Kevin Strootman

Basc

Routinier
Kevin Strootman (21) en Dries Mertens (24) zijn officieel PSV’ers. Beide spelers tekenden zondagmiddag in het Philips Stadion hun meerjarige contracten. Dat gebeurde nadat Strootman zijn medische keuring achter de rug had, die van Mertens was een aantal dagen geleden al geweest. In bijzijn van Marcel Brands werden de handtekeningen gezet onder een vijf-jarig contract.

Dries Mertens ondertekende zondagmiddag zijn contract in het Philips Stadion. Dries Mertens ondertekende zondagmiddag zijn contract in het Philips Stadion.

Internationals

Kevin Strootman en de Belg Dries Mertens zijn afkomstig van FC Utrecht. Strootman (13 februari 1990) doorliep de jeugdopleiding van Sparta Rotterdam, waar hij in 2008 zijn debuut maakte. In de winterstop van afgelopen seizoen tekende hij bij Utrecht, maar dat dienstverband heeft dus maar een halfjaar geduurd. De linksbenige international kan op meerdere posities op het middenveld uit de voeten. Mertens (6 mei 1987) speelde eerder voor AGOVV en Eendracht Aalst. De Rode Duivel voetbalde sinds 2009 voor FC Utrecht en won in 2009-2010 de Zilveren Schoen, de tweede plaats in de verkiezing Voetballer van het Jaar. Vorige week maakte technisch manager Marcel Brands al bekend dat PSV een akkoord had met FC Utrecht. Nadat PSV ook met beide spelers rond was en de medische keuringen waren voltooid, konden vandaag de handtekeningen worden gezet.
Kevin Strootman onderging zondagochtend nog een medische keuring. Kevin Strootman onderging zondagochtend nog een medische keuring.
PSV

c7bafbac-e9d5-4728-b4f9-65ed04fff228_Strootman-keuring468.jpg


“Een droom die uitkomt”

“Het is supermooi om voor PSV te mogen spelen. Het is een club die altijd voor het kampioenschap speelt en als je dat zo bekijkt is het een droom die uitkomt. Het heeft even geduurd voordat alles klaar was, maar ik ben nu hier en dat is het allerbelangrijkste.” Over zijn favoriete positie zei Mertens het volgende: “Ik kan vanuit links, achter de spitsen en ook vanuit rechts spelen. Ik vind het leuk om veel aan de bal te zijn. We zullen zien wat de trainer beslist. Ik ben fit en kan niet wachten om mij bij de ploeg en de trainer te melden. Het feit dat Kevin Strootman en Khalid Sinouh hier ook voetballen is extra leuk en dat zal alles in het begin makkelijker maken.” Ook Strootman toonde zich een blij man: “Ik heb al veel felicitaties gekregen, maar nu is het pas officieel. Ik verwacht zelf veel van mijn komst naar PSV en ga mijn best doen om hier prijzen te pakken. Dat is ook het doel van deze club. Ik wil graag laten zien wat ik kan en ik blij en trots en om hier te mogen spelen. Het is leuk om hier met Dries en Khalid te zijn en het is ook goed om vanaf het begin de voorbereiding mee te maken.”

e3133e6a-5d1a-4b5c-abdc-ae4f9f3f945f_Strootman-contract468.jpg
.
 
Vijf miljoen is niet gek. Als Utrecht dat goed zou vinden... Krijgen zij Engelaar erbij :)
 
prima bod. utrecht wil praten dat zegt wel iets. Meer dan 7 moeten we naar mijn mening in deze situatie niet betalen.

Een felicitatie richting utrecht is op zijn plaats wanneer zulke bedragen ten tafel komen
 
Ongeloofbaar.

Stelletje eikels daar op kantoor.

In januari was ie voor minder dan een miljoen op te halen!!!!

Naja. Hij kan wel nog 10 jaar mee, maar aan de andere kant: 5 miljoen is wel erg veel. Maar weer aan de andere kant, hij is wel goed.
 
Ongeloofbaar.

Stelletje eikels daar op kantoor.

In januari was ie voor minder dan een miljoen op te halen!!!!

Naja. Hij kan wel nog 10 jaar mee, maar aan de andere kant: 5 miljoen is wel erg veel. Maar weer aan de andere kant, hij is wel goed.

ja idd, had hem eerder gehaald, stel miskleunen bij PSV.
 
ja idd, had hem eerder gehaald, stel miskleunen bij PSV.

da's een koe in de reet kijken.

Hebben we nu iets aan hem? Lijkt mij wel. Dan moet je betalen....

Ik wil kampioen worden. Dit soort scenario's hebben we dan maar te slikken. Het alternatief is niets doen en daar hebben we al helemaal niets aan
 
Strootman......
komt wel als een totale verrassing voor mij!

Nadat Schaars niet kwam omdat hij kwalitatief te kort kwam dacht ik meer
aan Toornstra of Wijnaldum maar niet aan Strootman.

Hij kan wel goed voetballen maar 5 miljoen is een hoop geld.
Zou hij ooit nog meer opbrengen?
 
5 miljoen + bonussen is echt te veel, je maakt mij niet wijs dat er in de eredivisie geen soort gelijke speler rondloopt die ook nog is goedkoper is. Soms heb ik het idee dat ze bij PSV zo achterlijk zijn als een achtereind van een varken.

Vraag me af hoeveel budget we dan nog hebben voor transfers... als je ook nog 2 spitsen moet halen en een linksbuiten denk ik dat je nu al bijna door je budget heen bent.
 
Strootman......
komt wel als een totale verrassing voor mij!

Nadat Schaars niet kwam omdat hij kwalitatief te kort kwam dacht ik meer
aan Toornstra of Wijnaldum maar niet aan Strootman.

Hij kan wel goed voetballen maar 5 miljoen is een hoop geld.
Zou hij ooit nog meer opbrengen?

Dat zal afhangen van de inflatie, wellicht. :unsure:
 
5 miljoen is te veel voor dit arme PSV. Ze hadden hem voor 750.000 moeten ophalen, nu is het te laat. Geen risico's als dit meer nemen, die tijden zijn voorbij.
 
Nou, gelijk tot aanvoerder bombarderen dan maar. De Grote Baas op het middenveld. Prima.

Engelaar retour ^^
 
Thijs Slegers op vi radio!

Verslagje:
Rutten heeft zich al een jaar geleden hard gemaakt voor Strootman, koste toen nog 3,5 miljoen en dat was TOEN een te groot risico. Twente bood recentelijk 2,5 miljoen. PSV heeft zeker 5miljoen wat ook wel 6 kan worden met doorverkoop %. PSV wil ver gaan.. Stijn Schaars is allang vergeten. Strootman heeft veel meer toekomst dan Schaars. Zuid Koreaan is een bod op gedaan, maar is een jonge jonge voor de toekomst. Wordt niet 'de' nieuwe spits die er 30 in moet gaan schieten. Als PSV hem kan krijgen voor 1 miljoen dan wil PSV hem wel hebben. Strootman is serieus en Utrecht staat open voor een transfer. Wordt mogelijk een snelle transfer.

Tot zover even snel getypt tijdens het luisteren ;)

(heb dit ook bij het op het Thijs Sleger forum staan)
 
Laatst bewerkt:
5 miljoen + bonussen is echt te veel, je maakt mij niet wijs dat er in de eredivisie geen soort gelijke speler rondloopt die ook nog is goedkoper is. Soms heb ik het idee dat ze bij PSV zo achterlijk zijn als een achtereind van een varken.

Vraag me af hoeveel budget we dan nog hebben voor transfers... als je ook nog 2 spitsen moet halen en een linksbuiten denk ik dat je nu al bijna door je budget heen bent.

Ik denk dat er met alle leningen en dergelijke een totaalbudget van rond de 20 miljoen was/is, met uiteraard nog extra dat wat er verkocht wordt (Manolev? Toivonen? Isaksson? Engelaar?).
 
Terug
Bovenaan Onderaan