José Angeliño (V)

Ben meer benieuwd naar zijn verdedigen. Afgelopen jaar ontstond de theorie dat Lozano op rechts stond omdat anders de linker flank te zwak werd. Kijken hoe de trainer komend seizoen de poppetjes neerzet.
 
Wat een onzin. Zoiets heet scouten. Ajax haalt Tagliafico en Sanchez voor weinig geld. PSV kan ook best weer een Moreno halen maar dan moet je wel verder durven kijken dan Alkmaar of Heerenveen.

En ze haalden ook Kassiére voor 5 of 6 miljoen. Tot zover hun scouting.
 
Ben niet per se tegen Angelino hoor, maar hij heeft ergens wel een punt. Je betaalt nu veel te veel voor een speler die het aardig deed bij NAC, een club die tot de 33e speelronde nog kon degraderen. Dat je het gokje neemt, net zoals bij een Amrabat als absolute ster bij VVV destijds, is prima. Maar met dit geld had je veel meer zekerheid en kwaliteit in kunnen kopen.

Neemt niet weg dat Spaan een verschrikkelijke vent is en dat zijn opmerking ook nog eens heel opportunistisch is. Je gaat me namelijk niet vertellen dat hij deze Gallardo al jaren volgt. Hij doet gewoon hetzelfde als wat hij PSV nu verwijt: bord op schoot scouting, maar dan tijdens het WK.
 
Ik wil Angelino het voordeel van de twijfel geven dat ie zich ook verdedigend ontwikkelt maar voorlopig krijg ik een Jetro-gevoel bij bijna al zijn acties, zeker in verdedigend opzicht, overtredingen en domme verdedigende acties.
 
Ik wil Angelino het voordeel van de twijfel geven dat ie zich ook verdedigend ontwikkelt maar voorlopig krijg ik een Jetro-gevoel bij bijna al zijn acties, zeker in verdedigend opzicht, overtredingen en domme verdedigende acties.

Als hij net zo goed gaat doen als Jetro Willems ben ik al tevreden.
 
Als hij net zo goed gaat doen als Jetro Willems ben ik al tevreden.
Net zo goed? Je bedoelt in 6 jaar tijd een heel seizoen heel goed en voor de rest of dramatisch of matig of af en toe redelijk?
 
Ik wil Angelino het voordeel van de twijfel geven dat ie zich ook verdedigend ontwikkelt maar voorlopig krijg ik een Jetro-gevoel bij bijna al zijn acties, zeker in verdedigend opzicht, overtredingen en domme verdedigende acties.

Jetro was nauwelijks op zijn plek te vinden en stond vaak volledig uit positie en was simpelweg lui; Angelino bijt zich tenminste nog als een terriër vast in zijn tegenstander en geeft wel vol gas. Dat kan fout gaan, maar ik vind het belangrijker dat hij aanvallend wat brengt eigenlijk. Hij speelt uiteindelijk toch maar in de ED; met de meeste tegenstanders die hem voorbijkomen heb je dan nog steeds maar 50% kans dat het wat wordt voor ze.
 
Tegen Berghuis gaat deze jongen het heel lastig krijgen zaterdag a.s.
 
Las dat deze jongen een bloedhekel heeft aan verdedigen....

Wat ik daarvan terug zie is een verdediger die aanvallend denkt, na de bal verovering niet standaard breed maar vaak succesvol naar voren over de flank spelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan