Heb je wel eens een filmpje als onderstaand gezien?

De VAR en scheidsrechter hebben gewoon communicatie met elkaar. Bij een mogelijk penaltymoment (zelfs als ligt het spel daar niet voor stil) is er communicatie tussen VAR en scheidsrechter waarom het wel/geen penalty is. Maak dat gewoon openbaar voor de liefhebber.

Of wil jij niet weten waarom Avila straks voor de tiende keer geen rode kaart krijgt terwijl Van Aanholt al 2x onterecht rood heeft gehad?
Te weinig kracht, niet de intentie om. Maakt dat logischer als ik van mening ben dat het wel rood is? Nee, bevestigd alleen dat ik het niet eens ben met de zienswijze van de VAR en scheids, maar dat wisten we al.

Btw, het gegeven dat er dergelijke filmpjes zijn geeft al aan dat de KNVB de geledereb niet gesloten houdt
 
Te weinig kracht, niet de intentie om. Maakt dat logischer als ik van mening ben dat het wel rood is? Nee, bevestigd alleen dat ik het niet eens ben met de zienswijze van de VAR en scheids, maar dat wisten we al.

Btw, het gegeven dat er dergelijke filmpjes zijn geeft al aan dat de KNVB de geledereb niet gesloten houdt
Nouja, ik zou het wel interessant vinden om het gewoon standaard te kunnen horen.

En dat hoor je mij ook niet zeggen. ;) Het is ook niet alleen de KNVB die dit niet standaard doet, het gebeurt nergens in het voetbal.
 
Te weinig kracht, niet de intentie om. Maakt dat logischer als ik van mening ben dat het wel rood is? Nee, bevestigd alleen dat ik het niet eens ben met de zienswijze van de VAR en scheids, maar dat wisten we al.

Btw, het gegeven dat er dergelijke filmpjes zijn geeft al aan dat de KNVB de geledereb niet gesloten houdt
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die claimen dat het in achterkamertjes gebeurt, het niet transparant is maar ondertussen internet vol staat met beelden en audio. Het lijkt wel de covid pandemie waar wappies totaal niet geïnteresseerd waren in de uitleg van artsen en omt maar wel roepen dat er geen transparantie is.
Blows my mind.
 
Nouja, ik zou het wel interessant vinden om het gewoon standaard te kunnen horen.

En dat hoor je mij ook niet zeggen. ;) Het is ook niet alleen de KNVB die dit niet standaard doet, het gebeurt nergens in het voetbal.
Natuurlijk zegt eén zo'n filmpje niet veel over transparantie en zou het juist normaal moeten zijn om de conversaties altijd hoorbaar te hebben.
Jammer dat de calimero politie zich hier steeds komt melden met haar stopwoordjes; ditmaal wederom "wappies".
Negeren maar dat voortdurende slap gel*l.

Voor jou, als je wel echt meer transparantie wil en alle forummers die dat ook normaal vinden heb ik nog wat vragen;

Zou het niet prettig geweest zijn als Roger Schmidt en alle PSV supporters gehoord hadden wat er besproken is tussen het moment waarop Gozubuyuk in 2022 de aangeschoten handsbal in de 16 van PSV eerst wegwuifde en enkele tellen later toch penalty floot in de Kuip?
Op het moment dat hij belaagd werd door aggressieve Feijenoorders?
Waarom weigerde hij na afloop lafhartig uitleg hierover?
Wat was het nut voor PSV dat later de KNVB wel officieel liet weten dat deze beslissing - waardoor PSV uitgeschakeld werd voor de titel - foutief was?

Is dat transparantie?

Weet iemand of - wat vroeger o.a. in VI gepubliceerd werd - ergens nog te vinden is hoeveel strafschoppen per scheidsrechter voor of tegen een club zijn gefloten in een seizoen?
Weet iemand of - wat eerder in het VAR tijdperk nog wel gebeurde - er cijfers zijn waarop de KNVB haar eigen vlees keurend (?) aangaf dat er b.v. 98 ingrepen waren geweest waarvan 86 terecht?
Weet iemand of inmiddels in alle stadions dezelfde mogelijkheden zijn voor de VAR om vanuit alle hoeken het spel te bekijken?
Weet iemand of inmiddels in alle stadions het VAR scherm onder dezelfde omstandigheden kan worden bekeken?

Of staat het bij PSV wel op een rustig plekje en moet bij Ajax en Feijenoord nog steeds de scheidsrechter vlak voor een vak van een doorgesnoven, aggressieve en dus intimiderende meute bepalen of hij een voor die clubs voordelige of nadelige beslissing zal gaan nemen?
Heeft in de professionele organisatie die PSV toch is, iemand eigenlijk ooit aan dit ene feit alleen maar gedacht? Laat staan het de objectiviteit beinvloedende verschijnsel aangekaart?

Valt dit alles onder transparantie en het openlijk evalueren van een naar het schijnt toch verre van optimaal systeem?

Komt duidelijkheid in spelregels en de toepassing ervan niet ten goede van fair play, een term waarmee men in de voetbalwereld zo graag schermt?
 
Laatst bewerkt:
Voor jou, als je wel echt meer transparantie wil en alle forummers die dat ook normaal vinden heb ik nog wat vragen;
Ik dacht dat ik wel duidelijk was dat wat mij betreft alle communicatie en beweegredenen openbaar komt? Waarom vraag je dit dan aan mij?
 
Ik dacht dat ik wel duidelijk was dat wat mij betreft alle communicatie en beweegredenen openbaar komt? Waarom vraag je dit dan aan mij?
Ik zette mijn reactie onder die van jou omdat je inderdaad, als een van de weinigen hier,zelf ook zegt communicatie standaard te willen horen.
En je ziet toch dat ik mijn vragen niet alleen specifiek aan jou maar aan alle forummers hier stel over zaken waar de KNVB duidelijker over dient te zijn?
Betreur jij nu ook het gebrek aan respons op vragen waar Zeist EN de media weinig of niets over laten horen?
Bij wie kunnen we dan nog aankloppen voor meer transparantie over dit soort kwesties?
 
De KNVB planner heeft weer goed zijn best gedaan in supportje pesten. 2 zaterdagavond/middag wedstrijden verplaatst naar zondagmiddag kwart over 12 en donderdagavond kwart voor 7. Blijkbaar is het een immens probleem voor PSV om maar 3 dagen rust tussen wedstrijden te hebben. Dus kiezen we voor verplaatsing naar 2 tijden die niet te doen zijn, want anders moet de thuis zitter naar 2 wedstrijden tegelijk kijken. Heerenveen thuis kan ik wel afschrijven want en eerder van het werk vertrekken en in de spits naar Eindhoven rijden is klote. En zondag om kwart over 12 is nou net de tijd dat iedereen zelf moet voetballen. Dacht dat we met die CL wel van dat gezeik af zouden zijn.
 
Hoopvol bericht over de supporter die voor het roepen van k*t j.... een buiten-proportioneel stadionverbod van tien jaar had gekregen van de KNVB. De rechter heeft dit teruggebracht tot 1,5 jaar.
Ook al vond de KNVB vertegenwoordiger bij de rechtbank in Den Bosch dat hij daarmee "een bom legde onder hun beleid".

Een beleid dat lijkt te bestaan uit het aanpakken van zaken waar iets over Ajax gezegd en wat dus door media opgeblazen wordt en het niet reageren als PSV spelers of supporters massaal op schunnige wijze worden uitgescholden of uitgejouwd in Kuip en Arena waar diezelfde media zoveel mogelijk over zwijgen.
Goed dat er rechters zijn in Nederland. :)

Over KNVB beleid gesproken;
De beste scheidsrechter uit de jaren 90, Mario van der Ende, houdt opnieuw een pleidooi om de conversatie tussen scheidsrechter en VAR openbaar te maken, zodat , net als bij rugby en hockey iedereen kan meeluisteren.
Dit om meer begrip te kweken voor hun beslissingen en tevens minder "ouwe jongens krentenbrood" conversaties te krijgen.

Blijkbaar was deze topscheidsrechter in het verleden te kritisch richting mensen met te grote ego's en te lange tenen om een hem passende topfunctie in Zeist te krijgen.
Zou het niet van bereidheid tot transparantie en dus van wijsheid getuigen als de KNVB deze suggestie van hem eindelijk over gaat nemen?
 
Laatst bewerkt:

Zegt Rogier Meijer hier nu dat de KNVB niet objectief genoeg kijkt naar dit soort dingen? Onmogelijk!
 

Zegt Rogier Meijer hier nu dat de KNVB niet objectief genoeg kijkt naar dit soort dingen? Onmogelijk!
En dat terwijl Ajax is verplaatst vanwege een  mogelijke halve finale CL van de vrouwen. NEC stond al in de halve finale.

Maar ze zeggen niet wanneer ze dat verzoek gedaan hebben. Als dat afgelopen maandag was, dan kan ik er nog wel in komen dat het niet meer lukt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan