Ki-Jana Hoever (V) | Gehuurd van Wolverhampton Wanderers

Oud Ajax talenten doen t vaak best goed bij ons. Ik ben wel positief gestemd. Is een vd grootste talenten lange tijd, nog maar 20 jaar. Wat ik van hem gezien heb stemt mij wel positief in potentie.
 
Hallo! Ik ben hier nieuw op het forum:bye::bye::bye:

Ik heb dit nieuwe pareltje de afgelopen week 'gescout', ik was benieuwd wat voor wedstrijden hij had gespeeld bij Wolverhampton dus heb wat wedstrijdjes terug zitten kijken. Wat gelijk opvalt, is dat hij helemaal niet zoveel wedstrijden heeft gespeeld én dat de wedstrijden die hij mocht spelen nooit back to back waren. Hij heeft slechts 1 keer in de 2 jaren bij Wolverhampton echt 2 wedstrijden achter elkaar 90 minuten gespeeld. In het seizoen 2021/2022 heeft hij maar 3 volledige wedstrijden voor Wolverhampton gespeeld, 2 daarvan heb ik gezien (Westham United en Chelsea) de andere wedstrijd (Leicester City) niet. Naast die drie wedstrijden heeft hij in totaal maar 37 minuten mogen invallen verspreid over 5 wedstrijden.

Wat ik van hem gezien heb, is het volgende:

- hij heeft een goede passeerbeweging.
- hij is sterk & snel

Maar ook:

- voor Wolverhampton (een zeer defensief team dat echt als een afbraakploeg in Nederland te boek zou staan) was hij wel een mindere verdediger. Hij staat soms een mannetje op een meter te dekken of laat er eentje uit zijn rug weglopen.
- Hij kiest vaak voor de veilige optie wat betreft passing: balletjes terug en breed maar heeft wel degelijk een goeie voorwaartse inspeelpass. (wellicht gebruikte hij die minder omdat hij risicoloos wilde spelen de keren dat hij mocht spelen.)
- Het is me 2 of 3 keer opgevallen dat hij liep te sjokken op een moment dat dat eigenlijk niet kan. Als je geïnteresseerd ben dan kan je hier een voorbeeld van zien bij de 0-1:


In alle wedstrijden die ik heb gezien en dat zijn er 7 x 90 minuten (in totaal heeft hij maar 10 x 90 minuten gespeeld voor Wolverhampton) heeft hij geen kapitale fouten gemaakt (fouten die leiden tot een doelpunt). Hij heeft echter ook niet een echte indruk achter kunnen laten. Ik begrijp best wel dat Wolverhampton fans voor een bedrag van 13 miljoen niet tevreden zijn met deze aankoop maar dat is logisch als hij zo weinig heeft gespeeld in die 2 jaren. Dat is uiteindelijk niet de maatstaf waar wij hem langs gaan leggen aangezien wij hem gewoon een jaartje gaan huren. Ik denk niet dat we dus de jackpot hebben binnengehaald met Hoever maar op termijn kan het best een leuke speler worden.
 
Beetje een rare constructie in mijn ogen zonder optie tot koop. Gaan we die jongen dan direct als 1e RB neerzetten? Vraag me uberhaupt af of hij gelijk de kwaliteiten brengt die we zoeken voor een basisspeler
 
Hier word ik dan minder warm van. Doet hij het goed, dan is een transfersom straks niet meer te bespreken? Qua speler wel een goede toevoeging.
 
Ligt er aan, als er meerdere clubs interesse hebben kan die tijd tegenvallen lijkt mij?
Dan had je als je overtuigd bent van zijn kwaliteiten hem moeten kopen. Is daar flink tegengevallen. Kostte 10 miljoen. Doe je een bod van 4 miljoen. En daarna een verbeterd bod van 5,5 miljoen. Hoever is een talent. Die huur je niet voor slechts 1 jaar.
 

Rare uitleg van JDJ. Je hebt toch nog alle tijd van de wereld om te onderhandelen over de optie. Het is niet dat hij meteen een belangrijke schakel is die je er vanaf het begin bij moet hebben. Zal sowieso tijd nodig hebben om zich aan te passen.
Ik snap het ergens wel. Je wil snel een selectie hebben staan zodat RVN de tijd heeft om te beoordelen en zijn systeem over te brengen. Ik denk dat we op rechts, ondanks de goede optredens van Mauro, nog wel zwak staan. Daarnaast is het centrum ook dun bezet vanwege de blessure van Boscagli.

Dan wil je dat zo een jongen wel de voorbereiding meepakt om bruikbaar te zijn in de JC, CHL en begin competitie. Ook het argument van Der Jaufe vond ik sterk.

Dat er geen optie tot koop is bedwongen is zeker jammer. Maar ook weer niet té erg. In het verleden is al een aantal keer gebleken dat een gehuurde speler ook los te weken is. Volgensmij had Guardado ook geen optie tot koop en die hebben we na een half jaar al definitief vast gelegd. De speler kun je dan ook, hopelijk, beter verleiden in Eindhoven. En ja er zit een risico aan. Als hij de pannen van het dak speelt dan kunnen we hem na 1 jaar al afstaan. Maar goed dan hebben we iniedergeval wel een sterke speler gehad en hebben we nog ruim de tijd om verder te kijken.

Liever een speler met ambitie huren dan te lang wachten en uiteindelijk niets halen. Of een type als bijv. Derijck kopen.
Dat was wel een manco waar PSV vaak tegen aan heeft gelopen.
 
Dan had je als je overtuigd bent van zijn kwaliteiten hem moeten kopen. Is daar flink tegengevallen. Kostte 10 miljoen. Doe je een bod van 4 miljoen. En daarna een verbeterd bod van 5,5 miljoen. Hoever is een talent. Die huur je niet voor slechts 1 jaar.
Ja maar dat kunnen ze toch gewoon afwijzen dat verbeterd bod?
 
Ik snap het ergens wel. Je wil snel een selectie hebben staan zodat RVN de tijd heeft om te beoordelen en zijn systeem over te brengen. Ik denk dat we op rechts, ondanks de goede optredens van Mauro, nog wel zwak staan. Daarnaast is het centrum ook dun bezet vanwege de blessure van Boscagli.

Dan wil je dat zo een jongen wel de voorbereiding meepakt om bruikbaar te zijn in de JC, CHL en begin competitie. Ook het argument van Der Jaufe vond ik sterk.

Dat er geen optie tot koop is bedwongen is zeker jammer. Maar ook weer niet té erg. In het verleden is al een aantal keer gebleken dat een gehuurde speler ook los te weken is. Volgensmij had Guardado ook geen optie tot koop en die hebben we na een half jaar al definitief vast gelegd. De speler kun je dan ook, hopelijk, beter verleiden in Eindhoven. En ja er zit een risico aan. Als hij de pannen van het dak speelt dan kunnen we hem na 1 jaar al afstaan. Maar goed dan hebben we iniedergeval wel een sterke speler gehad en hebben we nog ruim de tijd om verder te kijken.

Liever een speler met ambitie huren dan te lang wachten en uiteindelijk niets halen. Of een type als bijv. Derijck kopen.
Dat was wel een manco waar PSV vaak tegen aan heeft gelopen.
Daarbij, Sambo is op de weg terug, nu een goede (en dus prijzige) RB halen zit je hem in de weg. Blijkt Sambo zijn dit jaar toch minder potentie te hebben dan verwacht dan kan je na dit seizoen alsnog doorschakelen naar een nieuwe RB.
 
Daarbij, Sambo is op de weg terug, nu een goede (en dus prijzige) RB halen zit je hem in de weg. Blijkt Sambo zijn dit jaar toch minder potentie te hebben dan verwacht dan kan je na dit seizoen alsnog doorschakelen naar een nieuwe RB.
Dat, en na de 10 miljoen van Baumgartl vind ik een huur van een wellicht veelbelovende speler die nog geen zekerheid is geen slecht plan. En ik snap ook wel dat Wolverhampton geen koopclausule van 6 miljoen aan een huurspeler vasthaakt die ze zelf voor 10 hebben gehaald. Dan moeten ze toch al echt in het traject Luckassen zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan