Ki-Jana Hoever (V) | Gehuurd van Wolverhampton Wanderers

Merk dat ik hier eigenlijk helemaal niet blij mee ben... Jonge speler huren, dat is eerst een half jaar op niveau komen en dan half jaartje goed bij ons spelen om vervolgens weer terug naar Engeland te gaan. Haal dan een andere back.

Daarbij, Sambo is op de weg terug, nu een goede (en dus prijzige) RB halen zit je hem in de weg. Blijkt Sambo zijn dit jaar toch minder potentie te hebben dan verwacht dan kan je na dit seizoen alsnog doorschakelen naar een nieuwe RB.
Hoeveel beter is die Hoever nou echt dan Sambo? Heb liever een minder goede Sambo op zijn plek zodat we lekker onze eigen spelers ontwikkelen.
 
Merk dat ik hier eigenlijk helemaal niet blij mee ben... Jonge speler huren, dat is eerst een half jaar op niveau komen en dan half jaartje goed bij ons spelen om vervolgens weer terug naar Engeland te gaan. Haal dan een andere back.


Hoeveel beter is die Hoever nou echt dan Sambo? Heb liever een minder goede Sambo op zijn plek zodat we lekker onze eigen spelers ontwikkelen.
Lastig om te oordelen. Maar Sambo lijkt me geen zekerheid. Volgensmij zelfde leeftijd als Hoever. Maar Hoever heeft al 20(?) invalbeurten op premier league niveau in de benen terwijl Sambo nog nauwelijks in het eerste van PSV heeft gespeeld. Neem daar ook bij dat Sambo recentelijk ernstig geblesseerd is. Dus de vraag is of hij zijn oude niveau kan halen en was zijn oude niveau goed genoeg voor de basis van PSV.

Sambo heeft zeker concurrentie nodig. Hopelijk wint hij het ervan. Maar ik heb liever een extra optie dan dat we mager bezet zijn.
 
Merk dat ik hier eigenlijk helemaal niet blij mee ben... Jonge speler huren, dat is eerst een half jaar op niveau komen en dan half jaartje goed bij ons spelen om vervolgens weer terug naar Engeland te gaan. Haal dan een andere back.


Hoeveel beter is die Hoever nou echt dan Sambo? Heb liever een minder goede Sambo op zijn plek zodat we lekker onze eigen spelers ontwikkelen.
Misschien niet, maar Sambo heeft het hele jaar eruit gelegen. Die willen ze denk ik rustig brengen.
 
Merk dat ik hier eigenlijk helemaal niet blij mee ben... Jonge speler huren, dat is eerst een half jaar op niveau komen en dan half jaartje goed bij ons spelen om vervolgens weer terug naar Engeland te gaan. Haal dan een andere back.


Hoeveel beter is die Hoever nou echt dan Sambo? Heb liever een minder goede Sambo op zijn plek zodat we lekker onze eigen spelers ontwikkelen.
Dan probeer Sambo voor 10 miljoen te verkopen aan Wolverhampton als die minimaal even goed is...
 
Aan de ene kant snap ik het wel Sambo komt eraan, dus dan is dit misschien prima zo. Aan de andere kant lenen we wel veel spelers uit met een optie tot koop dan zou je toch ook verwachten dat je een keer een speler leent met optie tot koop. Bied gewoon 10-12 miljoen, valt die in de smaak dan heb je er een goeie aan en koop je hem. Nu heb je het risico dat je een goede speler opleidt er niks aan hebt en als je hem wilt kopen later misschien het dubbele moet betalen.
 
I.t.t. een hoop andere berichten kan ik het wel begrijpen met de uitleg van John. Waarom nu al alles op alles zetten om deze jongen binnen te halen als hij zich nog moet bewijzen op structurele basis. Dat hij talent heeft, dat staat vast, je speelt niet voor niets in de Premier League. Maar zodra er toch geen klik is, of hij rendeert niet, dan kan hij na dit seizoen weer aansluiten bij the Wolves.
 
I.t.t. een hoop andere berichten kan ik het wel begrijpen met de uitleg van John. Waarom nu al alles op alles zetten om deze jongen binnen te halen als hij zich nog moet bewijzen op structurele basis. Dat hij talent heeft, dat staat vast, je speelt niet voor niets in de Premier League. Maar zodra er toch geen klik is, of hij rendeert niet, dan kan hij na dit seizoen weer aansluiten bij the Wolves.
Ja, alleen als er wel een klik is, kan hij beter niet weer aansluiten bij Wolves en dat dat gaat gebeuren staat nu toch echt vast.

Maar goed, hopelijk is hij al verder in zijn ontwikkeling dan ik denk en kan hij er meteen staan. Dan is verdedigers huren niet het einde van de wereld. Die verkopen toch voor vrij weinig (zie Dumfries waar we maar 12 miljoen voor krijgen). Als we het bespaarde geld dan investeren in grotere talenten op het middenveld en in de aanval kunnen we daarmee kapitaal op het veld opbouwen.
 
Hallo! Ik ben hier nieuw op het forum:bye::bye::bye:

Ik heb dit nieuwe pareltje de afgelopen week 'gescout', ik was benieuwd wat voor wedstrijden hij had gespeeld bij Wolverhampton dus heb wat wedstrijdjes terug zitten kijken. Wat gelijk opvalt, is dat hij helemaal niet zoveel wedstrijden heeft gespeeld én dat de wedstrijden die hij mocht spelen nooit back to back waren. Hij heeft slechts 1 keer in de 2 jaren bij Wolverhampton echt 2 wedstrijden achter elkaar 90 minuten gespeeld. In het seizoen 2021/2022 heeft hij maar 3 volledige wedstrijden voor Wolverhampton gespeeld, 2 daarvan heb ik gezien (Westham United en Chelsea) de andere wedstrijd (Leicester City) niet. Naast die drie wedstrijden heeft hij in totaal maar 37 minuten mogen invallen verspreid over 5 wedstrijden.

Wat ik van hem gezien heb, is het volgende:

- hij heeft een goede passeerbeweging.
- hij is sterk & snel

Maar ook:

- voor Wolverhampton (een zeer defensief team dat echt als een afbraakploeg in Nederland te boek zou staan) was hij wel een mindere verdediger. Hij staat soms een mannetje op een meter te dekken of laat er eentje uit zijn rug weglopen.
- Hij kiest vaak voor de veilige optie wat betreft passing: balletjes terug en breed maar heeft wel degelijk een goeie voorwaartse inspeelpass. (wellicht gebruikte hij die minder omdat hij risicoloos wilde spelen de keren dat hij mocht spelen.)
- Het is me 2 of 3 keer opgevallen dat hij liep te sjokken op een moment dat dat eigenlijk niet kan. Als je geïnteresseerd ben dan kan je hier een voorbeeld van zien bij de 0-1:


In alle wedstrijden die ik heb gezien en dat zijn er 7 x 90 minuten (in totaal heeft hij maar 10 x 90 minuten gespeeld voor Wolverhampton) heeft hij geen kapitale fouten gemaakt (fouten die leiden tot een doelpunt). Hij heeft echter ook niet een echte indruk achter kunnen laten. Ik begrijp best wel dat Wolverhampton fans voor een bedrag van 13 miljoen niet tevreden zijn met deze aankoop maar dat is logisch als hij zo weinig heeft gespeeld in die 2 jaren. Dat is uiteindelijk niet de maatstaf waar wij hem langs gaan leggen aangezien wij hem gewoon een jaartje gaan huren. Ik denk niet dat we dus de jackpot hebben binnengehaald met Hoever maar op termijn kan het best een leuke speler worden.
Leuk review & welkom.

"Op termijn" is bij een huurspeler helaas niet van toepassing, tenzij we overgaan tot koop.

Op Eredivisie niveau zal hij natuurlijk wel minder tegenstand krijgen.
 
I.t.t. een hoop andere berichten kan ik het wel begrijpen met de uitleg van John. Waarom nu al alles op alles zetten om deze jongen binnen te halen als hij zich nog moet bewijzen op structurele basis. Dat hij talent heeft, dat staat vast, je speelt niet voor niets in de Premier League. Maar zodra er toch geen klik is, of hij rendeert niet, dan kan hij na dit seizoen weer aansluiten bij the Wolves.
Maar dat kan met een optie tot koop ook.
 
Om heel eerlijk te zijn, snap ik de constructie niet. Huren op zich kan zeker je als club verder helpen. Rodriguez heeft ons een jaar lang prachtig uit de brand geholpen. Ik zie dat bij Hoever niet gelijk zo gebeuren. De vruchten zitten op de lange termijn maar daar hebben we dus niks over afgesproken, jammer genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan