Behalve dat het scheidsrechterskorps zich dit weekend niet van zijn beste kant heeft laten zien - ik wilde weer eens een eufemisme er tegen aan gooien

- krijgen we nog een tuchtcommissie soap.
Inleiding zondag in de media waar bij de NOS al gezegd werd dat Hadj-Moussa's smerige natrappen - ooit 4 duels - nu wel meeviel en eigenlijk geen rood verdiende.
Ook van Persie mocht meteen al die onzin uitkramen, hetgeen de toon zet.
Dan komt er een eigenlijk milde eis van de aanklager, 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk.
Maar ja, dan mist hij ook AZ uit en verliest Feijenoord wellicht de koppositie.
Dus wordt het bij de tuchtcommissie een duel minder.
Waarom nog iemand schorsen immers na de vrijspraak van Read tegen de doorgebroken Noah Lang?
Maar dan is er nog iets vreemds - hier past geen understatement - in die ondoorzichtige slangenkuil vol intriges in Zeist.
Waar blijft de aanklager om Robin van Persie te schorsen of van dezelfde censuur te voorzien als bij Peter Bosz?
De Feijenoord coach brengt toch het voetbal in diskrediet met zijn uitspraken als deze;
(ik citeer het ED van gisteren);
"Ik ben heel tevreden over mijn spelers en ook over de discipline. Op het juiste moment zeuren bij een scheidsrechter is juist goed. Dat hoort er allemaal bij. Dat kan in ons voordeel werken , als je maar binnen de lijntjes blijft."
Dit soort opruiende taal , het gezag van de scheidsrechter ondermijnend juist nu alleen de aanvoerder mag protesteren, verdient uiteraard een onderzoek, aanklacht en /of een schorsing.
Maar nu zwijgt de KNVB aanklager in alle talen, de man die meende Peter Bosz twee jaar de mond te mogen snoeren.
De doofpot in Zeist heeft nog wel een plekje voor dit wangedrag van van Persie.
Hoe was het ook weer in al dit soort gevallen?
O ja, dat is toch volgens onze mythe vormende media allemaal de Magie van de Kuip.