VI PRO komt op basis van de statistieken tot de conclusie dat Hendrix tegen Ajax in de duels de sterkste was, en van alle centrale middenvelders ook veruit het meeste percentage van zijn passes vooruit stuurde. Het aggressief de ruimte verdedigen met een blok van twee voor de verdediging lijkt Jorrit precies te passen.

Passes vooruit Hendrix 53,8%, Rosario 24,0%, Schöne 27,3%, Eijting 34,9%, Van de Beek 11,8%, gewonnen duels 55,6%, Rosario 50,0%, Schöne 33,3%, Eijting 14,3%, Van de Beek 40,0%. Forse verschillen.
Schwaab ramde er toch ook een aantal naar voren en bood daarmee de PSV fans spektakel.

Penalty

Winnaar div. Wedstrijdvoor- spellingen
Geruchtje van een minder betrouwbare bron: de Spurs zouden interesse hebben in Hendrix.
En Bergwijn. Hendrix en Bergwijn zijn niet te koop. Dat ze 80 miljoen teveel vinden voor Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong kan ik wel begrijpen.
Als ze Hendrix en Bergwijn willen kopen van PSV zal er wel te praten zijn voor een bedrag van € 70 miljoen per speler. :maniac: ;)

Kira

Basisspeler
Spelen in premier league en goed salaris. Ik snap het wel. Maar vind hendrix niet een speler die in de winterstop vertrekt. Tenzij echt een once in a lifetime opportunity komt. Maar dat is meer gevoelsmatig

Ik denk niet dat Hendrix PSV gaat verlaten voor West Ham anders gewoon de hoofdprijs vragen.
Ik denk dat West Ham, waar spelers als Arnautovic, Lanzini en Felipe Anderson spelen, een geweldige stap zou zijn voor Hendrix. Ik vraag me zelfs af of hij dat niveau wel aankan, maar misschien kan hij dan op den duur Noble opvolgen. Mijn gevoel zegt dat Hendrix meer een speler is voor de Bundesliga, bij een mooie subtopper als Hoffenheim of Bayer Leverkusen.

Kruspe

Administrator
Medewerker
Het niveau lag weer wat hoger dan Utrecht en Hendrix zakt finaal door het ijs. Iedere grote wedstrijd hetzelfde verhaal.

Natuurlijk balt het niet lekker met het niveau dat Angeliño vandaag haalde vlak achter je, maar dit is geen incident meer. Banken aub. Dit gun ik hem ook niet, om zo voor het oog van de wereld keer op keer voor schut gezet te worden.

IPF

Forummer van het jaar 2015
Het niveau lag weer wat hoger dan Utrecht en Hendrix zakt finaal door het ijs. Iedere grote wedstrijd hetzelfde verhaal.

Natuurlijk balt het niet lekker met het niveau dat Angeliño vandaag haalde vlak achter je, maar dit is geen incident meer. Banken aub. Dit gun ik hem ook niet, om zo voor het oog van de wereld keer op keer voor schut gezet te worden.
Hendrix kan een niveau hoger dan Utrecht best wel aan maar dan moet alles kloppen en moeten anderen in het veld een hoog niveau halen. Als hij te veel moet doen dan zie je ook vaker zijn fouten. Het feit dat hij zoveel balcontact had is überhaupt een teken aan de wand. Want Hendrix moet eigenlijk zo min mogelijk aan de bal zijn. Mijn conclusie is dan ook dat hij zeer slecht was maar ook dat een Pereiro zoveel verstoppertje speelde en niet zijn verantwoordelijkheid nam als diegene die wel iets met de bal kan, dat Hendrix vaker dan hem werd aangespeeld. En meestal levert Hendrix zelf de bal snel bij Bergwijn of naar Angelino maar die laatste was zelf al super slecht en Malen kon weinig doen op die plek.
Vervolgens begreep ik niet dat van Bommel tot de 80e met dezelfde falende formatie bleef spelen. Nog even en hij had Isimat en Ramselaar ingebracht. Bah!

Ik mis alleen in bovenstaande verhaal de rol van compaan Rosario. Dat Hendrix (te) veel aan de bal komt en ook nog eens door Hendrix niet aangespeeld wordt, ligt dat een beetje aan hem?

IPF

Forummer van het jaar 2015
Ik mis alleen in bovenstaande verhaal de rol van compaan Rosario. Dat Hendrix (te) veel aan de bal komt en ook nog eens door Hendrix niet aangespeeld wordt, ligt dat een beetje aan hem?
Rosario was niet top maar ook niet slecht. Ik heb minstens 5 slimme ballen naar voren van hem gezien en hij stond vaak goed. Verdedigend vond ik hem niet goed maar dat heeft ook met de balvaardigheid van een Eriksen en Dembele te maken. Hij kon hen niet bijbenen.

Weltmeister

Grappigste forummer van het jaar 2013
Rosario was niet top maar ook niet slecht. Ik heb minstens 5 slimme ballen naar voren van hem gezien en hij stond vaak goed. Verdedigend vond ik hem niet goed maar dat heeft ook met de balvaardigheid van een Eriksen en Dembele te maken. Hij kon hen niet bijbenen.
Rosario was niet top, maar een van de weinigen die af en toe vooruit dacht. Pablo en Denzel zijn wat minder na hun schoolreisje bij Oranje. Hoort gewoon bij de ontwikkeling, zo'n dipje. Lekker laten staan.

Rosario was niet top, maar een van de weinigen die af en toe vooruit dacht. Pablo en Denzel zijn wat minder na hun schoolreisje bij Oranje. Hoort gewoon bij de ontwikkeling, zo'n dipje. Lekker laten staan.
Dat vind ik ook, maar er moet wel wat gaan gebeuren. Anders kost het je punten tegen Groningen.

Wachten op een schorsing of blessure is mijns inziens te pover. Dat spelers verzuipen kan je niet alleen de verzuipende speler aanrekenen. Alle personen in zijn directe omgeving zijn daar ook debet aan. Allen.

Stel, stel dat Hendrix, Pereiro en Dumfries slecht spelen en de verbindingspeler tussen die drie niet, dan klopt de analyse waarschijnlijk niet. Dan ligt het waarschijnlijk juist aan die verbindingsspeler. En dat zit hem niet in die paar balcontacten met de juiste intentie.
Ik wil daarmee Rosario niet bashen, ik wil dat PSV wint en constateerde al dikke haarscheurtjes bij Hendrix/Rosario tegen Emmen, logisch dat het dan ook niet goed gaat tegen de Spurs. In dit geval was het dik zichtbaar bij Hendrix; het zou me niet verbazen als het een andere keer bij Rosario zichtbaar is.

Laatst bewerkt:
Doorgaans vind ik Jorrit in toppers juist erg sterk. Ook 3 jaar geleden in de Champions League vond ik hem een van de besten tegen grote ploegen. Maar je moet hem wel laten doen wat hij kan, en niet wat hij niet kan. Neemt niet weg dat hij met afstand de zwakste PSV'er was gisteravond. Nou, dat kan een keer gebeuren, zeker als je tegenstanders gewoon veel beter zijn.

Kruspe

Administrator
Medewerker
Doorgaans vind ik Jorrit in toppers juist erg sterk. Ook 3 jaar geleden in de Champions League vond ik hem een van de besten tegen grote ploegen. Maar je moet hem wel laten doen wat hij kan, en niet wat hij niet kan. Neemt niet weg dat hij met afstand de zwakste PSV'er was gisteravond. Nou, dat kan een keer gebeuren, zeker als je tegenstanders gewoon veel beter zijn.
Het is niet één keer, het is dit seizoen in iedere grote wedstrijd...