Vind het vooral vreemd dat het mishandelen van zijn vriendin hem slechts een taakstraf opleverde terwijl rijden zonder rijbewijs tot een celstraf leidde.

Op t eerste gezicht ik ook.
Bij t woord zelf moet ik denken aan flinke klappen en een gehavend lichaam.
Maar mss was het, relatief, een lichte vorm van mishandeling.
In dit geval zal de rechter de omstandigheden zodanig hebben gevonden dat een celstraf niet aan de orde was.

In t algemeen vind ik media berichten over straffen meestal erg kort door de bocht, met weinig tot geen duiding van de overwegingen van een rechter.
Dat zou wel tot meer begrip leiden, denk ik.
 
Op t eerste gezicht ik ook.
Bij t woord zelf moet ik denken aan flinke klappen en een gehavend lichaam.
Maar mss was het, relatief, een lichte vorm van mishandeling.
In dit geval zal de rechter de omstandigheden zodanig hebben gevonden dat een celstraf niet aan de orde was.

In t algemeen vind ik media berichten over straffen meestal erg kort door de bocht, met weinig tot geen duiding van de overwegingen van een rechter.
Dat zou wel tot meer begrip leiden, denk ik.
"Hij zou zijn partner hebben vastgepakt en haar keel hebben dichtgeknepen. Daarvoor kreeg hij een voorwaardelijke taakstraf van twintig uur met een proeftijd van twee jaar opgelegd. Ook kreeg hij een boete van 500 euro."

Dat is niet leuk maar ook geen vierendeling of publieke castratie waard.
 
.
"Hij zou zijn partner hebben vastgepakt en haar keel hebben dichtgeknepen. Daarvoor kreeg hij een voorwaardelijke taakstraf van twintig uur met een proeftijd van twee jaar opgelegd. Ook kreeg hij een boete van 500 euro."

Dat is niet leuk maar ook geen vierendeling of publieke castratie waard.
Maar wel een cursusje anger management zou ik zeggen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan