Wij wel de, de rest van de net zo corrupte zooi o.a de propoganda-media niet, die werken dit in de hand met hun vuilspuierij.
Ik ben bang dat tirzah meer gelijk heeft dan we graag toegeven.

Dan wordt het misschien tijd, dat niet alleen toe te geven-het gaat niet om mijn gelijk-,maar om in actie te komen.
Na gisteren is duidelijk dat de term willekeur waarschijnlijk vervangen moet worden door de term corrupt, als we praten over de volstrekt ondoorzichtige KNVB "rechtspraak".
NOOIT konden gele kaarten worden geseponeerd.
Na van Aanholt gisteren kan dus de gele kaart van van Bommel in Groningen ook geschrapt worden, want niet Mark maakte de overtreding, maar de Groninger die hem duwde,waardoor Mark tegen een andere Groninger opbotste.
Nu is meteen duidelijk waarom uitgerekend deze ene kaart NIET vertoond werd in de NOS samenvatting.
Omdat Mark onterecht geel kreeg, dient die kaart te vervallen en de schorsing voor zondag teruggedraaid te worden.
Wordt wakker, PSV directie.
 
Normaal gesproken reageer ik niet in dit topic dus je hebt een primeur ;)

Het valt me op dat je m.b.t. PSV (ook op psv.netwerk) alle arbitrale beslissingen niet alleen in twijfel trekt maar ook nog een enorm complot tegen PSV vermoedt. Los van de discussie of de gele kaarten voor Van Bommel al of niet terecht zijn, een gele kaart kan geseponeerd worden onder bepaalde voorwaarden, bijvoorbeeld wanneer achteraf blijkt dat deze aan de verkeerde persoon is toegekend, in het geval van Van Aanholt dus.

Persoonlijk juich ik dit alleen maar toe, om er dan de al dan niet terechte kaarten voor Van Bommel bij te betrekken is een beetje kinderachtig omdat er sprake is van een totaal andere situatie. Je kunt je misschien beklagen over de beoordeling, feit is dat de 5 kaarten wel degelijk voor Van Bommel bestemd waren en niet voor iemand anders en daarom niet geseponeerd kunnen worden.

Daarbij (maar dat is mijn persoonlijke mening) moet Van Bommel niet al te hard klagen over de arbitrage, tegen RKC werd hij gespaard en was rood op zijn plaats geweest met een bijbehorende schorsing, daarna ontsnapte hij ook nog eens aan een 2e gele kaart als ik het me goed herinner. Van Bommel moet gewoon eens slimmer gaan spelen en de schijn vermijden, hij weet dat er op hem gelet wordt.
 
Laatst bewerkt:
Normaal gesproken reageer ik niet in dit topic dus je hebt een primeur ;)

Het valt me op dat je m.b.t. PSV (ook op psv.netwerk) alle arbitrale beslissingen niet alleen in twijfel trekt maar ook nog een enorm complot tegen PSV vermoedt. Los van de discussie of de gele kaarten voor Van Bommel al of niet terecht zijn, een gele kaart kan geseponeerd worden onder bepaalde voorwaarden, bijvoorbeeld wanneer achteraf blijkt dat deze aan de verkeerde persoon is toegekend, in het geval van Van Aanholt dus.

Persoonlijk juich ik dit alleen maar toe, om er dan de al dan niet terechte kaarten voor Van Bommel bij te betrekken is een beetje kinderachtig omdat er sprake is van een totaal andere situatie. Je kunt je misschien beklagen over de beoordeling, feit is dat de 5 kaarten wel degelijk voor Van Bommel bestemd waren en niet voor iemand anders en daarom niet geseponeerd kunnen worden.

Daarbij (maar dat is mijn persoonlijke mening) moet Van Bommel niet al te hard klagen over de arbitrage, tegen RKC werd hij gespaard en was rood op zijn plaats geweest met een bijbehorende schorsing, daarna ontsnapte hij ook nog eens aan een 2e gele kaart als ik het me goed herinner. Van Bommel moet gewoon eens slimmer gaan spelen en de schijn vermijden, hij weet dat er op hem gelet wordt.

Jij pikt er nu één deel uit (Van Bommel), terwijl de meesten hier het over een groter geheel heeft. Vergelijk de schorsingen van bijvoorbeeld Gerndt en Serero met die van Strootman vorig seizoen. Of 2 seizoenen geleden Berg (en volgens mij ook Reis) die zwaar werd gestraft voor een halve elleboogstoot terwijl er dit seizoen volgens mij iemand (ik weet zo niet meer wie) zelfs nog voor werd vrij gesproken, of iets dergelijks. Dat wekt wrevel op. Ik ben niet zo van de complottheorieën normaal, maar het lijkt er toch steeds meer op dat de KNVB met 2 maten meet. Daarbij spelen overigens ook de voetbalpraatprogramma's een grote rol. Wanneer zij een incident 30x laten zien en een andere keer maar 1x, dan beïnvloedt dat denk ik toch echt de aanklager en ook de commissie.
 
Jij pikt er nu één deel uit (Van Bommel), terwijl de meesten hier het over een groter geheel heeft. Vergelijk de schorsingen van bijvoorbeeld Gerndt en Serero met die van Strootman vorig seizoen. Of 2 seizoenen geleden Berg (en volgens mij ook Reis) die zwaar werd gestraft voor een halve elleboogstoot terwijl er dit seizoen volgens mij iemand (ik weet zo niet meer wie) zelfs nog voor werd vrij gesproken, of iets dergelijks. Dat wekt wrevel op. Ik ben niet zo van de complottheorieën normaal, maar het lijkt er toch steeds meer op dat de KNVB met 2 maten meet. Daarbij spelen overigens ook de voetbalpraatprogramma's een grote rol. Wanneer zij een incident 30x laten zien en een andere keer maar 1x, dan beïnvloedt dat denk ik toch echt de aanklager en ook de commissie.
De KNVB zou met twee maten meten wanneer de ene club bevoordeeld wordt boven de ander, lees maar eens op het Ajax forum hoe ze over de arbitrage denken en voordat je over mijn club begint: Tegen Willem 2 werden er 2 doelpunten wegens vermeend buitenspel afgekeurd en ons een strafschop onthouden.

Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat de KNVB niet altijd even consequent is en dat de arbitrage vaak van abominabel niveau is maar ik weiger te geloven dat de ene club bewust bevoordeeld wordt boven andere clubs.

Ik ben het overigens wel met je eens dat voetbalprogramma's een rol spelen en dat zij vaak selectief zijn in de beelden die vertoond worden, dat zelfde geldt overigens voor de landelijke media waarbij ik voor De Volkskrant graag een positieve uitzondering wil maken.
 
[...]
Daarbij (maar dat is mijn persoonlijke mening) moet Van Bommel niet al te hard klagen over de arbitrage, tegen RKC werd hij gespaard en was rood op zijn plaats geweest met een bijbehorende schorsing, daarna ontsnapte hij ook nog eens aan een 2e gele kaart als ik het me goed herinner. Van Bommel moet gewoon eens slimmer gaan spelen en de schijn vermijden, hij weet dat er op hem gelet wordt.

Als je je spel moet gaan aanpassen omdat er extra op je gelet wordt, zit er toch iets fout?
 
De aanklagers geven zelfs toe dat ze op basis van de tv-uitzendingen werken. Echt objectief is dat dus nooit, zeker niet als een aantal spelers (Toivonen, Van Bommel) als "vervelend" worden betiteld, en dus ook harder worden aangepakt.
 
Als je je spel moet gaan aanpassen omdat er extra op je gelet wordt, zit er toch iets fout?
Dat geldt toch voor iedere voetballer? Van Bommel heeft het tot kunst verheven om uit te delen zonder dat de arbitrage het ziet dan moet je ook niet gaan klagen wanneer je daden wel een keer consequenties hebben.

Ik vind ook dat overtredingen in Nederland veel te snel en te zwaar bestraft worden, zeker naar Europese maatstaven, maar dat is een gegeven feit dus past een slimme voetballer zich aan.
 
Dat geldt toch voor iedere voetballer? Van Bommel heeft het tot kunst verheven om uit te delen zonder dat de arbitrage het ziet dan moet je ook niet gaan klagen wanneer je daden wel een keer consequenties hebben.

Ik vind ook dat overtredingen in Nederland veel te snel en te zwaar bestraft worden, zeker naar Europese maatstaven, maar dat is een gegeven feit dus past een slimme voetballer zich aan.

Aanpassen aan de scheidsrechterlijke standaard in een land, prima, dat hoort iedere speler te doen. Je spel moeten aanpassen omdat scheidsrechters extra op je letten, en je dus sneller dan anderen geel zou krijgen, vind ik verre van prima. Dat heeft geen pas.
 
Normaal gesproken reageer ik niet in dit topic dus je hebt een primeur ;)

Voel je vrij om in meer topics mee te discussiëren!

Het valt me op dat je m.b.t. PSV (ook op psv.netwerk) alle arbitrale beslissingen niet alleen in twijfel trekt maar ook nog een enorm complot tegen PSV vermoedt. Los van de discussie of de gele kaarten voor Van Bommel al of niet terecht zijn, een gele kaart kan geseponeerd worden onder bepaalde voorwaarden, bijvoorbeeld wanneer achteraf blijkt dat deze aan de verkeerde persoon is toegekend, in het geval van Van Aanholt dus.

Persoonlijk juich ik dit alleen maar toe, om er dan de al dan niet terechte kaarten voor Van Bommel bij te betrekken is een beetje kinderachtig omdat er sprake is van een totaal andere situatie. Je kunt je misschien beklagen over de beoordeling, feit is dat de 5 kaarten wel degelijk voor Van Bommel bestemd waren en niet voor iemand anders en daarom niet geseponeerd kunnen worden.

Dat had ik ook al enkele malen gemeld. Er is inderdaad een verschil.

Daarbij (maar dat is mijn persoonlijke mening) moet Van Bommel niet al te hard klagen over de arbitrage, tegen RKC werd hij gespaard en was rood op zijn plaats geweest met een bijbehorende schorsing, daarna ontsnapte hij ook nog eens aan een 2e gele kaart als ik het me goed herinner. Van Bommel moet gewoon eens slimmer gaan spelen en de schijn vermijden, hij weet dat er op hem gelet wordt.

Daar ben ik het zeker mee oneens. De eerste gele kaart voor Van Bommel was onterecht. Die speler van RKC kwam daar gevaarlijk in met een sliding en Van Bommel wil net de bal wegtrappen. Daarna had er wellicht een gele kaart voor hem getrokken kunnen worden, maar dat was ook al overdreven geweest.

Ik denk toch echt dat er wellicht 2 kaarten terecht waren en de rest onterecht dan wel overdreven (dat anderen voor hetzelfde geen gele kaart kregen).

Aanpassen aan de scheidsrechterlijke standaard in een land, prima, dat hoort iedere speler te doen. Je spel moeten aanpassen omdat scheidsrechters extra op je letten, en je dus sneller dan anderen geel zou krijgen, vind ik verre van prima. Dat heeft geen pas.

Precies!
 
@redtothebone;
Je redenering dat Mark niet moet klagen lijkt verrassend veel op die van de subjectieve,Ajax gezinde media.
Zwammen over rood tegen RKC terwijl de eerste gele kaart precies andersom was-de RKCer kwam ernstig gevaar voor Mark vormend in vliegen, duidt daar al op.
Ruim een halve eeuw ondoorzichtige kromspraak van de KNVB,voortdurend beinvloed door Ajax gunsig gezinde media-op zich al een schandaal-ligt ook ten grondslag aan de schorsing van van Bommel, die dit seizoen verder niet meer aan voetballen toekomt. Hij mag nog slechts duels vermijden in de paar wedstrijden die hij niet geschorst zal zijn.
Had ik maar een archief aangelegd van de Zeister willekeur.
Mocht je niets zinnigers meer te melden hebben dan eigen schuld dikke bult richting Mark, dan post verdere onzin maar in Bussum en Zeist. Valt het onzinnige karakter van je woorden minder op.;)
 
@redtothebone;
Je redenering dat Mark niet moet klagen lijkt verrassend veel op die van de subjectieve,Ajax gezinde media.
Zwammen over rood tegen RKC terwijl de eerste gele kaart precies andersom was-de RKCer kwam ernstig gevaar voor Mark vormend in vliegen, duidt daar al op.
Ruim een halve eeuw ondoorzichtige kromspraak van de KNVB,voortdurend beinvloed door Ajax gunsig gezinde media-op zich al een schandaal-ligt ook ten grondslag aan de schorsing van van Bommel, die dit seizoen verder niet meer aan voetballen toekomt. Hij mag nog slechts duels vermijden in de paar wedstrijden die hij niet geschorst zal zijn.
Had ik maar een archief aangelegd van de Zeister willekeur.
Mocht je niets zinnigers meer te melden hebben dan eigen schuld dikke bult richting Mark, dan post verdere onzin maar in Bussum en Zeist. Valt het onzinnige karakter van je woorden minder op.;)
Volgens mij heb ik wel iets meer gemeld dan de al of niet terechte kaarten voor Van Bommel, om de een of andere reden krijg ik een soort Calimero gevoel bij jou, daarnaast ga je makkelijk voorbij aan het feit dat andere clubs net zo veel of misschien nog wel meer te klagen hebben over de arbitrage.
 
Volgens mij heb ik wel iets meer gemeld dan de al of niet terechte kaarten voor Van Bommel, om de een of andere reden krijg ik een soort Calimero gevoel bij jou, daarnaast ga je makkelijk voorbij aan het feit dat andere clubs net zo veel of misschien nog wel meer te klagen hebben over de arbitrage.

De baarlijke nonsens kreet calimero, heb ik vaker gehoord als mensen geen argumenten konden verzinnen in een discussie. Evenals de ook niet ter zake doende kreet dat andere clubs wel eens ergens door gedupeerd worden.
Hier gaat het er om dat Mark van Bommel slachtoffer is van de media en de voor hun mening o zo gevoelige ,ruggegraatloze en incapabele scheidsrechters.
Hoe iemand in Bussum de 5 gele kaarten terecht kan noemen, die,betrof het een Ajacied , hen allemaal onterecht zou vinden, is te triest voor woorden.
En nog treuriger dat half Nederland die valse opinie overneemt. Kijk naar je eigen opmerking over RKC,waar de verkeerde een gele kaart krijgt. De RKCer kwam gevaarlijker in dan Strootman toen hij 4 wedstrijden schorsing kreeg in Twente.
Na de kwestie van Aanholt is er maar een mogelijkheid voor de willekeur inteeltclub Zeist; de schorsing van van Bommel terugdraaien omdat ook Gozubuyuk in Groningen iemand geel gaf die GEEN overtreding maakte.
Zwijgend Bussum is echter ook zwijgend Zeist. Kijk daar maar eens naar,justitie, in plaats van alleen match-fixing in het onkreukbare Nederland:braak: te onderzoeken.
Toch een prettige dag verder, Redtothebone.
 
Dan wordt het misschien tijd, dat niet alleen toe te geven-het gaat niet om mijn gelijk-,maar om in actie te komen.
Na gisteren is duidelijk dat de term willekeur waarschijnlijk vervangen moet worden door de term corrupt, als we praten over de volstrekt ondoorzichtige KNVB "rechtspraak".
NOOIT konden gele kaarten worden geseponeerd.
Na van Aanholt gisteren kan dus de gele kaart van van Bommel in Groningen ook geschrapt worden, want niet Mark maakte de overtreding, maar de Groninger die hem duwde,waardoor Mark tegen een andere Groninger opbotste.
Nu is meteen duidelijk waarom uitgerekend deze ene kaart NIET vertoond werd in de NOS samenvatting.
Omdat Mark onterecht geel kreeg, dient die kaart te vervallen en de schorsing voor zondag teruggedraaid te worden.
Wordt wakker, PSV directie.

Eens. Ik vind het ook vreemd.
 
Eens. Ik vind het ook vreemd.

En als je een verkeert gegeven kaart seponeert, moet je dan eigenlijk niet die gele kaart toewijzen aan de juiste speler. In dit geval Theo Janssen, die al een gele kaart had ontvangen. Ze dienen dus alsnog een rode kaart te geven aan Janssen, en hem de reglementaire hoeveelheid wedstrijden te schorsen.

Maar dat zal wel niet gebeuren...
 
Ik snap dat je wat teleurgesteld bent, maar om nou gelijk te gaan impliceren dat de spelers van PSV geld aan hebben genomen om zo slecht te spelen of er massaal op gegokt hebben dat ze met 1-0 zouden verliezen slaat natuurlijk nergens op. Of dacht je dat Blom en de KNVB er met voodoopraktijken en speciale Star Trek apparaatjes voor hebben gezorgd dat de heren collectief niet thuis waren?

Nee hoor, ik heb het over de vermeende rol van de KNVB met hun rare arbiters.
De goal valt toevallig, maar met matchfixing zullen er wel meerdere scenario's zijn.
Voor iedere scheet fluiten bijvoorbeeld, om de stand te consilideren, omdat die goed uitkomt voor....
Kaart voor van Bommel. Twee rode kaarten. Enz....allemaal dingen waarop gegokt kan worden en voor eventuele be-invloeding vergoedingen kunnen zijn.

Ach wij blijven toch alles normaal vinden, moet je in Amsterdam horen trekken metteen smoel open en volgende wedstrijd hebben ze arbiter weer mee. Terwij onze spelers continue zwartgemaakt, verdachtgemaakt en gezocht worden.
Vind jij dat normaal?
 
Nee hoor, ik heb het over de vermeende rol van de KNVB met hun rare arbiters.
De goal valt toevallig, maar met matchfixing zullen er wel meerdere scenario's zijn.
Voor iedere scheet fluiten bijvoorbeeld, om de stand te consilideren, omdat die goed uitkomt voor....
Kaart voor van Bommel. Twee rode kaarten. Enz....allemaal dingen waarop gegokt kan worden en voor eventuele be-invloeding vergoedingen kunnen zijn.

Ach wij blijven toch alles normaal vinden, moet je in Amsterdam horen trekken metteen smoel open en volgende wedstrijd hebben ze arbiter weer mee. Terwij onze spelers continue zwartgemaakt, verdachtgemaakt en gezocht worden.
Vind jij dat normaal?

Nee, maar dan moet PSV langs officiële kanalen iets harder van zich afbijten. Ik denk dat het eerder met een onderbewuste beïnvloeding van arbiters door de media komt dan dat men in Zeist wedstrijden zit te fixen.

Ik reageerde hoofdzakelijk op de volgende zin uit jouw betoog:

Utrecht wint met 9 van 11 PSV-ers daar zijn flink wat grof geld weddenschsppen op af te sluiten.

Er is geen scheidsrechter in de wereld die PSV met zo'n pismentaliteit het veld in kan sturen dat hij FC Utrecht twee maal rood kan geven en dat Utrecht dan toch nog wint. Een kaart voor die en die in de zoveelste minuut, wellicht gebeurt dat, maar dat Utrecht met 9 van PSV wint ligt helemaal aan PSV.
 
Fijn dat je er dat uit haalt, ik wilde echter niet dat toelichten, maar een discusie op gang brengen, wat blijkbaar buiten jouw om aardig gelukt is.

Jammer dat je alleen het suggestieve deel eruit haalt en begint toe te lichten, zullen we verder gaan met de keiharde feiten dat er door de KNVB met verschillende maten gemeten wordt en dat onze club daar vaak door gedupeerd wordt?
 
Shoot!

Ik durf te wedden dat elke Ajacied, Feyenoorder of Tukkerdaar net zoveel situaties tegenover zal kunnen zetten waarbij zijn club is benadeeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan