Haha nee joh, niet zo snel op de teentjes getrapt zijn!
Verbaas me er alleen over dat PSV er niet in meegaat in deze.
 
Als we nu al de belasting van meerdere wedstrijden niet aan kunnen dan nooit.
Waar een grote club als Ajax klein in kan zijn.
 
Wim Jonk duikt ook alleen maar op op dit forum als 'ie met 'n "Ja, maar hullie"-post uit kan pakken.

Ik vind hen nou niet echt iets verkeerds zeggen in deze. Maar PSV moest er uiteraard bij betrokken worden...

Ik vind het een degelijke beslissing van PSV om de wedstrijd te laten staan. Op een woensdag kan ik er niet bij zijn, nu (misschien) wel. Of het nadeling uitpakt kunnen we alleen na die Europese wedstrijd zeggen.

Eén ding is echter zeker, die supporters van die :SC: gaan nu weer huilen dat PSV niet aan 'het Nederlands voetbal' denken in tegenstelling tot hun klup :cautious:.
 
Als we nu al de belasting van meerdere wedstrijden niet aan kunnen dan nooit.
Waar een grote club als Ajax klein in kan zijn.

Het is niet alleen Ajax in deze he? Ook Feyenoord, AZ en Utrecht hebben het aangevraagd.
Overigens heeft Ajax vorig jaar juist in een wedstrijd (Heracles) rond om de voorrondes CL hele dure punten laten liggen omndat iedereen met de CL bezig was.
 
Het is niet alleen Ajax in deze he? Ook Feyenoord, AZ en Utrecht hebben het aangevraagd.
Overigens heeft Ajax vorig jaar juist in een wedstrijd (Heracles) rond om de voorrondes CL hele dure punten laten liggen omndat iedereen met de CL bezig was.

Wordt gewoon een wedstrijd een maand verplaatst in plaats van een andere dag.
Als de inhaalwedstrijd wordt gespeeld zit men toch ook in een dergelijke poule situatie.
Ik vind het sneu. Bij PSV gaat hij hooguit van zaterdag naar zondag.
Maar de prima donna's uit Amsterdam kunnen direct de dubbele belasting al niet aan tegen nota bene Fortuna waar vorig jaar al met 5-0 van gewonnen werd.

Dat PSV de wedstrijd een uur op schuift is natuurlijk ook nietszeggend.
 
Wordt gewoon een wedstrijd een maand verplaatst in plaats van een andere dag.
Als de inhaalwedstrijd wordt gespeeld zit men toch ook in een dergelijke poule situatie.
Ik vind het sneu. Bij PSV gaat hij hooguit van zaterdag naar zondag.
Maar de prima donna's uit Amsterdam kunnen direct de dubbele belasting al niet aan tegen nota bene Fortuna waar vorig jaar al met 5-0 van gewonnen werd.

Dat PSV de wedstrijd een uur op schuift is natuurlijk ook nietszeggend.

Ja die van Ajax, Feyenoord, AZ en Utrecht wordt met een maand verplaatst. Dus waarom alleen Ajax als primadonna's neerzetten? Beetje selectief niet? ;)

PSV heeft zelf gekozen het niet te willen. Daar hebben die anderen niks mee te maken. Hadden ook de mogelijkheid.

En volgens mij heeft Ajax tegen Real en Juve laten zien hoe belangrijk die extra rust kan zijn. Zal er niks mee te maken hebben gehad dat ze het niet aankunnen, maar dat de extra fitheid heel voordelig kan zijn om je te plaatsen voor CL voetbal als Ajaxzijnde. Dat levert financieel en sportief zoveel op.
We willen toch zoveel mogelijk punten vergaren in Europa? Ik ben blij dat Feyenoord, AZ en Utrecht hier ook in mee willen. Hoe meer clubs in Europa, des te beter :)
 
Zijn gewoon een stel mietjes en dat is vorig jaar al begonnen. Dan vervolgens in september weer zeuren dat ze het zo zo druk hebben door interlands en poulewedstrijden.
In het buitenland doen ze dit ook niet. Houd gewoon die speelronden intact!
 
Zijn gewoon een stel mietjes en dat is vorig jaar al begonnen. Dan vervolgens in september weer zeuren dat ze het zo zo druk hebben door interlands en poulewedstrijden.
In het buitenland doen ze dit ook niet. Houd gewoon die speelronden intact!

Inderdaad, nu deze maatregelen treffen is over 3 jaar een congres beleggen omdat het Nederlandse clubvoetbal de weg kwijt is en dan concluderen dat de reden is dat ze te weinig weerstand geboden kregen :horen::zien::zwijgen:
 
Inderdaad, nu deze maatregelen treffen is over 3 jaar een congres beleggen omdat het Nederlandse clubvoetbal de weg kwijt is en dan concluderen dat de reden is dat ze te weinig weerstand geboden kregen :horen::zien::zwijgen:

Denk dat als je de halve finale CL haalt, je van een tekort aan weerstand niks te klagen hebt ;)
 
Denk dat als je de halve finale CL haalt, je van een tekort aan weerstand niks te klagen hebt ;)

Ik vind je reactie kortzichtig en niet onderbouwd en ik zal proberen uit te leggen waarom ik dat vind.

Er is geen enkele Nederlandse club die de afgelopen 10 jaar stelselmatig in actie kwam in de eindfases van Europese toernooien.
Met stelselmatig bedoel ik eens in de 2 jaar minimaal kwartfinale, dat Ajax vorig seizoen de halve finale haalde was ook gewoon een goede prestatie maar als we eerlijk zijn verwacht niemand dat dit volgens seizoen ook gaat gebeuren.
Omdat het grote geld en de topclubs uit de grote landen regeren (Barça, Real Madrid, Atletico Madrid, Juventus, Liverpool, Manchester City, Chelsea, PSG, Bayer München enzovoort).
Die clubs uit die competities hebben weleens (hou je vast) 3 wedstrijden in de week, die worden echt niet eventjes 1, 2 of 3 weken verzet, kijk verzet je ze een dag dan zal niemand daar iets van vinden denk ik en dan zou ik het snappen in combinatie met vliegreizen en dergelijke.
Als we hier onze voetballers al gaan pamperen om de speelrondes rondom de voorrondes te verzetten verlaag je gewoon de weerstand in de zin van hoeveelheid wedstrijden kunnen spelen in korte tijd.
Dit wordt wel in alle topcompetities gevraagd van de spelers.
Dat wil op de lange termijn dus zeggen dat de ontwikkeling van onze spelers langzamer zal gaan in de toekomst want niet iedere jeugdspeler is een talent als Robben, Sneijder, Van Persie die er toch wel komen.
Het gaat in deze over de spelers als Tete, Veltman, Bergwijn, Hendrix, Dumfries, Ziyech, Schone spelers die ook een bepaald talent hebben maar die vlieguren en wedstrijden nodig hebben om tot de beste prestaties te komen in hun carrière.

Weerstand is ook gewoon staande kunnen blijven in drukke periodes.
 
Ik vind je reactie kortzichtig en niet onderbouwd en ik zal proberen uit te leggen waarom ik dat vind.

Er is geen enkele Nederlandse club die de afgelopen 10 jaar stelselmatig in actie kwam in de eindfases van Europese toernooien.
Met stelselmatig bedoel ik eens in de 2 jaar minimaal kwartfinale, dat Ajax vorig seizoen de halve finale haalde was ook gewoon een goede prestatie maar als we eerlijk zijn verwacht niemand dat dit volgens seizoen ook gaat gebeuren.
Omdat het grote geld en de topclubs uit de grote landen regeren (Barça, Real Madrid, Atletico Madrid, Juventus, Liverpool, Manchester City, Chelsea, PSG, Bayer München enzovoort).
Die clubs uit die competities hebben weleens (hou je vast) 3 wedstrijden in de week, die worden echt niet eventjes 1, 2 of 3 weken verzet, kijk verzet je ze een dag dan zal niemand daar iets van vinden denk ik en dan zou ik het snappen in combinatie met vliegreizen en dergelijke.
Als we hier onze voetballers al gaan pamperen om de speelrondes rondom de voorrondes te verzetten verlaag je gewoon de weerstand in de zin van hoeveelheid wedstrijden kunnen spelen in korte tijd.
Dit wordt wel in alle topcompetities gevraagd van de spelers.
Dat wil op de lange termijn dus zeggen dat de ontwikkeling van onze spelers langzamer zal gaan in de toekomst want niet iedere jeugdspeler is een talent als Robben, Sneijder, Van Persie die er toch wel komen.
Het gaat in deze over de spelers als Tete, Veltman, Bergwijn, Hendrix, Dumfries, Ziyech, Schone spelers die ook een bepaald talent hebben maar die vlieguren en wedstrijden nodig hebben om tot de beste prestaties te komen in hun carrière.

Weerstand is ook gewoon staande kunnen blijven in drukke periodes.

Volgens mij begreep je de knipoog smiley in deze niet helemaal ;)

Ik snap je redenering, en ben het deels ook met je eens.
Echter ga je er wel aan voorbij dat uiteindelijk Ajax, Feyenoord, AZ en Utrecht nu in september een drukker schema hebben, en dan dus weer die extra weerstand hebben. Het is alleen een verandering van periode waarin de weerstand hoog is.
 
Ik vind je reactie kortzichtig en niet onderbouwd en ik zal proberen uit te leggen waarom ik dat vind.

Er is geen enkele Nederlandse club die de afgelopen 10 jaar stelselmatig in actie kwam in de eindfases van Europese toernooien.
Met stelselmatig bedoel ik eens in de 2 jaar minimaal kwartfinale, dat Ajax vorig seizoen de halve finale haalde was ook gewoon een goede prestatie maar als we eerlijk zijn verwacht niemand dat dit volgens seizoen ook gaat gebeuren.
Omdat het grote geld en de topclubs uit de grote landen regeren (Barça, Real Madrid, Atletico Madrid, Juventus, Liverpool, Manchester City, Chelsea, PSG, Bayer München enzovoort).
Die clubs uit die competities hebben weleens (hou je vast) 3 wedstrijden in de week, die worden echt niet eventjes 1, 2 of 3 weken verzet, kijk verzet je ze een dag dan zal niemand daar iets van vinden denk ik en dan zou ik het snappen in combinatie met vliegreizen en dergelijke.
Als we hier onze voetballers al gaan pamperen om de speelrondes rondom de voorrondes te verzetten verlaag je gewoon de weerstand in de zin van hoeveelheid wedstrijden kunnen spelen in korte tijd.
Dit wordt wel in alle topcompetities gevraagd van de spelers.
Dat wil op de lange termijn dus zeggen dat de ontwikkeling van onze spelers langzamer zal gaan in de toekomst want niet iedere jeugdspeler is een talent als Robben, Sneijder, Van Persie die er toch wel komen.
Het gaat in deze over de spelers als Tete, Veltman, Bergwijn, Hendrix, Dumfries, Ziyech, Schone spelers die ook een bepaald talent hebben maar die vlieguren en wedstrijden nodig hebben om tot de beste prestaties te komen in hun carrière.

Weerstand is ook gewoon staande kunnen blijven in drukke periodes.

Ik snap jouw punt heel goed en er zit zeker wat in, maar ga je niet voorbij aan het feit dat we (zowel Ajax als PSV) doorgaans véél minder brede selecties hebben dan de topclubs waar jij het over hebt? Die kunnen moeiteloos rouleren zonder averij op te lopen voor het landkampioenschap of de beker. Bij ons is dat toch wezenlijk anders en daarom is het imo een oneerlijke vergelijking.
 
Ik snap jouw punt heel goed en er zit zeker wat in, maar ga je niet voorbij aan het feit dat we (zowel Ajax als PSV) doorgaans véél minder brede selecties hebben dan de topclubs waar jij het over hebt? Die kunnen moeiteloos rouleren zonder averij op te lopen voor het landkampioenschap of de beker. Bij ons is dat toch wezenlijk anders en daarom is het imo een oneerlijke vergelijking.
Het scheelt wel of je in een competitie speelt met Emmen, Sparta, Excelsior, Fortuna als wekelijkse tegenstanders of je krijgt in 1 maand Tottenham, ManU, Chelsea, Liverpool, en Arsenal op bezoek.
Maar goed, de optie om wedstrijden te verzetten, lees verzetten van vermoeidheid, want dan heb je later weer meer wedstrijden, is er, dus mag ook Ajax daar gebruik van maken.
 
Volgens mij begreep je de knipoog smiley in deze niet helemaal ;)

Ik snap je redenering, en ben het deels ook met je eens.
Echter ga je er wel aan voorbij dat uiteindelijk Ajax, Feyenoord, AZ en Utrecht nu in september een drukker schema hebben, en dan dus weer die extra weerstand hebben. Het is alleen een verandering van periode waarin de weerstand hoog is.

Eens dat de drukte wordt verplaatst maar een drukke week (za-woe-zo) Emmen-RKC-AZ is natuurlijk anders dan Emmen-Liverpool-AZ.
Ik denk ook serieus dat de ontwikkeling van Ziyech niet zo ver was geweest als hij in het Europa League seizoen en eerste gedeelte vorig seizoen Champions League niet zo veel wedstrijden op het scherpst van de snede had gespeeld.
En Ziyech heeft zich gewoon heel erg goed ontwikkeld.

Ik snap jouw punt heel goed en er zit zeker wat in, maar ga je niet voorbij aan het feit dat we (zowel Ajax als PSV) doorgaans véél minder brede selecties hebben dan de topclubs waar jij het over hebt? Die kunnen moeiteloos rouleren zonder averij op te lopen voor het landkampioenschap of de beker. Bij ons is dat toch wezenlijk anders en daarom is het imo een oneerlijke vergelijking.

Ik vind het niet zo heel oneerlijk want zij spelen als ze op alle fronten meedoen veel vaker 3x per week als Nederlandse clubs die op alle fronten meedoen.
Daarbij had jou club vorig seizoen materiaal genoeg om te rouleren.

Onana/Varela

Tagliafico/Sinkgraven
De Ligt/Schuurs
Blind/Magalllan
Mazraoui/Veltman

F. De Jong/Eiting
Schone/Ekkelenkamp
Vandebeek/Labyad

Neres/Cerny
Tadic/Huntelaar/Dolberg
Ziyech/Bandé

En dan heb ik volgens mij niet eens al jullie spelers erbij gezet.
En ja de 2de optie is minder dan de eerste maar dat is bij alle clubs die rouleren.
 
Ik snap jouw punt heel goed en er zit zeker wat in, maar ga je niet voorbij aan het feit dat we (zowel Ajax als PSV) doorgaans véél minder brede selecties hebben dan de topclubs waar jij het over hebt? Die kunnen moeiteloos rouleren zonder averij op te lopen voor het landkampioenschap of de beker. Bij ons is dat toch wezenlijk anders en daarom is het imo een oneerlijke vergelijking.

Ben dit toch niet helemaal met je eens. Het scheelt ook nogal of je bijvoorbeeld in de PL speelt tegen Liverpool of Chelsea paar dagen voor een CL wedstrijd of dat je speelt tegen FC Emmen of RKC in de Eredivisie.
 
Als PSV van Haugesund wint wordt Groningen en RKC verzet. Groningen naar een woensdag waarschijnlijk. Lekker zeg, pffff. Tweede wedstrijd van het seizoen die ik al moet missen. En we zijn nauwelijks begonnen. Heel erg storend :cautious:.
 
Als PSV van Haugesund wint wordt Groningen en RKC verzet. Groningen naar een woensdag waarschijnlijk. Lekker zeg, pffff. Tweede wedstrijd van het seizoen die ik al moet missen. En we zijn nauwelijks begonnen. Heel erg storend :cautious:.

Als we de groepsfase halen worden er nog 8 wedstrijden verzet, waarschijnlijk allemaal naar het nieuwe favoriete tijdstip van topsport Toon: 20:00. Dan komt hij zeker pas thuis wanneer zijn vrouw al slaapt.
 
Als we de groepsfase halen worden er nog 8 wedstrijden verzet, waarschijnlijk allemaal naar het nieuwe favoriete tijdstip van topsport Toon: 20:00. Dan komt hij zeker pas thuis wanneer zijn vrouw al slaapt.

Gebrands hier de schuld van geven is van de zotte.
KNVB heeft dit belachelijke middel in het leven geroepen en als P.S.V. er niks mee doet en Ajax zou er wel gebruik van maken en die zouden verder komen wordt er ook op Gebrands gemopperd.

Ik ben hier op tegen, vind dat wedstrijden maximaal een dag (van zaterdag naar zondag of andersom) verzet mogen worden in verband met vliegreizen en dergelijke.

Maar de schuld ligt hier zoals zovaak bij fouten in het Nederlandse voetbal bij de incompetente KNVB.
 
Gebrands hier de schuld van geven is van de zotte.
KNVB heeft dit belachelijke middel in het leven geroepen en als P.S.V. er niks mee doet en Ajax zou er wel gebruik van maken en die zouden verder komen wordt er ook op Gebrands gemopperd.

Ik ben hier op tegen, vind dat wedstrijden maximaal een dag van zaterdag naar zondag of andersom zou moeten kunnen in verband met vliegreizen en dergelijke.

Maar de schuld ligt hier zoals zovaak bij fouten in het Nederlandse voetbal bij de incompetente KNVB.

Ho, PSV is degene die dit aanvraagt. Als PSV geen uitstel vraagt, dan hoeft de KNVB ook geen wedstrijden te verplaatsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan