Die hebben zich in dezelfde tijd ontwikkeld bij PSV toen Cocu daar trainer was. Alleen kan het een zich ook onafhankelijk hebben afgespeeld van het ander.

Het kan niet zo zijn dat Cocu verantwoordelijk is voor het falen van Maher, Pereiro en diverse jeugdspelers, maar niet voor de ontwikkeling van Arias, Bruma en Locadia.
 
Het kan niet zo zijn dat Cocu verantwoordelijk is voor het falen van Maher, Pereiro en diverse jeugdspelers, maar niet voor de ontwikkeling van Arias, Bruma en Locadia.

Ik vond Locadia in JPSV beter. Arias was een gokje dat goed uitpakte, halve seizoenen weliswaar en die draait nu op nog steeds hetzelfde niveau zijn wedstrijden. Hij lijkt beter dan hij is door de pulp waar hij de defensie mee vormt. En Bruma? 'Wij zijn niet bang want Bruma is er bij', ik hoor 't ze nog zingen en ik kan me ook de *PROEST!:lol:* van mij op dat moment nog goed herinneren.

Nee, het is onder Cocu niet beter geworden. Cocu dwingt spelers in rollen die hen niet liggen en houdt daar vervolgens zo rigide aan vast dat spelers vertrouwen verliezen en minder gaan presteren.
Althans, zo zie ik het. Subjectief als ik ben.:D
 
Bacchus mag dat zeggen, de haters (“alles wat van ver komt is beter” ) daarentegen moeten maar steun bij elkaar gaan zoeken en maar blijven hopen dat Hendrix geen wedstrijden zoals die van gisteren speelt.

Hij kan voor zichzelf opkomen. Ik maak een geintje, relax.

Ik zie heus wel zijn arbeidsethos. Maar alleen maar draven en wild doen is niet mijn idee van een goede voetballer. Ik zie vooral veel onrust bij hem, weinig opbouwend overzicht en een waardeloos schot, dat hij als nummer 6 soms een bal afpakt is het minste wat ik verwacht van een 6. Blijkbaars vind jij dat geweldig als hij dat doet? Hij moet in zijn rol blijven, misschien de fout van Cocu dat hij dat hem maar niet duidelijk kan maken, of hem instructies geeft waardoor Hendrix is gaan geloven in zichzelf als spelverdeler.
Ook hij speelde zaterdag geen wereldpartij. Als je ook op mij doelt met haters, prima. Maar “alles wat van ver komt is beter” hoor je mij nooit zeggen. Dus dat is een invulling van jou kant die in ieder geval niet op mij van toepassing is.
 
Nee, dat is het hele jaar door. Veel prikkeldraad er omheen, wachttorens die het kamp overzien en je kunt er alleen uit door hard te werken. Daarom is Hendrix zo'n harde werker...Het hoort er nou eenmaal bij voor hem.

Dat siert hem ook. Misschien kunnen ze naast hard werken ook voetbalclinics geven in dat kamp ;)
 
Laatst bewerkt:
Typefoutje, kan gebeuren. Wordt in het kamp vast afgestraft met een straftraining onrustig rond rennen.
 
Laatst bewerkt:
Alles wat van ver komt...

Ik vind het juist gaaf dat PSV zich in eerste instantie op Nederlandse spelers richt die dicht tegen het Nederlands elftal aan zitten.
- Wijnaldum, Maher, Van Ginkel, De Jong, Propper, Narsingh

Dan kijken naar Nederlands jong talent
- Willems, Ramselaar, Rekik, Bruma, Luckassen

En dan nog de talenten uit eigen opleiding...
- Zoet, Depay, Hendrix, Locadia, Brenet en de nieuwelingen van dit jaar

Ik vind dat beleidsmatig een mooie aanpak. Ondanks dat je geen Ajax-opleiding hebt, toch een zwaar Nederlandse selectie. En ook nog bovenaan staan :)
 
Laatst bewerkt:
Hij kan voor zichzelf opkomen. Ik maak een geintje, relax.

Ik zie heus wel zijn arbeidsethos. Maar alleen maar draven en wild doen is niet mijn idee van een goede voetballer. Ik zie vooral veel onrust bij hem, weinig opbouwend overzicht en een waardeloos schot, dat hij als nummer 6 soms een bal afpakt is het minste wat ik verwacht van een 6. Blijkbaars vind jij dat geweldig als hij dat doet? Hij moet in zijn rol blijven, misschien de fout van Cocu dat hij dat hem maar niet duidelijk kan maken, of hem instructies geeft waardoor Hendrix is gaan geloven in zichzelf als spelverdeler.
Ook hij speelde zaterdag geen wereldpartij. Als je ook op mij doelt met haters, prima. Maar “alles wat van ver komt is beter” hoor je mij nooit zeggen. Dus dat is een invulling van jou kant die in ieder geval niet op mij van toepassing is.

Ten eerste: ik kwam niet op voor Bacchus maar gaf een antwoord op jouw post;)
Ten tweede: Hendrix zijn functie is niets anders dan een waterdrager te zijn. En dat doet hij normaal gesproken goed. Dat jij daarnaast ook de mooie dingen van hem verwacht zegt meer over je verwachtingen dan over Hendrix. Dat PSV geen creatieve middenvelders heeft en/of opstelt betekent niet dat mensen moeten blijven afgeven op Hendrix die dat soort dingen niet kan. Hij is niet voor niets jaren lang een verdediger geweest?...
En als laatste: tegen Sparta heb ik hem van dichtbij gezien: hij was samen met Bergwijn en Mauro maar ook Isimat de enige die het redelijk tot goed deden. En dat je zegt: “ hij speelde geen wereldpartij” is ook tekenend. Niemand speelt tegenwoordig bij PSV een wereldpartij..... Nee ook Lozano niet.
 
Ten eerste: ik kwam niet op voor Bacchus maar gaf een antwoord op jouw post;)
Ten tweede: Hendrix zijn functie is niets anders dan een waterdrager te zijn. En dat doet hij normaal gesproken goed. Dat jij daarnaast ook de mooie dingen van hem verwacht zegt meer over je verwachtingen dan over Hendrix. Dat PSV geen creatieve middenvelders heeft en/of opstelt betekent niet dat mensen moeten blijven afgeven op Hendrix die dat soort dingen niet kan. Hij is niet voor niets jaren lang een verdediger geweest?...
En als laatste: tegen Sparta heb ik hem van dichtbij gezien: hij was samen met Bergwijn en Mauro maar ook Isimat de enige die het redelijk tot goed deden. En dat je zegt: “ hij speelde geen wereldpartij” is ook tekenend. Niemand speelt tegenwoordig bij PSV een wereldpartij..... Nee ook Lozano niet.


Dat doe je wel naar mijn idee door te zeggen “Bacchus mag dat zeggen” ;) maar goed, nevermind.

je mist volledig mijn punt. Ik verwacht dat hij speelt als een 6 en niks meer. Al die waardeloze schoten en zijn drive tot spelverdeler willen zijn is waar ik me juist aan stoor. Daarnaast vind ik hem als 6 heel onrustig in tackles en weinig overzicht hebben hierin en te vaak uit positie.
Waarom je Lozano er nu weer bij haalt is mij een raadsel..misschien mijn vorige post nog een keer goed lezen. Jij stelt in je post hiervoor dat de haters moeten hopen dat hij niet zo speelde als zaterdag, dus maw dat hij goed speelde. Ik zie dat anders.
 
Dat doe je wel naar mijn idee door te zeggen “Bacchus mag dat zeggen” ;) maar goed, nevermind.

je mist volledig mijn punt. Ik verwacht dat hij speelt als een 6 en niks meer. Al die waardeloze schoten en zijn drive tot spelverdeler willen zijn is waar ik me juist aan stoor. Daarnaast vind ik hem als 6 heel onrustig in tackles en weinig overzicht hebben hierin en te vaak uit positie.
Waarom je Lozano er nu weer bij haalt is mij een raadsel..misschien mijn vorige post nog een keer goed lezen. Jij stelt in je post hiervoor dat de haters moeten hopen dat hij niet zo speelde als zaterdag, dus maw dat hij goed speelde. Ik zie dat anders.

Over dat laatste: Lozano is onze beste speler. Logisch dat ik hem er bij haal, toch? Niet achter elke boom een vijand zoeken ;)
 
Ik vond Locadia in JPSV beter. Arias was een gokje dat goed uitpakte, halve seizoenen weliswaar en die draait nu op nog steeds hetzelfde niveau zijn wedstrijden. Hij lijkt beter dan hij is door de pulp waar hij de defensie mee vormt. En Bruma? 'Wij zijn niet bang want Bruma is er bij', ik hoor 't ze nog zingen en ik kan me ook de *PROEST!:lol:* van mij op dat moment nog goed herinneren.

Nee, het is onder Cocu niet beter geworden. Cocu dwingt spelers in rollen die hen niet liggen en houdt daar vervolgens zo rigide aan vast dat spelers vertrouwen verliezen en minder gaan presteren.
Althans, zo zie ik het. Subjectief als ik ben.:D

In JPSV leek Locadia een hele grote te worden. Dat is (tot nu toe) er niet uitgekomen, maar hij is wel een behoorlijke aanvaller geworden. Geen echte topper, geen echte goaltjesdief, wel een vechter met een goede traptechniek.
Bruma's "wij zijn niet bang" was in het eerste kampioensjaar lachwekkend, in zijn laatste jaar heeft hij toch echt heel goed gespeeld, ook in Europees verband stond je met hem niet voor lul (in tegenstelling tot het huidige duo achterin). Gehaald als talentvolle maar onervaren speler, ging weg als behoorlijke verdediger. Meneer Rekikikiki ontwikkelde zich ook goed, maar die moest zonodig vertrekken.

Ik heb best wat dingen waarvan ik vind dat Cocu ze anders zou moeten doen, maar hij heeft toch een aantal jonge spelers een kans gegeven en beter gemaakt. Da's mijn subjectief inzicht.
 
Ik behoor niet tot het kamp Hendrix-Haters. Zie maar al te graag spelers slagen bij PSV en al helemaal jeugdspelers. Maar ben het helemaal eens met Davitamonnetje. Hendrix bezit gewoon niet het niveau wat we bij PSV zouden moeten nastreven. Tijd om door te selecteren. Die Duarte schijnt het een paar wedstrijden aardig te doen bij JPSV. Misschien hem een keer uitproberen?
 
Sinds wanneer ben je gelijk een hater als je vindt dat een speler niet voldoet aan het niveau?
 
Terug
Bovenaan Onderaan