Ik raak die potjes niet eens aan. Wat een walgelijke geur. :braak::braak:
Wat je ook nog kan doen is een eitje bakken, of verschillende salades zoals sellerie. Een aantal van die johma salades zijn ook wel prima. Zijn echt genoeg opties. Maar begin ik toch ook altijd de dag met minimaal 1 broodje Nutella, ook niet echt gezond of milieubewust.. Hoeft ook niet alles perfect te doen natuurlijk.
Ik zal het salade vak nog eens induiken. Maar het moet ook nog een beetje gezond zijn.
 
Humm humm humm us

Ga je mond spoelen! Pindakaas is echt het allergoorste op deze wereld. Ik raak die potjes niet eens aan. Wat een walgelijke geur. :braak::braak:

Ik zal het salade vak nog eens induiken. Maar het moet ook nog een beetje gezond zijn.

 
Twee ideeën voor ontbijt: beide wel aan ietwat zoete kant:
1. Meng 4 eetlepels Tahini met 1 eetlepel dadel siroop en dik smeren op je brood. Let op: je moet eerst goed en grondig in het Tahini potje. Meestal staat er een laagje tahini olie er boven op die je goed moet mengen door de inhoud van het potje.
2. Ontpit 5 dadels en leg ze 10 minuten in een kom met wat melk ( of water). Hierna de dadels fijn maken ( stampen). Zet een koekenpan met een beetje olie op het vuur en voeg de dadels toe en 2 minuten bakken. Voeg wat fijngemalen walnoten toe en bak die ook heel even mee. Voeg wat peper, zout en kaneel toe. Voeg 3 eieren toe en bak dat mee. Klaar.
Eet dit met geroosterd bruin brood.
Edit: de koekenpan is natuurlijk van het merk Tefal :grin:
 
Twee ideeën voor ontbijt: beide wel aan ietwat zoete kant:
1. Meng 4 eetlepels Tahini met 1 eetlepel dadel siroop en dik smeren op je brood. Let op: je moet eerst goed en grondig in het Tahini potje. Meestal staat er een laagje tahini olie er boven op die je goed moet mengen door de inhoud van het potje.
2. Ontpit 5 dadels en leg ze 10 minuten in een kom met wat melk ( of water). Hierna de dadels fijn maken ( stampen). Zet een koekenpan met een beetje olie op het vuur en voeg de dadels toe en 2 minuten bakken. Voeg wat fijngemalen walnoten toe en bak die ook heel even mee. Voeg wat peper, zout en kaneel toe. Voeg 3 eieren toe en bak dat mee. Klaar.
Eet dit met geroosterd bruin brood.
Edit: de koekenpan is natuurlijk van het merk Tefal :grin:
Dadels…. Pfff. Die zitten bijna in de categorie pindakaas. Sorry.
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Twee ideeën voor ontbijt: beide wel aan ietwat zoete kant:
1. Meng 4 eetlepels Tahini met 1 eetlepel dadel siroop en dik smeren op je brood. Let op: je moet eerst goed en grondig in het Tahini potje. Meestal staat er een laagje tahini olie er boven op die je goed moet mengen door de inhoud van het potje.
2. Ontpit 5 dadels en leg ze 10 minuten in een kom met wat melk ( of water). Hierna de dadels fijn maken ( stampen). Zet een koekenpan met een beetje olie op het vuur en voeg de dadels toe en 2 minuten bakken. Voeg wat fijngemalen walnoten toe en bak die ook heel even mee. Voeg wat peper, zout en kaneel toe. Voeg 3 eieren toe en bak dat mee. Klaar.
Eet dit met geroosterd bruin brood.
Edit: de koekenpan is natuurlijk van het merk Tefal :grin:
Poeh, dan is het al bijna middag voordat ik aan mijn ontbijt zit. ;)
 
Een lekker vega gerecht als avondeten is bloemkool shoarma. Klinkt voor geen meter maar als je het proeft is 't erg lekker. Bloemkool klein snijden, kort blancheren, shoarma kruiden er overheen en daarna in de oven wat krokant laten worden. Zelf gemaakte knoflooksaus en 'n pita broodje erbij en 't is smullen
 
Niks #omdenken aan, beste baas. Een airfryer is gewoon een handzaam gemaakte oven. Hij werkt kennelijk net iets anders als ik 24kitchen mag geloven (al snap ik nog steeds niet wat het verschil dan is adhv die pagina & ik heb er zelf ook eentje), maar het blijft gewoon een oven. Blaast hete lucht.

Hret grote verschil tussen de twee:

Airfryers zijn ontworpen om ingrediënten zo knapperig mogelijk te maken. Het vocht en vet dat tijdens het bakken van deze ingrediënten vrijkomt, wordt direct afgevoerd naar de bodem van de airfryer. In ovens daarentegen, blijft dat vocht en vet in dezelfde ruimte als hetgeen dat je afbakt. Hierdoor worden je frietjes niet zo knapperig en blijven je kroketten aan de slappe kant.
 
Na twee jaar dat ding gebruiken geloof ik er heulemaol neks van.
Twee jaar een apparaat gebruiken waarvan je denkt dat het niet werkt? Dat is nog eens hardleers zijn! Bij mij werkt het ding trouwens prima, zolang je hem maar goed schoonmaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan