José Angeliño (V)

Waarom eigenlijk Viergever gehaald, PSV had beter het geld in Gutierrez gestoken en van daaruit pas de selectie verder versterken met eventueel Angelino. Viergever is notabene blessuregevoelig.
Omdat hij transfervrij een prima versterking is en daarbij beter uit de voeten kan als cv, als linksback is hij al een stuk minder.
goedverhaallekkerkort Dat valt toch wel mee? Dumfries rechtsback, Angelino linksback, Brenet als back-up. Viergever als back-up voor centraal en als het echt moet linksback. Dat zijn nog geen 2 spelers per positie als je Viergever niet helemaal meetelt. Lijkt me totaal geen overbodige luxe om minimaal 3 man voor 2 posities te hebben.

Met Angelino zou ik best kunnen leven. Ik denk dat Bacchus en anderen minder blij met hem zijn, want ook hij moet het vooral van z'n aanvallende kwaliteiten hebben.
 
Omdat hij transfervrij een prima versterking is en daarbij beter uit de voeten kan als cv, als linksback is hij al een stuk minder.
goedverhaallekkerkort Dat valt toch wel mee? Dumfries rechtsback, Angelino linksback, Brenet als back-up. Viergever als back-up voor centraal en als het echt moet linksback. Dat zijn nog geen 2 spelers per positie als je Viergever niet helemaal meetelt. Lijkt me totaal geen overbodige luxe om minimaal 3 man voor 2 posities te hebben.

Met Angelino zou ik best kunnen leven. Ik denk dat Bacchus en anderen minder blij met hem zijn, want ook hij moet het vooral van z'n aanvallende kwaliteiten hebben.

Eigenlijk zou het me niet eens verbazen als 5-3-2 volgend jaar uit de kast komt rollen met bijvoorbeeld Brenet en Angelino als vleugelspelers? zeker als Luuk vertrekt is een 4-3-3 geen uitgemaakte zaak. Schwaab-Isimat-Viergever als centraal trio.

Al heb je een goede spelverdeler erbij nodig op het middenveld en is alleen Hendrix als verdeler en Pereiro als creativeling een beetje kwetsbaar vrees ik.
 
Eigenlijk zou het me niet eens verbazen als 5-3-2 volgend jaar uit de kast komt rollen met bijvoorbeeld Brenet en Angelino als vleugelspelers? zeker als Luuk vertrekt is een 4-3-3 geen uitgemaakte zaak. Schwaab-Isimat-Viergever als centraal trio.

Al heb je een goede spelverdeler erbij nodig op het middenveld en is alleen Hendrix als verdeler en Pereiro als creativeling een beetje kwetsbaar vrees ik.

Zou nachtmerriescenario zijn. De defensie is de linie met het minste kwaliteit. Dat los je niet op door meer verdedigers op te stellen die elkaar in de weg lopen, maar door of versterking te halen of juist het middenveld te versterken waardoor defensie wordt ontzien. Bij Nederlands Elftal bijv. is het weer precies andersom.
 
Eigenlijk zou het me niet eens verbazen als 5-3-2 volgend jaar uit de kast komt rollen met bijvoorbeeld Brenet en Angelino als vleugelspelers? zeker als Luuk vertrekt is een 4-3-3 geen uitgemaakte zaak. Schwaab-Isimat-Viergever als centraal trio.

Al heb je een goede spelverdeler erbij nodig op het middenveld en is alleen Hendrix als verdeler en Pereiro als creativeling een beetje kwetsbaar vrees ik.
En dan kunnen we nog wel minimaal 1 cv en back gebruiken. En wel redelijk eens met Retro Willems in dezen.
 
Drukt wel op het salarisbudget. Viergever is een totaal overbodige aanvulling voor selectie. Hij is in mijn ogen een redelijke back up voor het centrum, maar uitgerekend in die categorie hebben we al Obispo (bovendien jeugd en heeft speelminuten nodig om zich te ontwikkelen), Luckassen (toegegeven 6 miljoen is veel voor een back up, maar kwalitatief niet goed genoeg voor de basis), Schwaab (leuk seizoen gedraaid, maar wel realistisch blijven, het houdt niet over) en Isimat. Dan heb je ook nog de mogelijkheid om De Wijs terug te halen. PSV heeft behoefte aan een verdedigingsleider die er figuurlijk (mag ook letterlijk) met kop en schouders boven de rest van de defensie uitsteekt zoals Moreno.
Helemaal mee eens. Enige dat ik kan bedenken is 'ervaring', verder volstrekt geen toegevoegde waarde. Ik had ook graag De Wijs terug zien komen, niet eens omdat hij beter is dan Viergever, maar omdat hij nog beter kan worden dan Viergever.
 
Eigenlijk zou het me niet eens verbazen als 5-3-2 volgend jaar uit de kast komt rollen met bijvoorbeeld Brenet en Angelino als vleugelspelers? zeker als Luuk vertrekt is een 4-3-3 geen uitgemaakte zaak. Schwaab-Isimat-Viergever als centraal trio.

Al heb je een goede spelverdeler erbij nodig op het middenveld en is alleen Hendrix als verdeler en Pereiro als creativeling een beetje kwetsbaar vrees ik.
Niet zo gek bedacht en Europees ook heel waarschijnlijk. In de eredivisie verwacht ik het niet zo snel. Qua aanvallers heeft PSV inderdaad alleen maar 'valse' vleugels met Lozano, Malen en Bergwijn. Wat dat betreft is je gedachte niet gek. Of er dan 2 back hoog komen te staan (5-3-2) of er gespeeld gaat worden met een ruit op het middenveld (4-4-2), dat is speelplezier voor de systeem fetisjisten (ben ik ook wel een beetje hoor ;) ).
 
Zou mooi zijn als ze hem kunnen kopen, nu maar hopen dat hij het ook een stapje hoger aan kan. In ieder geval een prachtige naam :D
 
Schijnt dat er rond de 5 miljoen euro wordt betaald, terwijl hij een halfjaar geleden nog 10 miljoen was. Lijkt een prima wissel, Angelino voor Brenet, netto 0 euro.
 
Viel toch erg positief op afgelopen seizoen, net nog even wat filmpjes gekeken maar met name aanvallend echt top! Bijzondere voorzetten. Dit heb ik toch wel gemist, hoewel Brenet het prima heeft ingevuld bleef het altijd een beetje stroperig omdat hij vaak naar z`n rechterbeen kapte en daardoor verlies je snelheid in de aanval. Met Angelino en Dumfries erbij hebben we aan beide kanten veel aanvallende kracht; backs zijn tegenwoordig super belangrijk dus dat staat alvast aardig goed! Als Arias weggaat hebben we dan nog wel een extra rechtsback nodig voor achter Dumfries, maar verder hebben we de verdediging dan wel staan:

LB: Angelino / Viergever
RB: Dumfries / Aankoop
CV: Viergever / Isimat / Obispo
CV: Schwaab / Luckassen
 
Binnen de bandbreedte waarin PSV moet opereren, zijn Dumfries en Angelino als targets wel goed te verdedigen. Het zijn geen gearriveerde toppers, maar beide snel, jong, veel potentie. Ik hoop wel dat ze ook verdedigend kwaliteiten hebben - daar ligt bij beide mijn grootste twijfel. Over het algemeen heb ik bij Angelino een iets beter gevoel. Op basis van de schaarse beelden die ik van hem heb gezien, en reacties van mijn NAC-vrienden. Dumfries heeft het ook lastiger - moet een back vervangen die het afgelopen seizoen definitief is uitgegroeid tot een speler voor de grote Europese competities.

5-3-2 ligt trouwens inderdaad wel voor de hand. Eigenlijk speelde PSV dat afgelopen seizoen al min of meer met een sterk defensieve Hendrix. Het is een systeem dat om snelle backs vraagt met aanvallende kwaliteiten. Het vraagt natuurlijk ook om goede CV's (het is niet: we gooien er een CV bij, dan zal het wel goed komen). Daar mag dus nog wel iemand worden gehaald. Schwaab is afgelopen seizoen mede door Cocu ook gegroeid, maar het plafond ligt gewoon laag. Isimat is een vrolijk baasje, maar geen tactisch wonderkind. Viergever - mtja.
 
Terug
Bovenaan Onderaan