Kodai Sano (M)

Omdat ik geen idee heb van de populatieverdelingen maar even wat simpeler en overzichtelijker gehouden.

Bekijk bijlage 8433Bekijk bijlage 8434Bekijk bijlage 8435Bekijk bijlage 8436Bekijk bijlage 8437Bekijk bijlage 8438

De data van Schouten is weer van 24/25, die van de andere spelers van 25/26. Data laat m.i. zien dat we er met Sano vooral verdedigend op vooruit gaan, en dat hij in de opbouw meer een type Frenkie de Jong is dan een Joey Veerman. Overigens laten deze statistieken vooral ook zien dat Sano een enorme verbetering is t.o.v. Wanner.
Statistieken op VI PRO laten zien dat hij in afpakken van de bal en druk zetten verreweg het hoogste scoort in de Eredivisie. Perfecte speler dus voor trainers als Schreuder en Bosz.

Gejank! Ze hebben hem in de winterstop een transfer en waarschijnlijk wk deelname door de neus geboord. Ik snap hem volledig dat hij gisteren geen risico wilde nemen.

Top aankoop; 14.5 mln terwijl er in de winterstop nog bijna 20 voor betaald moest worden. En er was ook al Duitse en Engelse interesse schrijft Rikkert. Zeer benieuwd of hij weer een stap extra kan zetten. Merchandise / commercieel echnisch kan het ook interessant lijkt me.
Facilitair technisch ook. Contract met schoonmaakbedrijf kan opgezegd worden. Sano houdt het stadion en de kleedkamers wel schoon in zijn vrije tijd.

PSV had Sano volgens directeur voetbalzaken Earnest Stewart al langere tijd op het oog. "We zien hem als een nummer 6 met veel dynamiek in zijn spel", zegt Stewart. "Kodai kan een enorme intensiteit leveren en past perfect binnen de speelwijze van PSV. Hij is een zeer waardevolle versterking."
Sano noemt zijn transfer naar de landskampioen "de ideale vervolgstap" in zijn carrière. De Japanner is onder meer enthousiast over de samenwerking met PSV-trainer Peter Bosz, die in de jaren negentig zelf in Japan voor JEF United speelde. "Het karakter en de speelwijze van de hoofdtrainer spreken me erg aan. Hij spreekt zelfs nog een beetje Japans vanwege zijn eigen verleden bij JEF United."

Prachtspeler, hele vette transfer die ik vooraf niet had verwacht. Ik had verwacht dat hij naar een grote competitie zou gaan en PSV eigenlijk buitenspel had gestaan, ook vanwege het prijskaartje. Goed werk van Stewart en co.

Terug
Bovenaan Onderaan