Eigen jeugd, vele basisplaatsen in een team dat 3 maal kampioen werd en overwinterde in de champions league, harde werker. Dat alleen is al miljoenen waard, die extra 5 nemen we op de koop toe.

Joshua, bedankt en succes!
 
Fascinerend hoe de complimenten over het spel van Brenet hier nu om.de oren vliegen, terwijl hij eerder seizoenen lang is verguisd. Altijd te licht bevonden voor de basis, en nu hij voor 5 miljoen wordt verkocht, is het weer niet goed.

Jongens, jullie hebben hem toch ook zien spelen? Sorry dat ik dit moet zeggen, want het is een sympathieke jongen; een harde werker met een goede mentaliteit. Ik gun hem van harte deze transfer. Maar als mandekker is hij waardeloos, en tactisch is hij hopeloos - echt een dwaallicht. 5 miljoen is een prima prijs. Ik neem aan dat die Duitsers ook scouts hebben, en dat-ie louter voor de breedte is gehaald.

Spijker op zijn kop. Bezit niet de kwaliteit die PSV moet nastreven. Alleen snelheid is onvoldoende vanwege de gun factor wens ik hem het beste maar ik ben erg blij dat deze zwakke schakel niet meer het PSV shirt draagt.
 
Een speler die niet goed genoeg is voor PSV, maar wel gewoon (door schade en schande) zich heeft ingezet voor ons PSV en zeker zijn steentje heeft bijgedragen. Met af en toe geweldige wedstrijden ertussen.

Het ga hem goed. 5 Miljoen is wat mager, maar eigenlijk is het natuurlijk teveel voor een speler met deze kwaliteiten.
 
Spijker op zijn kop. Bezit niet de kwaliteit die PSV moet nastreven. Alleen snelheid is onvoldoende vanwege de gun factor wens ik hem het beste maar ik ben erg blij dat deze zwakke schakel niet meer het PSV shirt draagt.

Ik neem aan dat je bedoelt dat alleen zijn snelheid voldoende was, en niet onvoldoende, maar verder wel met je eens. Het was wel een goeie jongen die altijd al zijn energie in de wedstrijd stopte, wat we bij heel veel PSV'ers over een lange periode niet meer erg gewend zijn waardoor het dus nu als een pluspunt wordt gezien, maar eigenlijk moet dat natuurlijk normaal zijn, dat iemand al zijn energie in de wedstrijd stopt.

Hij was meestal niet basiswaardig, op enkele wedstrijden na, maar het was ook wel prima om hem als backup achter de hand te houden, wat je nu dus kwijt bent.

De vraag is nu, wat gaat er voor terugkomen? Toch die Angelino dan maar? Die kost dan nu in principe nog maar 5 miljoen, als je de transfer van Brenet er mee verrekent. Dan ga je er technisch en qua voetbalintelligentie i.i.g. enorm op vooruit.
 
Ik neem aan dat je bedoelt dat alleen zijn snelheid voldoende was, en niet onvoldoende, maar verder wel met je eens. Het was wel een goeie jongen die altijd al zijn energie in de wedstrijd stopte, wat we bij heel veel PSV'ers over een lange periode niet meer erg gewend zijn waardoor het dus nu als een pluspunt wordt gezien, maar eigenlijk moet dat natuurlijk normaal zijn, dat iemand al zijn energie in de wedstrijd stopt.

Hij was meestal niet basiswaardig, op enkele wedstrijden na, maar het was ook wel prima om hem als backup achter de hand te houden, wat je nu dus kwijt bent.

De vraag is nu, wat gaat er voor terugkomen? Toch die Angelino dan maar? Die kost dan nu in principe nog maar 5 miljoen, als je de transfer van Brenet er mee verrekent. Dan ga je er technisch en qua voetbalintelligentie i.i.g. enorm op vooruit.

Ja,maar dan moeten we ook nog een RB. Arias gaat wel weg. Hopelijkspeelt hij een geweldig WK,waardoor de waarde nog even opgeschroefd kan worden.
 
Ja,maar dan moeten we ook nog een RB. Arias gaat wel weg. Hopelijkspeelt hij een geweldig WK,waardoor de waarde nog even opgeschroefd kan worden.

Dacht dat ze Dumfries voor de RB positie willen halen, toch? Moet waarschijnlijk ook 5 miljoen kosten trouwens. Er lopen volgens mij ook geen potentiële goeie links- of rechtsbacks rond in de jeugd, dus ook voor de backupositie van beide backs zal moeten worden geïnvesteerd.

Vroeger was het misschien een positie die verwaarloosd kon worden, maar ik denk toch dat de backposities steeds belangrijker zijn geworden in het moderne voetbal. Het liefste wil je er een die zowel aanvallend als verdedigend zijn steentje bij kan dragen.
 
Dit had ik echt niet zien aankomen....maar ik ben er niet rouwig om dat Brenet weg is en zeker voor het bedrag van 5 miljoen euro....hopelijk vangen we minimaal het dubbele voor Arias, zodat we met de 5 miljoen van Brenet Dumfries halen en met de 10 miljoen voor Arias halen we Angelino....
 
Als Hoffenheim in een 532/352 speelt zou Brenet haast een logische aankoop kunnen zijn, hij is dan veel minder kwetsbaar gezien zijn positie.
 
Jullie hebben hem toch zien spelen? Lees voor de grap de wedstrijdverslagen op het forum eens terug. Ik vind 5 miljoen al een boel geld, ook als je het vergelijkt met de tegenwoordige op hol geslagen markt. Voor dat geld haal je Dumfries op, die minstens even goed is, en waar hopelijk nog rek in zit. Brenet gaat nooit meer beter worden.
Ik was misschien, al vanaf zijn debuut, een van de weinigen die het altijd voor hem opnam. Verwijten dat ik het zomaar opnam voor hem omdat het eigen jeugd betrof veegde ik weg door te zeggen dat ik liever een incapabele eigen jeugd zag spelen bij PSV dan een incapabele dure aankoop...
Het wordt hier over het bedrag gesproken omdat de subtoppers als Heerenveen en Utrecht hun bijna gelijkwaardige spelers aan ons verkopen voor hogere bedragen. Dat is onlogisch: als de kampioen zijn spelers met bijna dezelfde bedragen verkoopt aan de subtop van Europa en een gelijkwaardige speler bij Utrecht of zo haalt, dan is dat gewoon niet goed. Verkoop je hem (3 keer kampioen) voor 9-10 miljoen en haal je Dumfries voor 5 miljoen, dan doe je goede zaken.
 
Als Hoffenheim in een 532/352 speelt zou Brenet haast een logische aankoop kunnen zijn, hij is dan veel minder kwetsbaar gezien zijn positie.

Hoezo.. het maakt toch helemaal niet uit wat voor systeem Hoffenheim speelt.. want brenet komt nog niet eens op de bank daar.. dus het systeem doet volgens mij weinig ter zake.. tenzij je het over de training hebt daar..
 
Ik was misschien, al vanaf zijn debuut, een van de weinigen die het altijd voor hem opnam. Verwijten dat ik het zomaar opnam voor hem omdat het eigen jeugd betrof veegde ik weg door te zeggen dat ik liever een incapabele eigen jeugd zag spelen bij PSV dan een incapabele dure aankoop...
Het wordt hier over het bedrag gesproken omdat de subtoppers als Heerenveen en Utrecht hun bijna gelijkwaardige spelers aan ons verkopen voor hogere bedragen. Dat is onlogisch: als de kampioen zijn spelers met bijna dezelfde bedragen verkoopt aan de subtop van Europa en een gelijkwaardige speler bij Utrecht of zo haalt, dan is dat gewoon niet goed. Verkoop je hem (3 keer kampioen) voor 9-10 miljoen en haal je Dumfries voor 5 miljoen, dan doe je goede zaken.

Sinds wanneer wiilen wij winstmaximalisatie? We zijn Philips Sport Vereniging.
 
Sinds wanneer wiilen wij winstmaximalisatie? We zijn Philips Sport Vereniging.

Een vereniging ja, geen filantropische instelling. De voetbalwereld draait nu eenmaal om geld. Hou je de instelling dat je niks moet geven om winstmaximalisatie, dan kun je over een aantal jaren je favoriete club wel vaarwel zeggen, of je vindt ze ergens in de onderste regionen van de eredivisie. Lijkt me dat je dat niet wil toch?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Brenet gaat straks al die zwartmakers van hem helemaal verrassen! Let op mijn woorden.
Edit: hij wordt blank :maniac:

Ik kan me niet voorstellen dat Brenet het gaat redden zonder zijn vertrouwde omgeving.
Het zou me niet verbazen als ik over 5 jaar denk: ‘Goh waar speelt Brenet?’ en dat ik op internet ontdek dat hij in Griekenland speelt bij een middenmoter die zijn salaris niet op tijd betaald.
Overigens gun ik hem echt alle succes. Mooie uitspraken gedaan over de Ajax-kliek bij het NL-elftal.
 
zouden we eerst niet afwachten wat zijn (ongetwijfeld veel betere ) vervanger gaat brengen ...........
zien wat hij Hoffenheim bijbrengt .......en hij lacht waarschijnlijk ( terecht) met de criticasters wanneer hij zijn riant loon opstrijkt )
 
zouden we eerst niet afwachten wat zijn (ongetwijfeld veel betere ) vervanger gaat brengen ...........
zien wat hij Hoffenheim bijbrengt .......en hij lacht waarschijnlijk ( terecht) met de criticasters wanneer hij zijn riant loon opstrijkt )

Dat laatste doet hij al jaren.
 
[B]Joshua Brenet[/B]‏Geverifieerd account @[B]joshuabrenet[/B]
Aan alle @PSV fans: ik wil jullie bedanken voor de support de afgelopen jaren
1f64c-1f3fe.png
We hebben samen veel hoogtepunten meegemaakt
1f60d.png
Drie kampioenschappen, 2 keer de Johan Cruijff schaal gewonnen en vele topwedstrijden in de Champions League gespeeld.

[B]Joshua Brenet[/B]‏Geverifieerd account @[B]joshuabrenet[/B]
Meer
Volgend seizoen begin ik aan een nieuw avontuur bij TSG 1899 Hoffenheim waar ik erg naar uitkijk. Ik hoop jullie snel te zien! PSV & EINDHOVEN BEDANKT!!
1f60d.png
1f4aa-1f3fe.png
1f4aa-1f3fe.png



:):clap:
 
Ik was misschien, al vanaf zijn debuut, een van de weinigen die het altijd voor hem opnam. Verwijten dat ik het zomaar opnam voor hem omdat het eigen jeugd betrof veegde ik weg door te zeggen dat ik liever een incapabele eigen jeugd zag spelen bij PSV dan een incapabele dure aankoop...
Het wordt hier over het bedrag gesproken omdat de subtoppers als Heerenveen en Utrecht hun bijna gelijkwaardige spelers aan ons verkopen voor hogere bedragen. Dat is onlogisch: als de kampioen zijn spelers met bijna dezelfde bedragen verkoopt aan de subtop van Europa en een gelijkwaardige speler bij Utrecht of zo haalt, dan is dat gewoon niet goed. Verkoop je hem (3 keer kampioen) voor 9-10 miljoen en haal je Dumfries voor 5 miljoen, dan doe je goede zaken.

Hm.... Het is natuurlijk altijd denkbaar dat in de subtop grotere talenten rondlopen dan in je eigen opleiding. 5 miljoen voor een zelf opgeleide speler is natuurlijk op zichzelf een prima rendement.
 
Joshua is zeker niet de beste verdediger die voor ons heeft gespeeld, en vaak vond ik hem gewoon ronduit slecht (vooral op linksback dit seizoen) maar hij is wel een speler die zich opoffert om op zulke posities te spelen en hij heeft altijd geknokt en zijn best gedaan. Hij heeft natuurlijk ook gewoon een tijd goed gespeeld en tegen het Nederlands elftal aangezeten. Daarom gun ik hem deze transfer naar een mooie club in een mooi voetballand van harte. Het is ook gewoon een geweldige prestatie van een speler die tot zijn 17e nog bij een amateurclub speelde om het tot een goede club in de Bundesliga te schoppen. Ik had wel gehoopt dat het transferbedrag hoger zou zijn uitgevallen. Normaal gesproken denk ik dat 5 miljoen een prima bedrag is voor Brenet maar met de huidige markt zal het moeilijk zijn om voor 5 miljoen een goede vervanger voor Joshua te vinden.

In ieder geval bedankt voor de mooie jaren Joshua en veel succes in Duitsland! :PSV:
 
Terug
Bovenaan Onderaan