Jordy de Wijs (V)

Deze jongen is gemaakt voor de championship. Bij Excelsior deed hij het ook best goed, maar was hij nooit een echt talentvolle verdediger. In de Eredivisie vinden we dat een verdediger veel meer moet zijn dan waar hij in floreert.
 
Deze jongen is gemaakt voor de championship. Bij Excelsior deed hij het ook best goed, maar was hij nooit een echt talentvolle verdediger. In de Eredivisie vinden we dat een verdediger veel meer moet zijn dan waar hij in floreert.
Het ligt wat genuanceerder: bij de topclubs is dat zo. Een Marcelo kon zich bij Hannover een paar jaar rustig ontwikkelen en hem werden er geen extra dingen gevraagd. Bij PSV en Ajax krijg je die tijd simpelweg niet plus dat je in bijna alle wedstrijden vaak in de aanval ben en dus ook een verdediger gewoon mee moet kunnen doen. Speel je alleen de lange bal en hoef je zelf nooit de bal te hebben, dan heb je veel aan dit soort verdedigers.
 
Het ligt wat genuanceerder: bij de topclubs is dat zo. Een Marcelo kon zich bij Hannover een paar jaar rustig ontwikkelen en hem werden er geen extra dingen gevraagd. Bij PSV en Ajax krijg je die tijd simpelweg niet plus dat je in bijna alle wedstrijden vaak in de aanval ben en dus ook een verdediger gewoon mee moet kunnen doen. Speel je alleen de lange bal en hoef je zelf nooit de bal te hebben, dan heb je veel aan dit soort verdedigers.
Toch heb ik het idee dat ook in de middenmoot van de Eredivisie veel naar voetballende kwaliteiten wordt gekeken, en techniek etc. Terwijl in veel andere competities tot en met de subtop wordt gekeken naar fysiek, killerinstinct en pure verdedigingsskills. Marcelo hadden we bij Utrecht ook niet goed gevonden, en hoewel hij in Frankrijk nog steeds niet koning opbouw is, wordt hij toch wel gezien als goeie verdediger.
 
Toch heb ik het idee dat ook in de middenmoot van de Eredivisie veel naar voetballende kwaliteiten wordt gekeken, en techniek etc. Terwijl in veel andere competities tot en met de subtop wordt gekeken naar fysiek, killerinstinct en pure verdedigingsskills. Marcelo hadden we bij Utrecht ook niet goed gevonden, en hoewel hij in Frankrijk nog steeds niet koning opbouw is, wordt hij toch wel gezien als goeie verdediger.
Klopt in die zin dat in NL ook de subtoppers als AZ, Heerenveen of Vitesse gewoon heel aanvallend spelen. Dat doen ze minder tegen de topclubs maar over het algemeen is er opbouw van achteruit nodig.
In Frankrijk is dat niet zo, ook bij Lyon niet. Ik herinner me nog een uitspraak van Brechet die zei dat ze in Frankrijk het eerste uur van de training de bal nog niet zien... En dat de trainers beginnen met de gedachte: het is 0-0 en een punt heb ik alvast binnen.
Marcelo hoeft bij Lyon alleen de bal weg te koppen. En nog steeds kan hij niets met zijn voeten. De bal gaat heel snel naar Fekir of Memphis. Zo spelen wij in NL niet. Die cultuur kun je niet veranderen, net als je de Italiaanse voetbalcultuur niet kunt veranderen.
 
Toch heb ik het idee dat ook in de middenmoot van de Eredivisie veel naar voetballende kwaliteiten wordt gekeken, en techniek etc. Terwijl in veel andere competities tot en met de subtop wordt gekeken naar fysiek, killerinstinct en pure verdedigingsskills. Marcelo hadden we bij Utrecht ook niet goed gevonden, en hoewel hij in Frankrijk nog steeds niet koning opbouw is, wordt hij toch wel gezien als goeie verdediger.

Tja, het is regelmatig een kwestie van "wie staat er naast". Salcido was mét Alex een geweldenaar. Marcelo stond hier met Derijck, Manolev en een piepjonge Willems. Dan heb je niemand die stuurt of kan corrigeren.
 
Tja, het is regelmatig een kwestie van "wie staat er naast". Salcido was mét Alex een geweldenaar. Marcelo stond hier met Derijck, Manolev en een piepjonge Willems. Dan heb je niemand die stuurt of kan corrigeren.

Al blijkt achteraf dat Willems het nooit meer beter zou doen dan de piepjonge versie van zichzelf.
 
Het ligt wat genuanceerder: bij de topclubs is dat zo. Een Marcelo kon zich bij Hannover een paar jaar rustig ontwikkelen en hem werden er geen extra dingen gevraagd. Bij PSV en Ajax krijg je die tijd simpelweg niet plus dat je in bijna alle wedstrijden vaak in de aanval ben en dus ook een verdediger gewoon mee moet kunnen doen. Speel je alleen de lange bal en hoef je zelf nooit de bal te hebben, dan heb je veel aan dit soort verdedigers.

Laat die club nou net een speler gehaald te hebben die blijkbaar niet kan voetballen (deze informatie komt vanuit het Ajacieden front). Ben zeer benieuwd hoe dat dan gaat verlopen.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Laat die club nou net een speler gehaald te hebben die blijkbaar niet kan voetballen (deze informatie komt vanuit het Ajacieden front). Ben zeer benieuwd hoe dat dan gaat verlopen.
Het zou lachen worden als blikt dat hij niet veel anders is dan Wöber:D
 

Hij is nu benoemd tot aanvoerder daar.

Ik sta er niet eens van te kijken dat hij het daar goed doet. Vind het echt zo'n beul die in de Championship echt tot zijn recht komt door het vechtvoetbal wat ze daar spelen. Dat past gewoon niet bij de ballerina divisie van Nederland.
 
matchfixing-kevfr7.jpg
 
Inderdaad... Maar toch echt wel leuker dan Cambuur, NEC of Sparta.
Ik zie op Salarysports dat de salarissen bij Fortuna Dusseldorf wat dikker zijn dan bij Hull City, goede kans dat ie daar 4 of 5 ton binnentikt, misschien zelfs een stuk meer.
En qua competitie is de 2e Bundesliga ook wel gaaf volgens mij. Vette volle stadions met veel traditie en sfeer.
Doet ie toch leuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan