Kodai Sano (M)

Als er is afgesproken dat hij hoe dan ook de tweeluik tegen Olympiakos zou spelen, dan ga je niet op de wedstrijddag zeggen, terwijl je daar bent, "toedeloki met die afspraak, ik ben er eens weg van!"
Ik vind dat zwak.
Waar weet jij van wat afgesproken is?

Gaan we veel plezier aan beleven. Dynamische controleur met aanvallende intenties. Kan me een paar keer herinneren dat hij eruit werd gelicht bij ESPN in meerdere wedstrijden met beelden en dat zag er echt goed uit. Gevoel voor ruimte en loopt echt heel veel dicht naast dat hij goed meevoetbalt. Enige minpuntje is zijn duelkracht.
Dat minpuntje compenseert Veerman met zijn bikkelharde zuid Amerikaanse ingrepen op hoofd-hoogte

Dan zou ik Veerman een contract voor het leven geven 😄

Waar kun je zulke kekke grafiekjes maken?

Hmm laat maar misschien toch misleidende data. Ik weet niet of het erg verschilt maar ik zal er morgen zelf een maken met data van opta. Geen idee hoe erg het verschilt maar ik denk wel iets.

Edit: wel jammer want het was net zo'n handige tool 🙃

Laatst bewerkt:
Niemand is 1 op 1 vervangbaar, want niemand is Joey Veerman behalve Joey Veerman. Zelfs Messi, Ronaldo en Mbappé zijn vervangbaar, dus Veerman ook.
Ik bedoel te zeggen dat je niet eerst een Tilman, dan een Saibari en dan ook nog Veerman kunt laten gaan zonder jezelf te verzwakken.
Voor een Saibari, Veerman of Perisic krijg je geen gelijkwaardige vervanger en dus is PSV dan ernstig verzwakt.

Ik bedoel te zeggen dat je niet eerst een Tilman, dan een Saibari en dan ook nog Veerman kunt laten gaan zonder jezelf te verzwakken.
Voor een Saibari, Veerman of Perisic krijg je geen gelijkwaardige vervanger en dus is PSV dan ernstig verzwakt.
Daar ben ik het niet mee eens. Volgens eenzelfde redenatie hadden we ook van Nistelrooij, Robben, Depay, Gakpo en ga zo maar door niet moeten verkopen zonder ernstig verzwakt te raken. Ook zonder deze fantastische spelers is PSV kampioen geworden.

Het is het verdienmodel van de club. Talent groot brengen, nieuw talent daarvoor laten terug komen. Zolang je dat gefaseerd doet, iets waar PSV naar mijn mening redelijk goed in slaagt de laatste jaren, dan is dat geen verzwakking maar een kans. Wat nu niet een gelijkwaardige vervanger lijkt kan een gelijkwaardige vervanger worden, door speeltijd en vertrouwen. Dus als Sano inderdaad komt zullen hij en Wanner in het gat van Veerman moeten duiken. Zoals Veerman ooit in een gat dat iemand anders heeft laten vallen is gedoken. Aan Mijnans de schone taak om Saibari te doen vergeten.

Tillman is vorig jaar al verkocht; en niemand die hem afgelopen seizoen had gemist. Luuk de Jong is weg gegaan; onze kapitein en doelpuntenmaker. Geruisloos vervangen. That's the way the cookie crumbles.

Daar ben ik het niet mee eens. Volgens eenzelfde redenatie hadden we ook van Nistelrooij, Robben, Depay, Gakpo en ga zo maar door niet moeten verkopen zonder ernstig verzwakt te raken. Ook zonder deze fantastische spelers is PSV kampioen geworden.

Het is het verdienmodel van de club. Talent groot brengen, nieuw talent daarvoor laten terug komen. Zolang je dat gefaseerd doet, iets waar PSV naar mijn mening redelijk goed in slaagt de laatste jaren, dan is dat geen verzwakking maar een kans. Wat nu niet een gelijkwaardige vervanger lijkt kan een gelijkwaardige vervanger worden, door speeltijd en vertrouwen. Dus als Sano inderdaad komt zullen hij en Wanner in het gat van Veerman moeten duiken. Zoals Veerman ooit in een gat dat iemand anders heeft laten vallen is gedoken. Aan Mijnans de schone taak om Saibari te doen vergeten.

Tillman is vorig jaar al verkocht; en niemand die hem afgelopen seizoen had gemist. Luuk de Jong is weg gegaan; onze kapitein en doelpuntenmaker. Geruisloos vervangen. That's the way the cookie crumbles.
Deels heb je gelijk. Zoals de situatie is geworden , heb je zelfs grotendeels gelijk.
Maar hier wordt alsmaar geroepen dat de lat omhoog moet en dat PSV weer kampioen moet worden en tegelijk ook steeds beter moet presteren in de CL.

Dat kan niet als je steeds je spelers die er boven uit steken moet verkopen.
Het trieste lot van een Europees kleintje in een verziekte UEFA "Champions" League waar tientallen kampioenen slechts in de voorrondes mogen meedoen.

En daarna moeten toezien hoe de rijken rijker mogen worden.
Als de spelers die genoemd worden door jou en mij gewoon bij PSV waren gebleven waren wij wellicht ook ooit een "grote jongen" geworden.

Hoe corrupter de voetbal wereld wordt , hoe minder aantrekkelijk wat mij betreft.
Spijtig soms dat je na 70 jaar supporter zijn dat gevoel niet meer kunt uitschakelen. Je blijft PSVer, merk ik.;)

Deels heb je gelijk. Zoals de situatie is geworden , heb je zelfs grotendeels gelijk.
Maar hier wordt alsmaar geroepen dat de lat omhoog moet en dat PSV weer kampioen moet worden en tegelijk ook steeds beter moet presteren in de CL.

Het trieste lot van een Europees kleintje in een verziekte UEFA "Champions" League waar tientallen kampioenen slechts in de voorrondes mogen meedoen.

Als de spelers die genoemd worden door jou en mij gewoon bij PSV waren gebleven waren wij wellicht ook ooit een "grote jongen" geworden.

Hoe corrupter de voetbal wereld wordt , hoe minder aantrekkelijk wat mij betreft.
Spijtig soms dat je na 70 jaar supporter zijn dat gevoel niet meer kunt uitschakelen. Je blijft PSVer, merk ik.;)
Twee stapjes voorwaarts, eentje terug. Dat is de weg van gelijkmatige groei die PSV nu bewandelt. Gelijkmatig?

Ons financiele plaatje is zo ongeveer verdubbeld, het stadion wordt (eindelijk!) fors uitgebreid, en qua status zijn we van ongeveer plek 40 in Europa terug naar plek 30. Bestuur is stabiel.
Voor dit seizoen zie ik het sportief minder zonnig in (stapje terug qua sportieve kracht) en het wegvallen van de tweede plek als automatische garantie op Champions League.

Maar als club doen we het prima.

Tja, zo voelt het voor NEC in de eredivisie ook.

Als er is afgesproken dat hij hoe dan ook de tweeluik tegen Olympiakos zou spelen, dan ga je niet op de wedstrijddag zeggen, terwijl je daar bent, "toedeloki met die afspraak, ik ben er eens weg van!"
Ik vind dat zwak.
Vind ik ook inderdaad.

Wat me echter niet helemaal duidelijk is in dit interview is of Schreuder die afspraak met de directie had, of met Sano. Hij zegt namelijk meteen nadat ie het over die afspraak heeft "Het is nu niet handig om over de directie te praten."

Hmm laat maar misschien toch misleidende data. Ik weet niet of het erg verschilt maar ik zal er morgen zelf een maken met data van opta. Geen idee hoe erg het verschilt maar ik denk wel iets.

Edit: wel jammer want het was net zo'n handige tool 🙃
Toen FBRef nog van die tabelletjes toonde met percentielen zat Joey ook bijna altijd bij letterlijk elke stat in de 99ste percentiel. Echt mega goede stats, dus zal wel iets van kloppen.

Nou, dit is toch wel een fijn spelertje hoor! Ben ik wel blij mee.

Ik durf te stellen dat hij ons Saibari en Tillman kan laten vergeten.

Het is denk ik niet de speler die we het meest nodig hadden, maar anders sich ben ik wel positief. Heeft iig wel drive en urgentie in zijn spel zitten, en een goeie werklust. Qua verfrissing en honger denk ik een goeie toevoeging.

In hoeverre hij meteen meekan op CL niveau gaan we zien. Op de NEC reddit twijfelen ze daar overigens niet aan. Daar werd hij als beste NEC speler ooit gezien, die vorig jaar 70% van de wedstrijden heeft beslist.

"Dit is uitermate vervelend en erg teleurstellend", vertelt Aalbers tegenover De Gelderlander. "Er zijn afspraken geschonden. Ik ga daar niet verder op in.
En gaat er vervolgens toch wel verder op in.

Terug
Bovenaan Onderaan