Ok dat had ik niet in de gaten. Dus het buitenspel telde hier eerst. Rest dus dan een doeltrap.
Overigens is buitenspel idd. in zo'n geval moeilijk vast te stellen. Die regel is volgens mij ooit bedacht om voetbal interessanter te maken, of te wel te voorkomen dat een tegenstander bij het goal blijft staan (en dan een lange bal van zijn collega in te schieten). In die paar vierkante meter, waar de mannen strijden en de bal heen en weer rolt lijkt mij de regel lastig te handhaven, immers het voetballen is dan interessant/spannend. De regel maakt e.a. in dit geval dan minder spannend.
 
Ok dat had ik niet in de gaten. Dus het buitenspel telde hier eerst. Rest dus dan een doeltrap.
Overigens is buitenspel idd. in zo'n geval moeilijk vast te stellen. Die regel is volgens mij ooit bedacht om voetbal interessanter te maken, of te wel te voorkomen dat een tegenstander bij het goal blijft staan (en dan een lange bal van zijn collega in te schieten). In die paar vierkante meter, waar de mannen strijden en de bal heen en weer rolt lijkt mij de regel lastig te handhaven, immers het voetballen is dan interessant/spannend. De regel maakt e.a. in dit geval dan minder spannend.
Dat is alleen bij hinderlijk buitenspel staan, de enige die de keeper hier hinderde was zijn medespeler.
 
Is het niet ook zo dat je moet vlaggen wanneer de tegenstander betrokken is bij het spel vanuit buitenspelpositie? Ik dacht dat dit namelijk wel zo was. En in dat geval kan ik ook begrijpen dat de goal is afgekeurd, omdat Dumfries chaos sticht door op de bal te jagen vanuit buitenspelpositie. Als die verdedigers wisten dat Dumfries buitenspel stond, dan was het gewoon een achterbal geweest.

Hoe je het wendt of keert, dit zal zeker een van de meest discutabele buitenspelgevallen zijn. Ik ben dan ook echt benieuwd wat de regels exact zeggen. Of het met interpretatie te maken heeft of op pure feiten (balcontact = vlaggen bv.) gebaseerd is.
 
Is het niet ook zo dat je moet vlaggen wanneer de tegenstander betrokken is bij het spel vanuit buitenspelpositie? Ik dacht dat dit namelijk wel zo was. En in dat geval kan ik ook begrijpen dat de goal is afgekeurd, omdat Dumfries chaos sticht door op de bal te jagen vanuit buitenspelpositie. Als die verdedigers wisten dat Dumfries buitenspel stond, dan was het gewoon een achterbal geweest.

Hoe je het wendt of keert, dit zal zeker een van de meest discutabele buitenspelgevallen zijn. Ik ben dan ook echt benieuwd wat de regels exact zeggen. Of het met interpretatie te maken heeft of op pure feiten (balcontact = vlaggen bv.) gebaseerd is.


Dumfries probeert niet de bal te spelen en is het dus geen buitenspel. En hij hindert ook niemand.
 
Bedankt voor de video Penalty!

Voor mij stond Dumfries duidelijk buitenspel, precies om de reden die Mikasa noemt. Bovendien heeft Dumfries de intenties om de bal te spelen, vlak voordat de bal over de lijn rolt. Dat speelt waarschijnlijk ook mee bij het afkeuren van de goal.
 
En dan met 4-0 zak krijgen in Madrid.

Waar was die KNVB 3 jaar geleden toen wij bij de laatste 16 stonden?

Drie jaar geleden waren de voor aanvang van het seizoen gemaakte afspraken blijkbaar anders? Dan is deze actie van de KNVB wat mij betreft niet meer dan gerechtvaardigd. Waren deze afspraken er drie jaar geleden ook al, dan zou het een enorme klucht zijn.
 
Ik baal van de houding van PSV in deze. Los van dat het me juist in ons voordeel lijkt.
 
Ik baal van de houding van PSV in deze. Los van dat het me juist in ons voordeel lijkt.
Is in ieder geval niet in ons nadeel. Met Pec en Az vlak achter elkaar. Ik durf wel puntverlies te voorspellen. Zorgen dat wij nou eens ff wat potjes gaan winnen weer. Optimaal van profiteren zou ik zeggen.
 
Is in ieder geval niet in ons nadeel. Met Pec en Az vlak achter elkaar. Ik durf wel puntverlies te voorspellen. Zorgen dat wij nou eens ff wat potjes gaan winnen weer. Optimaal van profiteren zou ik zeggen.

Als op 10 maart de wedstrijd Ajax - Fortuna Sittard nog moet beginnen staat PSV 10 punten voor en moet Ajax nog 11 wedstrijden spelen en PSV nog 9.
 
Ach, ik maak me niet zo druk om dat potje. Laat de KNVB lekker doen, des te harder ga ik lachen als het niks oplevert.

Wel vind ik dit weer een typische KNVB actie. Afspraken maken, maar ze vervolgens niet nakomen en je zonder communicatie je eigen regeltjes maken. Zoals ze ook graag iedere week de spelregels weer veranderen. De ene week hoef je maar een shirtje vast te pakken en je kijkt een strafschop tegen en de andere week word je bijna uitgekleed en is er niets aan het handje.

Ik vraag me ergens ook af hoeveel inspraak PEC hierin heeft gehad. In ieder geval het zoveelste incident dat mij bewijst dat die hele bond een grote organisatorische bende is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan