Retro

Assistent Coach
Brenet (17): "Ik voel me PSV-waardig"

Joshua Brenet ontwikkelt zich de laatste jaren stormachtig. De rechtsback speelde een jaar geleden nog bij amateurclub Zeeburgia, maar heeft inmiddels al minuten gemaakt bij Jong PSV.

"Dit seizoen speel ik in de A1 van PSV. Het gaat goed, ik voel me PSV-waardig. Ik ben goed opgevangen, heb het toernooi om de Otten Cup goed gespeeld en heb direct een basisplaats veroverd. Met Jong PSV heb ik al drie keer meegedaan", vertelt de zeventienjarige Brenet aan de Sports Entertainment Group.

Dat Brenet nu als rechtsback op de drempel van het profvoetbal staat, komt voor hem als een verrassing. "Tot de B3 van Zeeburgia was ik nog een aanvaller. Toen zag een trainer daar wel iets in me als rechtsback. Ik heb er wel even over na moeten denken en soms doet het nog pijn, maar je ziet hoe ik als verdediger verder ben gekomen."

Brenet hoopt de absolute top te halen. "Ik ben een rechtsback van het type Dani Alves of Maicon. Opbouwend en opkomend sterk, snel en verdedigend weet ik ook mijn mannetje te staan. Mijn roots liggen in Curaçao en dat ligt niet ver van Brazilië. Ik kijk graag naar die spelers, ze zijn voorbeelden. Mijn doel is het eerste van PSV te halen, dan komt dat contract vanzelf. Daarna hoop ik op een mooie club in het buitenland, het liefst natuurlijk FC Barcelona. Zij spelen het mooiste voetbal."

Aan ambities geen gebrek. Prima, dat we nu ook een talent hebben voor de rechtsbackpositie. Willems en Tamata zijn prima talenten die in de toekomst mogen uitmaken wie er linksback gaat spelen. Voor de rechtsback hadden we tot voor kort niet echt veel opties. Zal op hem gaan letten als ik een samenvatting bekijk van Jong PSV.
 
Goede back, vooral aanvallend sterk. Inmiddels ook al international bij de -18 van Oranje.
 
Er zit een dunne lijn tussen misplaatste arrogantie en een gezonde dosis zelfbewustzijn. Als hij een type Willems aan de rechterkant blijkt te zijn, dan heb ik totaal geen moeite met zijn uitspraken. Hij zet zichzelf hiermee wel een beetje op de kaart. We hebben het nu toch over hem en door zijn interview gaan mensen extra op hem letten. Laat maar zien straks als je een kans krijgt.
 
Ik vind het niet zo arrogant, hoor. Hij geeft aan wat voor type speler hij is en wat zijn wensen zijn in zijn voetbalcarrière. Prima hoor, wat mij betreft. Nu afwachten wat er van terecht komt.
 
Ja het zou wat zijn als ie ging zeggen: "Nou, Ik ben een type Tim Cornelisse, Tom Hiariej"....
 
[..........] Als hij een type Willems aan de rechterkant blijkt te zijn,...

Dat zou wel heerlijk zijn. In dat geval zou ik allebei gewoon in de basis houden tot ze pas echt een terugval zouden krijgen.

Wat is PSV door een diep dal gegaan afgelopen seizoen en wat zeg de toekomst er belabberd uit toen de selectie helemaal uitgekleed raakte. Nu ziet er werkelijk aan alle kanten goed uit voor PSV.
 
Ach wat zeur ik eigenlijk over arrogantie :D heb m nooit zien spelen en als hij lekker daarover wil dromen moet ie dat doen, als het dan ook nog eens uit komt is het gewoon geweldig :D
 
Ja het zou wat zijn als ie ging zeggen: "Nou, Ik ben een type Tim Cornelisse, Tom Hiariej"....

Ja precies:), ik word op de amateur velden ook wel eens vergeleken met F. de Boer, en dat is gewoon qua speelstijl. Anders speelde ik ook wel profvoetbal.. Dus mag zulke uitspraken wel. :)
 
Jeugdspeler Joshua Brenet heeft zijn handtekening gezet onder een contract dat hem tot juli 2014 aan PSV verbindt. Dat gebeurde in het Philips Stadion samen met technisch manager Marcel Brands. Brenet, vandaag 18 jaar geworden, is verdediger van PSV A1. De komende seizoenen is hij dus speler van PSV, een kans waar hij uiteraard erg blij mee is.

contractondertekening_joshua_brenet1.jpg


“Ik ben blij dat PSV mij deze kans en dit vertrouwen gegeven heeft. Ik speel nu in de A1, maar wil straks als rechtsback voor het eerste uitkomen”, zei Brenet, die in het directiekantoor in het Philips Stadion zijn handtekening zette onder het contract. Hij kwam dit seizoen met PSV A1 ook uit in het NextGen-toernooi, de Europese competitie voor topteams onder 19 jaar. Daarnaast is Brenet, afkomstig uit Almere, ook jeugdinternational en speelde hij met PSV A1 een goed toernooi op de eigen Otten Cup. PSV.nl wenst Brenet ook de komende jaren veel succes!

contractondertekening_joshua_brenet2.jpg
 
En deze jongen bewijst het ongelijk van de topclubs die backs gaan kopen: elke mislukte buitenspeler kan je omvormen tot een back, is mijn motto.
Ricardo van Rhijn speelde vroeger altijd als aanvaller. Vanaf de B-tjes zagen ze dat hij het daar niet ging redden. Hij werd een centrale verdediger/back en staat nu gewoon in de basis bij het eerste van ajax. Dat geldt ook voor van der Wiel.
 
Hoop dat we ons volgend seizoen mogen opmaken voor z'n debuut. Willems debuteert ook op z'n 16e. Gezien de bezetting aan de rechterkant mag PSV best een gokje wagen.
 
Jeugdspeler Joshua Brenet heeft zijn handtekening gezet onder een contract dat hem tot juli 2014 aan PSV verbindt. Dat gebeurde in het Philips Stadion samen met technisch manager Marcel Brands. Brenet, vandaag 18 jaar geworden, is verdediger van PSV A1. De komende seizoenen is hij dus speler van PSV, een kans waar hij uiteraard erg blij mee is.

http://www.psvjeugd.nl/fotos/nieuws/contractondertekening_joshua_brenet1.jpg

“Ik ben blij dat PSV mij deze kans en dit vertrouwen gegeven heeft. Ik speel nu in de A1, maar wil straks als rechtsback voor het eerste uitkomen”, zei Brenet, die in het directiekantoor in het Philips Stadion zijn handtekening zette onder het contract. Hij kwam dit seizoen met PSV A1 ook uit in het NextGen-toernooi, de Europese competitie voor topteams onder 19 jaar. Daarnaast is Brenet, afkomstig uit Almere, ook jeugdinternational en speelde hij met PSV A1 een goed toernooi op de eigen Otten Cup. PSV.nl wenst Brenet ook de komende jaren veel succes!

http://www.psvjeugd.nl/fotos/nieuws/contractondertekening_joshua_brenet2.jpg


Nondeknetter, het wordt straks wel lastig om al die gasten uit elkaar te houden. Narsingh, Marcelo, Lens, Brenet.
 
Nu toch eindelijk zijn debuut gemaakt. Niet slecht voor een speler van de A1 (vanaf volgend jaar beloften elftal trouwens)
Wel grappig je debuut maken en niet een bal hebben aangeraakt. Ben benieuwd of Advocaat hem snel weer een kans geeft.
 
Nu toch eindelijk zijn debuut gemaakt. Niet slecht voor een speler van de A1 (vanaf volgend jaar beloften elftal trouwens)
Wel grappig je debuut maken en niet een bal hebben aangeraakt. Ben benieuwd of Advocaat hem snel weer een kans geeft.

Ik heb hem niet op een foutje kunnen betrappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan