Kodai Sano (M)

Gejank! Ze hebben hem in de winterstop een transfer en waarschijnlijk wk deelname door de neus geboord. Ik snap hem volledig dat hij gisteren geen risico wilde nemen.

Top aankoop; 14.5 mln terwijl er in de winterstop nog bijna 20 voor betaald moest worden. En er was ook al Duitse en Engelse interesse schrijft Rikkert. Zeer benieuwd of hij weer een stap extra kan zetten. Merchandise / commercieel echnisch kan het ook interessant lijkt me.

Gejank! Ze hebben hem in de winterstop een transfer en waarschijnlijk wk deelname door de neus geboord. Ik snap hem volledig dat hij gisteren geen risico wilde nemen.

Top aankoop; 14.5 mln terwijl er in de winterstop nog bijna 20 voor betaald moest worden. En er was ook al Duitse en Engelse interesse schrijft Rikkert. Zeer benieuwd of hij weer een stap extra kan zetten. Merchandise / commercieel echnisch kan het ook interessant lijkt me.
Wel de goede Japanse vlag op de site deze keer, hoop ik. ;)

Hmm laat maar misschien toch misleidende data. Ik weet niet of het erg verschilt maar ik zal er morgen zelf een maken met data van opta. Geen idee hoe erg het verschilt maar ik denk wel iets.

Edit: wel jammer want het was net zo'n handige tool 🙃

Omdat ik geen idee heb van de populatieverdelingen maar even wat simpeler en overzichtelijker gehouden.

Key passes p90.pngDuels%.pngPoss won p90.pngCarrying p90.pngFwd passes p90.pngFwd passes %.png

De data van Schouten is weer van 24/25, die van de andere spelers van 25/26. Data laat m.i. zien dat we er met Sano vooral verdedigend op vooruit gaan, en dat hij in de opbouw meer een type Frenkie de Jong is dan een Joey Veerman. Overigens laten deze statistieken vooral ook zien dat Sano een enorme verbetering is t.o.v. Wanner.

Als er tijdens de medische keuring geen problemen aan het licht komen, zet de spelmaker zijn handtekening onder een vijfjarige verbintenis bij PSV.

Als er is afgesproken dat hij hoe dan ook de tweeluik tegen Olympiakos zou spelen, dan ga je niet op de wedstrijddag zeggen, terwijl je daar bent, "toedeloki met die afspraak, ik ben er eens weg van!"
Ik vind dat zwak.
Het is moeilijk om daar over te oordelen natuurlijk, Japanners zijn niet perse mensen die gaan muiten en verwacht dat bij Sano ook niet. Als je de reacties van zijn teamgenoten zag gunde iedereen het hem ook en zat er niet echt klein zeer, normaal kan je dat wel tussen de regels door zien dat medespelers dat niks vinden. Als je met je hoofd niet bij de wedstrijd zit en amper hebt kunnen slapen omdat je een mega transfer naar PSV gaat maken wat het natuurlijk is, dan is daar ook wel wat voor te zeggen. Ik ben het met je eens dat op het eerste oog het er niet netjes uit ziet maar, als jij zo'n belangrijke wedstrijd ingaat en bij elk duel in moet houden omdat je niet geblesseerd wilt raken werkt dat natuurlijk ook niet.

Heb toen weinig het gevoel gehad dat er sprake was van een duidelijk Doan-effect. Maar verwacht/hoop dat Sano meer zijn stempel kan drukken dan Doan.

Heb toen weinig het gevoel gehad dat er sprake was van een duidelijk Doan-effect. Maar verwacht/hoop dat Sano meer zijn stempel kan drukken dan Doan.
Sano zat niet eens bij de WK selectie, dus ik betwijfel of hij een groot merchandise effect zal hebben. Het Japanse voetbal is immers een tikkie beter geworden, en ze hebben wel meer voetballers op prima niveau. Denk niet dat half Japan straks ineens met een PSV shirtje loopt.

Bij afspraken komen meer mensen kijken dan schreuder en Sano. Misschien is hij "gedwongen" door zaakwaarnemer, ernie, td of voorzitter van Nec etc. Uiteindelijk moet hij voor zichzelf kiezen wat hij doet.

Omdat ik geen idee heb van de populatieverdelingen maar even wat simpeler en overzichtelijker gehouden.

Bekijk bijlage 8433Bekijk bijlage 8434Bekijk bijlage 8435Bekijk bijlage 8436Bekijk bijlage 8437Bekijk bijlage 8438

De data van Schouten is weer van 24/25, die van de andere spelers van 25/26. Data laat m.i. zien dat we er met Sano vooral verdedigend op vooruit gaan, en dat hij in de opbouw meer een type Frenkie de Jong is dan een Joey Veerman. Overigens laten deze statistieken vooral ook zien dat Sano een enorme verbetering is t.o.v. Wanner.
Altijd fan van dit soort data overzichten, maar je conclusie tov Wanner is niet helemaal zuiver aangezien het zijn debuutjaar was en Sano al 2 jaar bij NEC speelde. Ook is hij 2 jaar jonger en zijn dit niet alle relevante statistieken voor hun positie. (geen idee of die wel in het voordeel van Wanner uitkomen)

• Leuk
Reactions: DrJ

Bekijk bijlage 8433Bekijk bijlage 8434Bekijk bijlage 8435Bekijk bijlage 8436Bekijk bijlage 8437Bekijk bijlage 8438

Je zou haast schrikken van de cijfers van Wanner ten opzichte van de concullega's.

Is er iets waarin hij uitblinkt wat niet door deze grafieken wordt gedekt?

Je zou haast schrikken van de cijfers van Wanner ten opzichte van de concullega's.

Wanner is ook wat jonger en mag je ook nog de tijd geven. Als hij zo groeit haalt hij dezelfde cijfers als Saibari. Mark my words ;)

Wint relatief veel luchtduels (lees wel: in totale aantallen, niet als je kijkt naar het percentage van de luchtduels die hij aangaat), blokt relatief veel schoten en wordt relatief weinig voorbijgedribbeld. In zijn andere statistieken (die niet achter betaalmuur zitten) scoort hij relatief gemiddeld of slecht.

Terug
Bovenaan Onderaan