Juventus - PSV | Dinsdag 11 februari | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Je kunt wel zo minachtend lullen tegen mij, maar volgens mij is elke club op deze planeet beter in de thuiswedstrijden dan in de uitwedstrijden.
Minachtend of niet, hij heeft natuurlijk wel gewoon gelijk. Het is belachelijk dat spelers in thuiswedstrijden vaak meer kunnen geven dan in uitwedstrijden. Dat zou niet moeten mogen. Het is de werkelijkheid en bijna elk team heeft het, maar het zou niet moeten.

Minachtend of niet, hij heeft natuurlijk wel gewoon gelijk. Het is belachelijk dat spelers in thuiswedstrijden vaak meer kunnen geven dan in uitwedstrijden. Dat zou niet moeten mogen. Het is de werkelijkheid en bijna elk team heeft het, maar het zou niet moeten.
Dank je Mentos exact wat ik bedoelde en minachting was niet mijn intentie maar goed kijk even in de historie hoe met mijn kritiek vaak om wordt gegaan.....

Ik zeg ook nergens dat het ergens op moet slaan. Maar wel dat het gewoon zo is. Ze spreken niet voor niks over het “thuisvoordeel”.

Je kunt wel zo minachtend lullen tegen mij, maar volgens mij is elke club op deze planeet beter in de thuiswedstrijden dan in de uitwedstrijden.
Haha, maar FC Utrecht is Magdeburg ook zo’n geval. Zo’n uitzondering. Nummer 4 in de 2e Bundesliga, maar thuis niks gewonnen.

Verder zijn teams thuis sterker. En vertrouwde omgeving en met fans, geven blijkbaar meer vertrouwen en resultaat.

Haha, maar FC Utrecht is Magdeburg ook zo’n geval. Zo’n uitzondering. Nummer 4 in de 2e Bundesliga, maar thuis niks gewonnen.

Verder zijn teams thuis sterker. En vertrouwde omgeving en met fans, geven blijkbaar meer vertrouwen en resultaat.
Dat is een maagdelijk geval😉

Dat zou belachelijk zijn als mensen emotieloze robots waren, of op zn minst zeer rationele wezens.

Maar mensen zijn veel meer emotionele wezens dan rationele, dus is het vrij logisch dat het zo werkt dat doorgaans thuis betere resultaten worden behaald.

Het zit in de aard van de mens. In een thuiswedstrijd voel je normaliter meer support van jouw achterban, want die is in grotere getalen aanwezig. Er was volgens mij onderzoek gedaan dat het thuisvoordeel behoorlijk wegzakte toen er tijdens COVID in lege stadions gespeeld werd. Kwestie van menselijke psyche dus. Onbewust ben je net wat vrijer en is de kans dat je wat meer kan geven net wat groter als je (flink) aangemoedigd wordt dan als je uitgefloten wordt of het stadion juist luid wordt als jouw tegenstander aan de bal is.

Ik zal maar niet wijzen op het gegeven dat Utrecht in 11 uitwedstrijden 25 punten heeft gehaald en in 11 thuiswedstrijden 17 punten. Of is dat de regel die de uitzondering bevestigt ;)
In het licht van bovenstaande: niks is absoluut natuurlijk. Het echte leven is geen spelletje waar alles met een dobbelsteenrol wordt afgehandeld en met rauwe statistieken (Mijn voetballendvermogen is een 7 vs jouw 7, maar ik krijg een +1 bonus vanwege het thuispubliek, dus nu versla ik jou). Maar over het algemeen, over een hele lange periode, zijn thuisresultaten voor de meeste clubs beter dan uit.

In het licht van bovenstaande: niks is absoluut natuurlijk. Het echte leven is geen spelletje waar alles met een dobbelsteenrol wordt afgehandeld en met rauwe statistieken (Mijn voetballendvermogen is een 7 vs jouw 7, maar ik krijg een +1 bonus vanwege het thuispubliek, dus nu versla ik jou). Maar over het algemeen, over een hele lange periode, zijn thuisresultaten voor de meeste clubs beter dan uit.
Volledig eens, mijn statistiek was sowieso schandalig omdat geen heel seizoen betrof waarbij de kans dat Utrecht de zware tegenstanders vooralsnog thuis had getroffen gewoon aanwezig is. Vandaar ook de ;) aan het einde van eerder genoemde post.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan