Kodai Sano (M)

Ik interpreteer dit grafiekje (leuk!) dat Veerman hier als beste overkomt en Schouten als minste.

Schouten had in 24/25 dan ook wel echt een dramatisch seizoen, het zou eigenlijk beter zijn om zijn 23/24 stats te vergelijken maar die zitten achter een paywall. Ik denk vooral dat je moet kijken naar welke kwaliteiten een speler laat zien en hoe deze in het spelletje van Bosz passen. De voorwaartse passing van Schouten was in 23/24 en 25/26 een van onze belangrijkste wapens in de opbouw. Dat gaan we sowieso missen. Echter, ik denk dat de verdedigende kwaliteiten van Sano ons ook vooruit kunnen helpen en er voor kunnen zorgen dat we dit seizoen een stuk minder tegengoals gaan krijgen.

Iig is Sano wel gewend te spelen als meest controlerende speler in een super aanvallend team. Hoewel dat aanvalsspel wel compleet anders is dan de onze (veel directer en chaotischer), qua restverdediging is dat niet gek.

Haha ja, dat geldt eigenlijk ook voor Geertruida en Kostic, maar eigenlijk wordt alles in het transfergeruchten topic geponeerd.

Maargoed, Sano wordt de vervanger van Schouten dus.
Was niet helemaal overtuigd in de paar keer dat ik hem zag spelen. Niet echt een big game player, leek me.
Maar hij is niet voor niks gewild in Bundesliga en Premier League en wordt niet voor niks door NEC fans genoemd als hun beste speler.

Dus ben gematigd positief. Hoop dat ie een dikke impact gaat hebben in het verbinden van verdediging met aanval, want daar ontbrak het enorm aan tegen AZ (en Villarreal).

Maak we wel wat zorgen wat dit gaat betekenen voor onze toptalenten op het middenveld.
Verkoop Veerman zou wat lucht geven. Of zouden ze dan ook weer een vervanger halen?
Ik twijfel met je mee.

Gaan we veel plezier aan beleven. Dynamische controleur met aanvallende intenties. Kan me een paar keer herinneren dat hij eruit werd gelicht bij ESPN in meerdere wedstrijden met beelden en dat zag er echt goed uit. Gevoel voor ruimte en loopt echt heel veel dicht naast dat hij goed meevoetbalt. Enige minpuntje is zijn duelkracht.

Bekijk bijlage 8432

Was benieuwd naar wat de statistieken ons laten zien. Rood = Veerman 25/26, blauw = Sano 25/26, geel = Schouten 24/25 (omdat hij toen meer op het middenveld speelde dan vorig seizoen). Laat toch wel een iets ander beeld zien, waarin van de 3 Sano verdedigend het sterkste is. Eigenlijk lijkt Sano best wel een ander smaakje speler, meer een dribbelaar en balveroveraar dan een uitblinkende passer.
Kan me niet voorstellen dat die statistieken kloppen. Schouten niet tot nauwelijks ballen veroverd terwijl Veerman meester balveroveringen is. Is blauw niet Schouten en geel Veerman?

wellicht lezen we morgen wel dat Veerman weggaat.
Hoop het al een paar jaar en dan speelt hij ineens een topseizoen. Lastig wat ik nu echt wil. Ben van doorselecteren en zeker voor Bosz is een nieuwer team beter te motiveren. Chris Woerts denkt dat Bosz al op de schopstoel zit

Bekijk bijlage 8432

Was benieuwd naar wat de statistieken ons laten zien. Rood = Veerman 25/26, blauw = Sano 25/26, geel = Schouten 24/25 (omdat hij toen meer op het middenveld speelde dan vorig seizoen). Laat toch wel een iets ander beeld zien, waarin van de 3 Sano verdedigend het sterkste is. Eigenlijk lijkt Sano best wel een ander smaakje speler, meer een dribbelaar en balveroveraar dan een uitblinkende passer.

Waar kun je zulke kekke grafiekjes maken?

Minpuntje voor Sano.

Afspraak is afspraak.
Denk dat hij ook niet meer had verwacht dat NEC water bij de wijn zou doen. Verder wat moet hij anders zeggen in die tijd?
Logische keuze wanneer de intentie er is bij speler en club om er een deal uit te slepen met in dit geval PSV.

Denk dat hij ook niet meer had verwacht dat NEC water bij de wijn zou doen. Verder wat moet hij anders zeggen in die tijd?
Logische keuze wanneer de intentie er is bij speler en club om er een deal uit te slepen met in dit geval PSV.

Als er is afgesproken dat hij hoe dan ook de tweeluik tegen Olympiakos zou spelen, dan ga je niet op de wedstrijddag zeggen, terwijl je daar bent, "toedeloki met die afspraak, ik ben er eens weg van!"
Ik vind dat zwak.

Terug
Bovenaan Onderaan