Kookkunsten / recepten

Vandaag eindelijk weer eens zuurkool gegeten. Veel te veel natuurlijk, want veel te lekker.
Maar er is nog een maaltje voor morgen. Opbakken, dan is 'ie nóg lekkerder!:maniac:
 
Vandaag eindelijk weer eens zuurkool gegeten. Veel te veel natuurlijk, want veel te lekker.
Maar er is nog een maaltje voor morgen. Opbakken, dan is 'ie nóg lekkerder!:maniac:
Boter in de pan en dan zo'n korstje d'r onder? Oe, dit doet herinneringen van ruim 20 jaar geleden bovendrijven.
 
Vandaag eindelijk weer eens zuurkool gegeten. Veel te veel natuurlijk, want veel te lekker.
Maar er is nog een maaltje voor morgen. Opbakken, dan is 'ie nóg lekkerder!:maniac:
Zuurkool heerlijk! Wij eten het dan wel met veganistische worst. Voor u een verkrachting van het recept, voor mij de enige weg om toch aan mijn trekken te komen ;P :grin:
 
Zuurkool heerlijk! Wij eten het dan wel met veganistische worst. Voor u een verkrachting van het recept, voor mij de enige weg om toch aan mijn trekken te komen ;P :grin:
Och ik heb ooit in een of ander vaag anarchistisch kookcafe in Amsterdam veganistische erwtensoep gegeten, was nog goed te doen ook. Aangaande de vleeslust van Bacchus, tja die zal je nooit zo ver krijgen.
 
  • Hahaha!
Reactions: IPF
Ik snap sowieso niet waarom een veganist iets zou willen eten wat op een worst moet lijken.

Veganistische spekjes, veganistische frikadellen, veganistische kroketten... Als je toch zo graag op sla kauwt, stop dan sla in je hoofd in plaats van iets wat lijkt op hetgeen je verafschuwt.

Rare mensen.
 
Ik snap sowieso niet waarom een veganist iets zou willen eten wat op een worst moet lijken.

Veganistische spekjes, veganistische frikadellen, veganistische kroketten... Als je toch zo graag op sla kauwt, stop dan sla in je hoofd in plaats van iets wat lijkt op hetgeen je verafschuwt.

Rare mensen.
Vega koken, geen probleem
Vleesvervanger, no way jose
 
Ik snap sowieso niet waarom een veganist iets zou willen eten wat op een worst moet lijken.

Veganistische spekjes, veganistische frikadellen, veganistische kroketten... Als je toch zo graag op sla kauwt, stop dan sla in je hoofd in plaats van iets wat lijkt op hetgeen je verafschuwt.

Rare mensen.
Moet ik het je uitleggen of sta je er per definitie niet voor open? ;P
 
Ik at voorheen altijd graag sambal van de Trinidad moruga scorpion-peper. Maar dat spul is hier nergens meer te krijgen, dus besloot ik de pepers los te bestellen bij Westlandpeppers in De Lier. Vanmiddag kwamen binnen en inmiddels zijn ze al verwerkt. 500 gram gesneden rode ui, 1700 gram rode en groene jalapeños en 500 gram Trinidad moruga scorpion.
Ik was wel zo slim om het buiten te bereiden, maar ook dat was een hele toer. Als de wind maar eventjes draaide kon ik niet bij de pan blijven staan. Veiligheidsbril op bij het staafmixen is dan ook wel een belangrijke bescherming.:geek:
Maar, hij is klaar en lékker! Poh! Benieuwd hoe lang de potjes meegaan. Het zal niet heel lang zijn ben ik bang.:drool:
 
Ik at voorheen altijd graag sambal van de Trinidad moruga scorpion-peper. Maar dat spul is hier nergens meer te krijgen, dus besloot ik de pepers los te bestellen bij Westlandpeppers in De Lier. Vanmiddag kwamen binnen en inmiddels zijn ze al verwerkt. 500 gram gesneden rode ui, 1700 gram rode en groene jalapeños en 500 gram Trinidad moruga scorpion.
Ik was wel zo slim om het buiten te bereiden, maar ook dat wa een hele toer. Als de wind maar eventjes draaide kon ik niet bij de pan blijven staan. Veiligheidsbril op bij het staafmixen is dan ook wel een belangrijke bescherming.:geek:
Maar, hij is klaar en lékker! Poh! Benieuwd hoe lang de potjes meegan. Het zal niet heel lang zijn ben ik bang.:drool:
Dus je gaat het nooit meer kant en klaar kopen? :star:
 
Dus je gaat het nooit meer kant en klaar kopen? :star:
'Nooit' is wel heel definitief, maar deze sambal is sowieso nergens te krijgen hier in de buurt, dus het heel hete spul maak ik voortaan lekker zelf. :) Komt bij dat ik nu 2,5 kg sambal heb voor €13.- of zo.
Kopen in de winkel is toch een stukje duurder. Jolokiasambal is bijvoorbeeld gewoon €6.- tot €7.- per potje van 200gram. Reken uit je winst.
Laat ik het zo zeggen, ik ben wel fan -geworden- van zelf maken. :cool:

Aanvulling: Ik moet daarbij wel vertellen dat ik de jalapeños en de uien van mijn buurman heb gekregen. Die werkt in een magazijn van een fastfoodketen en daar blijft nog wel eens wat over. Dat maakte echter wel dat mijn sambal daardoor een stuk goedkoper uitviel.
 
Lekker man geniet ervan.



Doe je het ook net zoals mijn vriendin met een eetlepel het naar binnen lepelen?
De meestal sambals kan ik wel eten als jam ja. Madame Jeanette bijvoorbeeld, dat is niet bijzonder pittig.
Deze pepers zijn wel andere koek. Maar, nog steeds wel puur te proeven tijdens het koken. Even je vinger in de pan en proeven is geen probleem.
Feit is wel dat ik nu -een paar uurtjes later- nog steeds een brandend gevoel in mijn mond krijg als ik mijn vinger in mijn mond stop. En ik heb mijn handen toch al een paar keer gewassen inmiddels.
 
Deze pepers zijn wel andere koek. Maar, nog steeds wel puur te proeven tijdens het koken. Even je vinger in de pan en proeven is geen probleem.

Lekker man, maar ze eet inderdaad allerlei pepers gewoon zo op of allerlei sausen.

ING-sriracha-sauce-main.jpg


Deze saus eens kopen bij een toko: sriracha hot chilli sauce. Nog een paar stappen heter dan een sambal.
 
Lekker man, maar ze eet inderdaad allerlei pepers gewoon zo op of allerlei sausen.

ING-sriracha-sauce-main.jpg


Deze saus eens kopen bij een toko: sriracha hot chilli sauce. Nog een paar stappen heter dan een sambal.
Dat vind ik net zo pittig als ketchup.:ROFL:
Vroeger heb ik dat wel veel gegeten, maar op 't laatst was m'n hele bord rood en ging die fles nog maar één avondmaaltijd mee.

Op spareribs, als marinade is het nog wel heel lekker vind ik.
 
Dat vind ik net zo pittig als ketchup.:ROFL:
Vroeger heb ik dat wel veel gegeten, maar op 't laatst was m'n hele bord rood en ging die fles nog maar één avondmaaltijd mee.

Op spareribs, als marinade is het nog wel heel lekker vind ik.
Ken je de serie Hot Ones? Kun je misschien wat inspiratie op doen.

 
Terug
Bovenaan Onderaan