Hier moet je vingers niet aan branden vond hem bij PSV destijds al niet heel veel bijzonders, teerde erg veel op Bruma wat wel echt een topper is in mijn ogen.
 
Karim Rekikiiiiiiiiiiiiiii?

Even alle crazyness on a sticky, maar Dumfries - Rekikiii - Fourgiver - Rodriguez achterin bij PSV en de wereld ziet er toch een heel stuk anders uit vergeleken met nu. Ik zou zowel Rekik als Rodriguez inlijven.

Edit: of Rekik gewoon op LCV en Viergever lekker banken en laten babbelen met de Vierde man, natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Karim Rekikiiiiiiiiiiiiiii?

Even alle crazyness on a sticky, maar Dumfries - Rekikiii - Fourgiver - Rodriguez achterin bij PSV en de wereld ziet er toch een heel stuk anders uit vergeleken met nu. Ik zou zowel Rekik als Rodriguez inlijven.
Ook Faber gaat geen 2 linkspoten in het centrum opstellen, dat gebeurt alleen als het echt niet anders kan
 
Karim Rekikiiiiiiiiiiiiiii?

Even alle crazyness on a sticky, maar Dumfries - Rekikiii - Fourgiver - Rodriguez achterin bij PSV en de wereld ziet er toch een heel stuk anders uit vergeleken met nu. Ik zou zowel Rekik als Rodriguez inlijven.

Edit: of Rekik gewoon op LCV en Viergever lekker banken en laten babbelen met de Vierde man, natuurlijk.

Viergever op de bank vind ik een prima initiatief, als Rekik en Rodriguez zouden komen. Prima verdediger, die volgens mij niet perse gefaald heeft bij Hertha. Speelt nog steeds regelmatig basis. Die club wil echter de top bestormen met een nieuwe geldschieter, terwijl de gebruikelijke partner van Rekik centraal achterin een zelf opgeleide jongen met veel potentie is en er recent ook nog een redelijk prijzige aankoop is gedaan.

Voor de winter niet perse logisch, of het moet echt niet lukken om een linksback te halen. Dan zou je het Viergever-als-LB plan van Faber kunnen blijven hanteren, waardoor Rekiki samen met Baumi centraal achterin kan.
 
Terugkeer van Bruma zou ik toejuichen. Rekik ben ik iets minder van gecharmeerd, maar zoals vaker vermeld in dit Forum: een kinderhand is gauw gevuld. Al zie ik de potentie in Baumgartl zeker nog wel in tegenstelling tot velen.
 
Vinden jullie Rekik nou echt beter dan Viergever??

Geen idee, persoonlijk denk ik wel dat hij met de Bundesliguea ervaring nu veel verder is toen hij naar Marseille vertrok. In die tijd vond ik het geen geweldenaar, maar dat is Viergever nu ook allerminst. Dus ik neig naar ja. Probleem is een beetje dat we geen verdere miskopen kunnen doen, dan zijn we snel naar de kloten als club. Edit: met niks doen en t waardeloze spel van 2019 overigens ook. Kwaliteit van de selectie moet omhoog.
 
Geen idee, persoonlijk denk ik wel dat hij met de Bundesliguea ervaring nu veel verder is toen hij naar Marseille vertrok. In die tijd vond ik het geen geweldenaar, maar dat is Viergever nu ook allerminst. Dus ik neig naar ja. Probleem is een beetje dat we geen verdere miskopen kunnen doen, dan zijn we snel naar de kloten als club. Edit: met niks doen en t waardeloze spel van 2019 overigens ook. Kwaliteit van de selectie moet omhoog.

Eens.

Aanvullend vind ik de uitstraling-factor zeker als centrale verdediger ook van belang. Op de schaal die gaat van slappe ideale schoonzoon tot brute, bebaarde viking bevindt Viergever zich vlak naast die schoonzoon. Rekik staat met een stuk meer fysiek een eindje verder de andere kant op. Idealiter halen we (een serieus erg goed presterende) Jordy de Wijs terug die zijn kop dan wel even kaal moet scheren zodat hij die vol kan tatoeëren. Op die manier schijt een aanvaller in de catacomben al vier kleuren.
 
Ik wel. Ik vond Rekik bij ons echt een prima CV. Het ontbrak enigszins aan ervaring, maar hij had een goede fysiek, snelheid, en zijn ingrepen waren immer doortastend.

Nooit echt een geweldenaar gevonden, wel goed in de lucht. Maar misschien is het verschil ook dat ik Viergever niet zo ontzettend slecht vind.
 
Ach Rekik, de dure Baumgartl of Viergever: allemaal van hetzelfde niveau, ook kwa talent. Helaas de vijver waarin PSV steeds vist. PSV heeft zich op Moreno na, nooit ambitieus getoond bij het versterken van de posities achterin. Ook Arias was een goedkope gok die goed uitpakte. Itt de posities voorin waarbij men er altijd alles aan deed om de potentiële toppers te halen, zijn de posities achterin altijd een goedkope gok geweest op die ene dure gok Baumgartl na.
 
Ach Rekik, de dure Baumgartl of Viergever: allemaal van hetzelfde niveau, ook kwa talent. Helaas de vijver waarin PSV steeds vist. PSV heeft zich op Moreno na, nooit ambitieus getoond bij het versterken van de posities achterin. Ook Arias was een goedkope gok die goed uitpakte. Itt de posities voorin waarbij men er altijd alles aan deed om de potentiële toppers te halen, zijn de posities achterin altijd een goedkope gok geweest op die ene dure gok Baumgartl na.

Hoe kijk je naar de geruchten mbt Rodriguez? Lijkt me een interessante speler maar kost vermoedelijk ook n duit meer (ook in salaris). Is dat ambiteus genoeg?
 
Nooit echt een geweldenaar gevonden, wel goed in de lucht. Maar misschien is het verschil ook dat ik Viergever niet zo ontzettend slecht vind.
Viergever is ook niet ontzettend slecht. Speelt meestal wel een zesje en is daarmee onze beste verdediger.

Maar om nou te zeggen dat dat het niveau is dat we moeten nastreven? Nee, niet echt. Geen van de vier verdedigers is op dit moment het niveau dat ons overeind gaat houden in de CL-poulefase. Dat is waar PSV thuis hoort.

Arias - Bruma - Moreno - Willems. Slechts drie jaar geleden, maar daar kon je mee aankomen in de CL, zeker omdat Zoet toen zijn enige echt goede seizoen keepte en er een geweldenaar de toegangspoort tot deze laatste vijf bewaakte, genaamd Andres.
 
Ik ben altijd benieuwd bij het terughalen van ex-spelers of de mening gebaseerd wordt o.b.v. de huidige vorm of de vorm bij PSV destijds. Ik zag de potentie altijd wel in Rekik en Bruma, maar toch heb ik na hun dienstjaren bij PSV weinig meer van ze gehoord. Volgt iemand Karik (en Bruma) nauwlettend?
 
Geen Rekik, we hebben iets beters dan een zesje nodig.

Klopt helemaal, wanneer gaan we bij PSV eens onze standaarden verhogen wanneer het komt tot verdedigers? Ik weet niet hoeveel matige verdedigers we de afgelopen 10 jaar bij PSV hebben had? Vukovic, Derijck, Luckassen, Marcelo, Schwaab, Rekik, Baumgartl, Isimat.. Belachelijk gewoon, het is ook niet geheel toevallig dat we in al die jaren een fatsoenlijk centrum hebben gehad (Bruma Moreno) we het gelijk goed deden in de Champions League. Berust echt een vloek volgens mij als het aankomt op verdedigers bij PSV.
 
Klopt helemaal, wanneer gaan we bij PSV eens onze standaarden verhogen wanneer het komt tot verdedigers? Ik weet niet hoeveel matige verdedigers we de afgelopen 10 jaar bij PSV hebben had? Vukovic, Derijck, Luckassen, Marcelo, Schwaab, Rekik, Baumgartl, Isimat.. Belachelijk gewoon, het is ook niet geheel toevallig dat we in al die jaren een fatsoenlijk centrum hebben gehad (Bruma Moreno) we het gelijk goed deden in de Champions League. Berust echt een vloek volgens mij als het aankomt op verdedigers bij PSV.
Geen vloek, gewoon wanbeleid door verkeerde prioriteiten stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan