Kookkunsten / recepten

Ik herken de fles, dus ik heb in elk geval die op.

Dat zegt niets. Zo passen pepsi en coca cola hun smaak ook aan, aan de landen waar ze het verkopen. Dus wel origineel, maar misschien de europese variant. Ja we worden als consument altijd voorgelogen:ROFL:
 
Dat zegt niets. Zo passen pepsi en coca cola hun smaak ook aan, aan de landen waar ze het verkopen. Dus wel origineel, maar misschien de europese variant. Ja we worden als consument altijd voorgelogen:ROFL:
De europese variant? Het zal prima, want heet is het niet.
Mijn eindproduct van vandaag wel, dus wat er verder in die al dan niet europese fles zit, rukt me niks. :ROFL: :ROFL:
 
Weet iemand toevallig lekkere recepten voor smoothies voor lunch en ontbijt?

Als ik ga Googlen kom ik vooral afvalshakes tegen, alleen dat moet ik niet hebben. Moet voldoende voedingsstoffen binnen krijgen voor op het werk omdat ik niet veel zin heb om van m'n stokkie te gaan. Wil er ff tegenaan kunnen namelijk.
 
Ik at voorheen altijd graag sambal van de Trinidad moruga scorpion-peper. Maar dat spul is hier nergens meer te krijgen, dus besloot ik de pepers los te bestellen bij Westlandpeppers in De Lier. Vanmiddag kwamen binnen en inmiddels zijn ze al verwerkt. 500 gram gesneden rode ui, 1700 gram rode en groene jalapeños en 500 gram Trinidad moruga scorpion.
Ik was wel zo slim om het buiten te bereiden, maar ook dat was een hele toer. Als de wind maar eventjes draaide kon ik niet bij de pan blijven staan. Veiligheidsbril op bij het staafmixen is dan ook wel een belangrijke bescherming.:geek:
Maar, hij is klaar en lékker! Poh! Benieuwd hoe lang de potjes meegaan. Het zal niet heel lang zijn ben ik bang.:drool:
Heeft de winkelversie ook een andere naam? Of staat er op de pot letterlijk "sambal van de Trinidad moruga scorpion-peper"?
 
Weet iemand toevallig lekkere recepten voor smoothies voor lunch en ontbijt?

Als ik ga Googlen kom ik vooral afvalshakes tegen, alleen dat moet ik niet hebben. Moet voldoende voedingsstoffen binnen krijgen voor op het werk omdat ik niet veel zin heb om van m'n stokkie te gaan. Wil er ff tegenaan kunnen namelijk.
Ik maak elke morgen bij m’n ontbijt een smoothie met banaan, aardbei en mango/frambozen afwisselend, vrij simpel kost je 2 min, bevalt mij voor als nog goed 😌
 
Weet iemand toevallig lekkere recepten voor smoothies voor lunch en ontbijt?

Als ik ga Googlen kom ik vooral afvalshakes tegen, alleen dat moet ik niet hebben. Moet voldoende voedingsstoffen binnen krijgen voor op het werk omdat ik niet veel zin heb om van m'n stokkie te gaan. Wil er ff tegenaan kunnen namelijk.
Stap 1 is een blender kopen als je die nog niet hebt. Voor prima prijsje verkrijgbaar bij een blokker oid.
Stap 2 - imo het handigst - bevroren fruit kopen bij de Ap. Passievrucht, blauwe bessen, frambozen, mango. Allemaal voor een relatief prikkie op te halen. De bananen moet je wel meer ad hoc kopen.
Als je het echt goed wilt doen haal je ergens nog een bakje Acai-poeder, ook verkrijgbaar in supermarkten. Maakt het voor mij extra lekker, hoewel het zonder ook prima is.

En blenden maarrrrrr
 
Weet iemand toevallig lekkere recepten voor smoothies voor lunch en ontbijt?

Als ik ga Googlen kom ik vooral afvalshakes tegen, alleen dat moet ik niet hebben. Moet voldoende voedingsstoffen binnen krijgen voor op het werk omdat ik niet veel zin heb om van m'n stokkie te gaan. Wil er ff tegenaan kunnen namelijk.
Ik maak vaak smoothies van:
Banaan, appel, wortels, blue berry ( niet te veel), Sharon fruit ( geschild) of alle andere fruitsoorten die je nog hebt liggen ( behalve de citrusvruchten) en magere kwark.
Als topping doe ik granola, kaneel en een beetje honing of maple syrup.
 
Stap 1 is een blender kopen als je die nog niet hebt. Voor prima prijsje verkrijgbaar bij een blokker oid.
Stap 2 - imo het handigst - bevroren fruit kopen bij de Ap. Passievrucht, blauwe bessen, frambozen, mango. Allemaal voor een relatief prikkie op te halen. De bananen moet je wel meer ad hoc kopen.
Als je het echt goed wilt doen haal je ergens nog een bakje Acai-poeder, ook verkrijgbaar in supermarkten. Maakt het voor mij extra lekker, hoewel het zonder ook prima is.

En blenden maarrrrrr
Blend it like Beckham!
 
Ik maak elke morgen bij m’n ontbijt een smoothie met banaan, aardbei en mango/frambozen afwisselend, vrij simpel kost je 2 min, bevalt mij voor als nog goed 😌
Als je probeert af te vallen is de smoothie geen hele beste keuze.
Doe je het voor de vitamientjes en gewoon omdat je het lekker vindt, smakelijk! :giggle:
 
Stap 1 is een blender kopen als je die nog niet hebt. Voor prima prijsje verkrijgbaar bij een blokker oid.
Stap 2 - imo het handigst - bevroren fruit kopen bij de Ap. Passievrucht, blauwe bessen, frambozen, mango. Allemaal voor een relatief prikkie op te halen. De bananen moet je wel meer ad hoc kopen.
Als je het echt goed wilt doen haal je ergens nog een bakje Acai-poeder, ook verkrijgbaar in supermarkten. Maakt het voor mij extra lekker, hoewel het zonder ook prima is.

En blenden maarrrrrr
Vergeet niet de sap erin te doen. Anders heb je meer babyvoeding
 
Terug
Bovenaan Onderaan