Ik lees even het feiten relaas van Groningen, op alle gebeurtenissen rondom de wedstrijd Ajax - Groningen, en ik vind daar wel wat van.
Groningen draagt twee zeer reëele opties aan, die hen als grootste (onschuldig) slachtoffer het minst had beschadigd. Uitstel van de wedstrijd van vrijdagavond naar de dinsdag erna (Europese week), of de week daarna (bekerweek, beide teams uitgeschakeld). En dat de KNVB zonder een reden te geven die beide voorstellen in no-time afwijst, vind ik echt van de zotte.
Ik snap dat 't lastig was om later in hetzelfde weekend te spelen, vanwege de belangen van gemeente Rotterdam. Nog steeds denk ik dat Sparta en Excelsior prima tegelijk op 1 dag thuis kunnen spelen, maar die keuze op zo'n korte termijn is te billijken. Maar dat het dan zonder opgaaf van reden ook niet verder verplaatst kan worden terwijl Groningen hier helemaal niets aan kan doen is echt..
Wat zou nu de redenen kunnen zijn van de Gemeente Rotterdam en/of de KNVB om dat niet toe te staan? Waarom is Ajax (of hun supporters) hier minder slecht uitgekomen dan Groningen?