Eerste Divisie Algemeen

Sparta op weg naar kampioenschap door 5-0 winst op MVV, VVV stevig 2e door 4-1 winst op Emmen en NAC de nieuwe nr 3 door 1-0 winst op Almere. Volendam GAE en FC Eindhoven vlak achter NAC. Ik las deze week iets over dat nr 2 Jupiler League ook meteen zou moeten promoveren. Goed idee?
 
Vandaag Sparta-VVV nummer 1 tegen 3. Wint Sparta wordt zeer waarschijnlijk Sparta kampioen en wint VVV dan gaat het zeer waarschijnlijk tussen Sparta NAC en VVV.
 
Ff een wedstrijdje Jong-Ajax / fc Emmen meegepakt. Ajax speelde met Zivkovich en Tete in de basis. Frenkie de Jong viel me positief op.. leuk eigen jeugd spelertje ;)
 
Jong Ajax heeft met 7-1 gewonnen van Achilles 29. De Jupiler League begint steeds meer lachwekkend te worden.
Stand
1 Jong PSV 6-14
2 Jong Ajax 6-13
 
Aha, de zeurpieten zullen weer gauw over competitievervalsing beginnen.
Niet geheel ten onrechte. Het is een goede leerschool voor Jong PSV, maar ik kan me voorstellen dat je er als minder begenadigd speler, die gewoon een eerlijke competitie wil spelen op een voor jou zo hoog mogelijk niveau, af en toe wel simpel wordt van die invallers uit het eerste elftal van zo'n grote club.
 
Ik ben het geheel eens met de klagers. M.i. zouden de jeugdelftallen gewoon hun selectie moeten opgeven aan het begin van het seizoen en het daarmee doen. Soms zie je in grote wedstrijden in JL de nummers 14-18 van het eerste spelen. Als fan wil ik dat overigens ook helemaal niet zien. Ik wil kijken naar talent en hoop dat dat er 2 per jaar doorstromen. Het maakt me niet uit of ze dan 14e worden i.p.v. 4e omdat eerste elftalspelers meedoen die herstellen van blessures en/of wedstrijdritme opdoen.
Puur bedrijfsmatig begrijp ik het vanuit PSV natuurlijk wel, maar in het belang van een goede competitie (JL) ben ik tegen.
 
Ik ben niet helemaal op de hoogte van de historie. Toen de KNVB de proef begon met die jeugdteams in de Jupiler League, hebben de overige clubs er toen ook een stem in gehad? En hebben ze destijds tegengestemd, of hebben ze gedacht dat ze die jeugdteams er wel even onder zouden houden?
 
Ik ben niet helemaal op de hoogte van de historie. Toen de KNVB de proef begon met die jeugdteams in de Jupiler League, hebben de overige clubs er toen ook een stem in gehad? En hebben ze destijds tegengestemd, of hebben ze gedacht dat ze die jeugdteams er wel even onder zouden houden?
Een soort bindend referendum, bedoel je?
 
Terug
Bovenaan Onderaan