José Angeliño (V)

Behich heeft hij zelf gehaald dus ik denk en hoop het wel. Angelino speelt goed, dat geef ik toe, maar zie meer een middenvelder in hem, en die hebben we al genoeg. Aanvallend draagt hij wel een grote steen bij. Toch lastig wat je met hem aan moet.
In de CL kan het misschien prima zo:

Zoet
Dumfries - Schwaab - Viergever - Behich
Guti - Hendrix - Angelino
Pereiro
De Jong/Bergwijn* - Lozano

* Of De Jong voor het doorkoppen en aanspeelpunt of nog meer op de snelheid met Bergwijn.

Ik bedenk me dat Rosario Guti kan vervangen en Guti dan op de plek van Pereiro kan spelen.
 
In de CL kan het misschien prima zo:

Zoet
Dumfries - Schwaab - Viergever - Behich
Guti - Hendrix - Angelino
Pereiro
De Jong/Bergwijn* - Lozano

* Of De Jong voor het doorkoppen en aanspeelpunt of nog meer op de snelheid met Bergwijn.

Ik bedenk me dat Rosario Guti kan vervangen en Guti dan op de plek van Pereiro kan spelen.
Ik denk niet dat je Behich 6 wedstrijden CL kan laten spelen. Die moet ook wennen aan het team. Met keepers kan het wel, maar dit vind ik wel een risico.Tenzij je bedoelt Angelino wel linksachter, maar met iets meer aanvallende vrijheden, dan zal dat zeker een goed idee zijn.
 
Behich heeft hij zelf gehaald dus ik denk en hoop het wel. Angelino speelt goed, dat geef ik toe, maar zie meer een middenvelder in hem, en die hebben we al genoeg. Aanvallend draagt hij wel een grote steen bij. Toch lastig wat je met hem aan moet.

Voorlopig staat ie qua verdedigende stats op 3.6 tackles per wedstrijd gemiddeld. Dat is prima. 0,8 intercepties, 2 clearances en 0.3 blocks.
In vergelijking: Tagliaflappie staat op 1,7 tackles, 1.7 intercepties, 2.3 clearances en 0 blocks per wedstrijd. Ontloopt elkaar dus niet zoveel nog.

Enige puntje bij Angelino op zijn verdedigende spel is inderdaad zijn positionering. Wellicht daarom ook dat hij vaker met een tackel moet ingrijpen dan een bal onderschept? Wat ik geen probleem vind am sich (sterker, ik geniet wel van goed uitgevoerde tackle of sliding op zijn tijd), maar je hebt wel wat meer risico dat hij kaarten oploopt. Internationaal nog niet voldoende gezien om in te kunnen schatten of hij betere tegenstanders voldoende onschadelijk kan maken.
 
Voorlopig staat ie qua verdedigende stats op 3.6 tackles per wedstrijd gemiddeld. Dat is prima. 0,8 intercepties, 2 clearances en 0.3 blocks.
In vergelijking: Tagliaflappie staat op 1,7 tackles, 1.7 intercepties, 2.3 clearances en 0 blocks per wedstrijd. Ontloopt elkaar dus niet zoveel nog.

Enige puntje bij Angelino op zijn verdedigende spel is inderdaad zijn positionering. Wellicht daarom ook dat hij vaker met een tackel moet ingrijpen dan een bal onderschept? Wat ik geen probleem vind am sich (sterker, ik geniet wel van goed uitgevoerde tackle of sliding op zijn tijd), maar je hebt wel wat meer risico dat hij kaarten oploopt. Internationaal nog niet voldoende gezien om in te kunnen schatten of hij betere tegenstanders voldoende onschadelijk kan maken.
Die statistieken zeggen niks zonder ook statistieken van de aanvallers te hebben waartegen hij speelde. Ben ook zeker niet ontevreden hoor, maar ben wel blij met een backup, die ik ook nooit heb zien spelen.
 
Die statistieken zeggen niks zonder ook statistieken van de aanvallers te hebben waartegen hij speelde. Ben ook zeker niet ontevreden hoor, maar ben wel blij met een backup, die ik ook nooit heb zien spelen.

Eens. Daarnaast hoop ik gezien zijn positie dat hij dit seizoen ook leert onder van Bommel dat een tegenstander volledig onschadelijk maken ook voldoening kan geven, en in sommige wedstrijden misschien wel je belangrijkste prioriteit moet zijn.
 
Waarom de CL niet 5-3-2?
Zoet
Dumfries-Schwaab-Viergever-Behich/Isi - Angelino
Hendrix/Rosario - Guti/Rosario - de Jong (als terugzakkende spits)

Lozano- Bergwijn

Dan heeft Angelino wat meer rugdekking.
 
Waarom de CL niet 5-3-2?
Zoet
Dumfries-Schwaab-Viergever-Behich/Isi - Angelino
Hendrix/Rosario - Guti/Rosario - de Jong (als terugzakkende spits)

Lozano- Bergwijn

Dan heeft Angelino wat meer rugdekking.
Met Isi kan dat wel, met Behich niet. Tenminste ik begreep dat hij niet goed in het centrum verdedigt.
 
:unsure: Tegen Barcelona met 2 linksbacks spelen. Behich blijft achter. Angelino gaat mee met de counter.

Juist, Dan is Angelino een soort back/aanvaller. en eigenlijk behich de meest linkse CV. Ik denk dat t wel zou kunnen, maar ja, wie ben ik.
 
Juist, Dan is Angelino een soort back/aanvaller. en eigenlijk behich de meest linkse CV. Ik denk dat t wel zou kunnen, maar ja, wie ben ik.

Ik maak me eigenlijk meer zorgen om Dumfries in de CL dan Angelino. Maar de beide backs en Viergever tegenover wereldtop, dat moet je wel dubbel dekken. Dembele zal Dumfries in de knoop rennen op links, en Messi zal geen moeite hebben met mr. ik verdedig-niet-graag op links. Dan kan die Behich misschien wel van pas komen. Hendrix tegenover het middenveld van Barca zie ik ook niet eens succes worden eigenlijk. Die zal niet weten waar hij het zoeken moet tegen Rakitic; veel te traag. PSV kan het beste een 5-mans verdediging opzetten en net als tegen BATE veel lange passes van achteruit geven om zo Lozano of Bergwijn 1 op 1 te zetten met de verdediging van Barca.
 
Waarom de CL niet 5-3-2?
Zoet
Dumfries-Schwaab-Viergever-Behich/Isi - Angelino
Hendrix/Rosario - Guti/Rosario - de Jong (als terugzakkende spits)

Lozano- Bergwijn

Dan heeft Angelino wat meer rugdekking.
Dus je haalt de speler om wie Van Bommel alles heen aan het bouwen is, die aan de basis staat van nagenoeg alle aanvallen met creatieve ingevingen, je ster is bij dode spelmomenten, al eens je topscorer is geweest, de meeste meters maakt en er altijd staat in beslissende wedstrijden eruit?

5-3-2 prima, maar altijd alles om Pereiro heen bouwen. Gelukkig snapt Van Bommel dat ook.
 
"Verdedigen interesseert mij niet", aldus Angeliño in gesprek met De Telegraaf. "Mijn kwaliteiten zitten in het aanvallende gedeelte. Ja, ik sta nu eenmaal linksback. Maar ik beschouw mezelf niet als een verdediger."
Bron.

Ik snap het aantrekken van Behich ineens toch wat beter.:rolleyes:
Ik probeer uitgeschreven interviews altijd te nuanceren, zeker van PSV-ers, maar dit kan echt niet...
 
Dus je haalt de speler om wie Van Bommel alles heen aan het bouwen is, die aan de basis staat van nagenoeg alle aanvallen met creatieve ingevingen, je ster is bij dode spelmomenten, al eens je topscorer is geweest, de meeste meters maakt en er altijd staat in beslissende wedstrijden eruit?

5-3-2 prima, maar altijd alles om Pereiro heen bouwen. Gelukkig snapt Van Bommel dat ook.

Hmm ja, Pereiro zit je ook nog mee inderdaad. Pereiro ipv de Jong dan?
 
"Verdedigen interesseert mij niet", aldus Angeliño in gesprek met De Telegraaf. "Mijn kwaliteiten zitten in het aanvallende gedeelte. Ja, ik sta nu eenmaal linksback. Maar ik beschouw mezelf niet als een verdediger."
Bron.

Ik snap het aantrekken van Behich ineens toch wat beter.:rolleyes:
Ik heb al meermalen aangehaald dat hij een geweldige linkshalf zou zijn. Behich een basisplaats geven als linksback en hem naar het midden halen. Ik denk dat het een geweldig tandem zal zijn. Bovendien heb je dan ook veel meer aan het tandem Angelino - Bergwijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan