Bacchus

Batmin
Administrator
Contract voor jeugdspeler Jorrit Hendrix

07 december 2011 11:00
PSV heeft jeugdspeler Jorrit Hendrix (16) een contract gegeven tot de zomer van 2014. Hij tekende de verbintenis woensdagochtend in het Philips Stadion in bijzijn van zijn ouders. Hendrix, die al sinds seizoen 2004-2005 in de jeugdopleiding van PSV voetbalt, speelt als B-speler in PSV A1. Hij is een linksbenige centrale verdediger afkomstig uit Panningen.
Jorrit Hendrix zette woensdagochtend zijn handtekening onder het contract.​


‘Echte voetballende verdediger’

Hendrix, die sinds de E1 in 2004 bij PSV competitiewedstrijden speelt, tekende naast technisch manager Marcel Brands zijn contract tot juli 2014. Brands omschrijft de talentvolle speler als een ‘echte voetballende verdediger’. “En ook een voorbeeld in karakter en mentaliteit. Hij is pas B-speler, maar voetbalt in de A1 heel rustig. Een type als De Boer of Moisander”, aldus Brands. Hendrix, geboren 6 februari 1995, kwam voordat hij naar PSV ging uit voor het Noord-Limburgse SV Panningen uit zijn woonplaats.
De felicitaties van Marcel Brands voor Jorrit Hendrix.​


‘Mezelf ontwikkelen en doorgroeien’

In bijzijn van zijn ouders signeerde hij zijn eerste contract. Supporters hebben Hendrix mogelijk in actie gezien op de Otten Cup, toen hij met PSV A1 tot en met de finale reikte en onder meer met ruime cijfers van FC Barcelona won in de poulefase. “Dat was prachtig, het gaf een kick dat we zo’n goede resultaten haalden. Echt jammer dat we de finale niet wonnen, maar als B-speler vond ik het bijzonder om met dit team mee te doen.” Hendrix is een centrale verdediger. “Opbouwen, passen en verdedigend je mannetje staan. Ik wil hier stapjes blijven maken, mezelf ontwikkelen en doorgroeien. Het is een heel mooi doel om ooit hier in het stadion te spelen. Ik geef de volle honderd procent en zal dan zien waar mijn top ligt”, aldus Hendrix.
 
Wie geeft iemand met de geweldige achternaam Hendrix een voornaam als Jorrit. :bye:

Maar goed, hier valt verder niet zoveel over te zeggen natuurlijk. Hopelijk breekt 'ie door, maar dat hopen we bij elke jeugdspeler. Enige wat wellicht interessant is, is de vraag of hij volgens Ralf een goeie kop heeft.
 
Wie geeft iemand met de geweldige achternaam Hendrix een voornaam als Jorrit. :bye:

Maar goed, hier valt verder niet zoveel over te zeggen natuurlijk. Hopelijk breekt 'ie door, maar dat hopen we bij elke jeugdspeler. Enige wat wellicht interessant is, is de vraag of hij volgens Ralf een goeie kop heeft.
Sjors dan? :D
 
Wel weer een Limburger, da's alvast een pluspunt. Van de Limburgers die door de jaren heen bij PSV hebben gespeeld, kun je een leuk elftal samenstellen.
 
Het lijkt mij, alleen maar op bovenstaande foto's, niet zo'n fysiek sterke speler. Maar hij is pas 16 kan dus nog wat jaren naar het krachthonk.
 
Maar goed, hier valt verder niet zoveel over te zeggen natuurlijk. Hopelijk breekt 'ie door, maar dat hopen we bij elke jeugdspeler.

Toch heb ik al langere tijd goede hoop bij deze jongen. Mocht als B-speler al meedoen aan de Ottencup, dan moet je toch een van de beteren zijn. Zeker als in dat team ook ene Bakkali en ene Hoelgebaum Pereira speelt.
 
Wie geeft iemand met de geweldige achternaam Hendrix een voornaam als Jorrit. :bye:

Maar goed, hier valt verder niet zoveel over te zeggen natuurlijk. Hopelijk breekt 'ie door, maar dat hopen we bij elke jeugdspeler. Enige wat wellicht interessant is, is de vraag of hij volgens Ralf een goeie kop heeft.

Nee dit is niks. Heeft een beetje een kop als Danny Buys. Zie meer een middenvelder in hem met zo een kop.
 
thijsslegers ‏@thijsslegers
verrassend: #psv neemt de 17-jarige centrale verdediger Jorrit #Hendrix (@JorritHendrix) mee op trainingskamp naar Thailand #futurestar

Goed bezig:)
 
Meegaan naar een trainingskamp is verre van een garantie op een debuut. Zelfs een onbekende Ajax jeugdspeler heeft bij ons eerder mogen debuteren dan Koch. Ziekelijk.
 
Meegaan naar een trainingskamp is verre van een garantie op een debuut. Zelfs een onbekende Ajax jeugdspeler heeft bij ons eerder mogen debuteren dan Koch. Ziekelijk.

Natuurlijk geen garantie, maar een aanmoediging en wel degelijk een blijk van waardering.Daarnaast een zeer waardevolle ervaring voor de speler in kwestie.
 
Meegaan naar een trainingskamp is verre van een garantie op een debuut. Zelfs een onbekende Ajax jeugdspeler heeft bij ons eerder mogen debuteren dan Koch. Ziekelijk.

Koch is nog maar 18. Er zijn maar heel weinig centrale verdedigers die eerder debuteerden. Van Rhijn moest toen nog twee jaar wachten. En je kunt ook niet zeggen dat Koch er bij Jong PSV echt bovenuit springt.
 
Koch is nog maar 18. Er zijn maar heel weinig centrale verdedigers die eerder debuteerden. Van Rhijn moest toen nog twee jaar wachten. En je kunt ook niet zeggen dat Koch er bij Jong PSV echt bovenuit springt.

Ik heb het niet over een structurele basisplaats. Ik heb het over 10 a 15 minuten in een bekerwedstrijd tegen amateurs waar je met 3 doelpunten verschil voorstaat. Wil je jeugd stimuleren en behouden of niet? Dat soort momenten zijn dan toch een belangrijk signaal. Goed genoeg voor de bank (waar hij toen gewoon zat) = goed genoeg om speelminuten te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan