:unsure:Als miljonair met 5 huizen door n KNVB-nobody streng worden toegesproken dat je huiswerk niet af is, schiet mogelijk in t verkeerde keelgat..?
 
Laatst bewerkt:
Ik wil deze opleiding wel doen maar IK vul in wat ik moet doen want IK weet hoe het werkt. Dat zo'n klein lijf zo'n groot ego kan huisvesten..
Klinkt inderdaad nogal eigenwijs en wellicht overmoedig.
Maar anderzijds zijn de ego´s bij de KNVB volgens mij ook enorm.
Dus dan botst dat nogal snel.
En ik weet te weinig van de gewraakte opleidingen om te kunnen oordelen.
Wie weet ligt de waarheid wel ergens in het midden?
 
Klinkt inderdaad nogal eigenwijs en wellicht overmoedig.
Maar anderzijds zijn de ego´s bij de KNVB volgens mij ook enorm.
Dus dan botst dat nogal snel.
En ik weet te weinig van de gewraakte opleidingen om te kunnen oordelen.
Wie weet ligt de waarheid wel ergens in het midden?
Dat de opleiding opgefrist kan worden, geloof ik direct. Maar zoals Sneijder het brengt, wil hij aan cherrypicking doen. De rest weet ie wel. Ja, zo werkt het niet. Was jij geen leraar geweest?
 
Dat de opleiding opgefrist kan worden, geloof ik direct. Maar zoals Sneijder het brengt, wil hij aan cherrypicking doen. De rest weet ie wel. Ja, zo werkt het niet. Was jij geen leraar geweest?
Zo werkt het inderdaad niet.
Kersen plukken doet ie maar in de zomer in Mierlo.

Als de leerling zelf bepaalt wat hij wil leren, lijkt me dat niet zo productief.
Dat kan beter een ervaren leraar beslissen.

Zoals de oude Grieken al wisten en zelfs in de donkere middeleeuwen al
werd nagestreefd.
Er was een meester en een gezel.

Wat niet wegneemt dat een leraar ook iets van zijn leerlingen kan leren.
Hoe jong te blijven in je denken en doen bijvoorbeeld. ;)
 
Ik weet niet helemaal hoe die opleiding in elkaar steekt, maar als ik Sneijder goed interpreteer, wil hij zich vooral op de managerskant van het trainersvak gaan richten en niet op de veldtrainingen. We hebben andersom ook gezien dat een goede veldtrainer/assistent, niet per se een goede manager is (Frank de Boer).
Als Sneijder dat wil leren en de opleiding van de KNVB richt zich vooral op het veld, dan snap ik wel dat hij niet verder wil.
 
Ik weet niet helemaal hoe die opleiding in elkaar steekt, maar als ik Sneijder goed interpreteer, wil hij zich vooral op de managerskant van het trainersvak gaan richten en niet op de veldtrainingen. We hebben andersom ook gezien dat een goede veldtrainer/assistent, niet per se een goede manager is (Frank de Boer).
Als Sneijder dat wil leren en de opleiding van de KNVB richt zich vooral op het veld, dan snap ik wel dat hij niet verder wil.
Dat klopt. Dat zou een extra module kunnen zijn. Maar je hebt volgens bij div. niveaus opleiding en ik neem aan dat het managersdeel op het hoogste niveau gegeven wordt.

Onderstaand citaat van Sneijder klinkt overigens toch anders "ik weet het allemaal wel":
Sneijder vervolgt: ,,Ik heb 134 interlands op mijn naam staan, maar ik heb nog nooit een passoefening gezien met een rollende bal. Dat vind ik onzin en lachwekkend. Ik wil nog altijd graag trainer worden, maar wel op een manier die het beste bij mij past en dat is - met alle respect - niet bij de amateurs, maar hogerop.”
 
Als de KNVB opleiding zo ruk is, kunnen er niet een aantal oud-spelers de coach opleiding gewoon beter in een ander land doen? Als bijvoorbeeld van Bommel het in Italië of Duitsland had gedaan (als hij die talen machtig is), had hij er misschien meer van opgestoken. Ik weet echter niet of dat mogelijk is en hoe het werkt als je in Nederland wilt coachen met een buitenlandse diploma..
 
Als de KNVB opleiding zo ruk is, kunnen er niet een aantal oud-spelers de coach opleiding gewoon beter in een ander land doen? Als bijvoorbeeld van Bommel het in Italië of Duitsland had gedaan (als hij die talen machtig is), had hij er misschien meer van opgestoken. Ik weet echter niet of dat mogelijk is en hoe het werkt als je in Nederland wilt coachen met een buitenlandse diploma..
Ik denk niet dat Schmidt een Nederlands diploma heeft. ;)
Volgens mij krijg je een diploma dat voldoet aan de standaarden van de UEFA/FIFA en die is dus overal geldig.
 
Ik denk niet dat Schmidt een Nederlands diploma heeft. ;)
Volgens mij krijg je een diploma dat voldoet aan de standaarden van de UEFA/FIFA en die is dus overal geldig.
Best logisch, en dat dacht ik ook, maar dan blijft de vraag waarom doet niemand dit dan? Is er een ander struikelblok behalve de taal?
 
Wesley Sneijder de nieuwe Jaap Stam? Ik zie een student al naar zijn opleiding toestappen om te overleggen over het curriculum. Als ik die vakken nu oversla, krijg ik toch het diploma :zien: Verwende nesten. Als de afgelopen jaren ons iets geleerd hebben, is dat een mooie voetballerscarrière absoluut geen garantie is voor trainerstalent. De opleiding zou eerder verbeterd en aangescherpt moeten worden.

Wesley Sneijder stopt met trainersopleiding: ‘Kwam met de KNVB niet op één lijn’

Natuurlijk niet. Wesley doet niet aan de lijn. :lmao:
 

Wat mij betreft heet v Gaal gewoon een punt aangaande de vooropleidingen van de toppers en de bagage die ze daar hebben meegekregen.
 

Wat mij betreft heet v Gaal gewoon een punt aangaande de vooropleidingen van de toppers en de bagage die ze daar hebben meegekregen.
Eens. Trainer/coach is ook gewoon een vak.
 
Dit viel mij op, alhoewel het artikel al een paar dagen oud is: https://www.ed.nl/nederlands-voetba...l-komende-weken-weer-zonder-publiek~a9fcd11e/

Betaald voetbal, ik lees dat PSV 1 miljoen misloopt per thuiswedstrijd. Dus het is PSV dat betaald. En daar heeft de KNVB (waarom ben ik verbaasd) vrede mee. Als het gaat om ranking punten dan kan er uitstel gevraagd worden en is de KNVB bereid tot meedenken(er is ruimte in de planning). Maar op het moment dat er financiële argumenten de reden is, is het voor KNVB prima, want dat is niet in het belang van de KNVB dus gaat men er niet in mee(geen ruimte). Ik vind het een hele vreemde zaak. We praten hier over een uitzonderlijke situatie dus zouden uitzonderingen mogelijk moeten zijn.

De KNVB is tevreden over de houding van het kabinet, dat zegt te beseffen dat profclubs opnieuw financiële schade oplopen. De nationale voetbalbond is in overleg over een compensatieregeling.

Als de KNVB een organisatie was die daadwerkelijk organisatie talent had. Had men ruimte gelaten voor het inhalen van wedstrijden, vooral nu in Corona tijd. Dat is niet moeilijk krimp de competitie in met 2-3 teams, wat alleen maar goed is voor het Nederlands voetbal. Die daadkracht ontbreekt.

Ook de reactie van de KNVB richting het kabinet ("tevreden") vind ik een verkeerd signaal. Dit staat niet meer in het teken van het voetbal, maar in mooie financiële regelingen(tv gelden) voor de KNVB vermoed ik. In een Europa waar NL het enige land is waar de competitie de aankomende weken zonder publiek gespeeld wordt, waarbij de KNVB tevreden is en waarbij Gerbrands bij diverse partijen heeft gevraagd of er aanleiding is voor deze beslissing(of er haarden waren in het stadion). Het antwoord daarop was nee.

Ik meen een tijdje geleden gelezen te hebben over een alternatieve bond. Hoe ver zijn die? Dat lijkt mij zeker een alternatief!
 
Waarom krijgt de speler van Sparta (bewuste tackle van achteren) 2 wedstrijden schorsing en de speler van Vitesse (onbewuste elleboog) in eerste instantie 4, later 3 wedstrijden schorsing?

Waarom was die overtreding dubbel zo zwaar?
 
Waarom krijgt de speler van Sparta (bewuste tackle van achteren) 2 wedstrijden schorsing en de speler van Vitesse (onbewuste elleboog) in eerste instantie 4, later 3 wedstrijden schorsing?

Waarom was die overtreding dubbel zo zwaar?
Omdat het een corrupte bende is van willekeur in het betaalde voetbal. :sneaky: Weet je dat nu nog niet?
 
Waarom krijgt de speler van Sparta (bewuste tackle van achteren) 2 wedstrijden schorsing en de speler van Vitesse (onbewuste elleboog) in eerste instantie 4, later 3 wedstrijden schorsing?

Waarom was die overtreding dubbel zo zwaar?
Ik heb de elleboog niet gezien. Maar het risico op letsel of zo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan