Kerstelftal 2020

Mikasa

Internationale Legende
"Geef het volk brood en spelen" Gelukkig hebben we in deze tijden nog het profvoetbal om naar te kijken. De huidige tijd biedt verder helaas weinig. We hebben daardoor allemaal hartstikke veel eredivisiewedstrijden gekeken. Welke spelers verrassen jullie het meeste? Wat mij betreft komen hier de positieve verrassers en niet zo zeer de beste spelers. Welke aankopen springen eruit? Welke talenten maken plotseling een mooie ontwikkeling door. De keuze is natuurlijk reuze!

Ik zal eens een aftrap doen. Iets te veel PSV-ers, maar daar kan ik ook niks aan doen.

Keeper: Mvogo (PSV), na een dramatische entree laat hij toch zien een zeer goede keeper te zijn
Rechtsachter: Dumfries (PSV), welke speler komt er nu zo sterk terug van Corona? Wat een held!
Rechter centrale verdediger: Dammers (FC Groningen), heel weinig tegengoals bij FC Groningen, dus er moet ook een verdediger van Groningen in
Linker centrale verdediger: Senesi (Feyenoord), no-nonsense verdediger, maar met mooie goals
Linksachter: Max (PSV), maakt een sterke indruk met zijn voorzetten en assists en werd zelfs Duits international
Rechtshalf: Harroui (Sparta), neemt Sparta toch wekelijks bij de hand
Aanvallende middenvelder: Tannane (Vitesse), elke wedstrijd schitterende acties
Linkshalf: Gravenberch (Ajax), breekt door en hoe. Wat een sterke en stabiele speler.
Rechtsbuiten: Gakpo (PSV), racet plotseling de andere PSV-talenten voorbij
Spits: Giakoumakis (VVV), onbekende Griek die bij VVV de ene na de andere goal scoort
Linksbuiten: Danilo (FC Twente): Ajax-huurling, die ze bij het goed presterende Twente er makkelijk inlegt

Edit:
Coach: twijfelde tussen Letsch en Grim. Doe ik voorlopig Grim met het goed spelende RKC.

Er schieten me nog wel wat leuke namen te binnen: De Veermannetjes, Bijlow, Wittek, Antony, Doekhi, El Messaoudi, Karlsson, enz.....

Laatst bewerkt:

Buitenspelgoal

Aanvoerder
Keeper: Bijlow (Feyenoord): Paar seizoenen geleden nog een grabbelaar, maar wat is hij nu goed en compleet. Helaas erg blessuregevoelig, want keepte dit seizoen weergaloos voor Feyenoord, ook in Europa.
Rechtsback: Dumfries (PSV): Eigenlijk vallen maar weinig rechtsbacks mij op en ook Denzel startte wat moeizaam. Hij is echter wel de beste rechtsback van de Eredivisie in mijn ogen. Atletisch, aanvallend sterk zonder heel technisch te zijn en met zoveel drive en werklust. De rechtsback van Oranje.
Linksback: Max (PSV): Alleen Tagliafico had serieuze concurrentie kunnen zijn, maar die is hopeloos uit vorm. Max is de Linksback waar PSV zo naar snakte. Ja, verdedigend niet altijd oppermachtig, maar zijn drive, voorzetten en traptechniek maken mij fan.
Cv: Teze (PSV): Mist teveel als rechtsback, maar als cv doorgebroken omdat hij wel opbouwend vermogen heeft en genoeg talent. Vrij compleet als cv, met nog genoeg ruimte voor verbetering. Is Obispo voorbij.
Cv: Bazoer (Vitesse): blijkt als cv gewoon erg sterk en bevestigt voor mij dat hij een prima carrière kan hebben, ware het niet dat zijn mentaliteit te wensen over laat.
Midden: Gravenberch (Ajax): Gewoon een erg groot talent. Jong en kan zeker nog genoeg verbeteren (minder oeverloos dribbelen en verdedigend mag het nog wel scherper), maar uitstekende (trap)techniek, fysiek en overzicht. Binnenkort ongetwijfeld bij Oranje.
Midden: Joey Veerman (Heerenveen): Ik ben echt fan van deze jongen. Zijn overzicht, steekballen en ook nog meeverdedigen. Erg compleet en speelt na dit seizoen in de Eredivisie top of het buitenland.
Aanvallend midden: Gotze (PSV): Puur omdat het mij verbaast heeft hoe fit hij gewoon is en hoe snel hij bepalend is geworden.
Linker aanvaller: Karlsson (AZ): Ik wilde Gakpo kiezen, maar eigenlijk verbaast zijn klasse mij weinig. Karlsson is weer een puik gescout koopje voor AZ.
Rechter aanvaller: Ihattaren (PSV): Eerst negatief, in hoe niet fit hij binnen kwam, om daarna positief veerkacht te tonen. Mo heeft veel meegemaakt. Welkom terug.
Spits: Danilo (Twente): had niet verwacht dat deze Ajax huurling zo productief zou zijn.

Bovenaan Onderaan