Jordy de Wijs (V)

We hebben toch de laatste maanden vrijwel altijd een verdediging gehad met Willems/ Brenet, Arias, Isimat en Moreno...?? Ik kan me niet herinneren dat ik De Wijs vaak zag starten in de basis...mocht het toch zo zijn, dan heb ik het verkeerd...

Wel even wakker blijven. :sleep:
De Wijs speelde bij Excelsior, :shifty:

Je bent goed op de hoogte. :D ;)
 
N.a.v. de laatste 6 reacties (ik ben te lui om te quoten ;) ):
Mijn teleurstelling is dat De Wijs de wedstrijden die hij heeft gespeeld voor PSV, dat hij dat uitstekend heeft gedaan. In tegenstelling tot een De Ligt bijvoorbeeld. Maar ook i.t.t. Willems of Schwaab. En zelfs Guardado heeft kolossale (punten kostende) fouten gemaakt, maar Guardado heeft natuurlijk ook gewoon nog vaak genoeg het verschil gemaakt in positief opzicht.
Vervolgens heeft De Wijs bij Excelsior ritme en ervaring mogen opdoen. Hij stond de eerste wedstrijden nog wel eens uit positie of maakte een inschattingsfoutje, maar dat deed hij de laatste wedstrijden niet of nauwelijks meer.
Over hoe groot zijn potentie is of hoeveel betere CV er zijn, daarover kunnen we twisten, maar o.b.v. zijn resultaten verdiend hij m.i. gewoon een echte kans. Simpelweg omdat hij geen noemenswaardige fouten heeft gemaakt. Ik zie in De Wijs eenzelfde groeipad als Stam. Stam was ook laatbloeier, wat ook niet watervlug en ook niet bijzonder wendbaar, net zoals Alex dat ook niet was (nou ja: die was stiekem best snel), maar je hebt beide types nodig. En daarom had ik De Wijs wel eens een paar wedstrijden een kans zien krijgen naast Isimat/Luckassen. Zeker nu er toch al geen Europees voetbal is om op te hoeven concentreren.
 
Jordy de Wijs traint vandaag niet mee bij PSV.
:unsure:Is dat een voorbode voor een vertrek? :re:
 
DIjwKS1WsAAP326.jpg

:unsure:Nog voordat PSV een nieuwe verdediger heeft of zal die snel bekend gemaakt worden? :re:
 
Tsja...op z'n 22e lekker laten doorontwikkelen bij Excelsior. Misschien is hij op z'n 29e dan klaar voor het grote werk...
 
Gewoon niet goed genoeg. Veel te lompe verdediger, die het puur van kracht moet hebben. Positioneel dramatisch, matig aan de bal en ondervindt eerder hinder van zijn fysiek dan dat hij er zijn voordeel mee doet. 22 en dan van dit niveau zijn betekent gewoon doorselecteren.

Ik wens hem succes, maar ben blij dat hij weg is. Hij zat namelijk alleen maar een volgende verdediger in de weg.
 
Gewoon niet goed genoeg. Veel te lompe verdediger, die het puur van kracht moet hebben. Positioneel dramatisch, matig aan de bal en ondervindt eerder hinder van zijn fysiek dan dat hij er zijn voordeel mee doet. 22 en dan van dit niveau zijn betekent gewoon doorselecteren.

Ik wens hem succes, maar ben blij dat hij weg is. Hij zat namelijk alleen maar een volgende verdediger in de weg.
Schwaab? Ja ik vind ook dat de Wijs moest wijken ten faveure van de geweldige verdedigers die we nu hebben rondlopen :D
Maar even zonder gein: ik weet het niet. Tegenwoordig worden spelers als Botteghin met hun club kampioen van NL en spelen spelers als Dijks en Viergever bij ajax. Het niveau is zo ver gezakt dat een De Wijs het best had kunnen proberen hier.

 
Schwaab? Ja ik vind ook dat de Wijs moest wijken ten faveure van de geweldige verdedigers die we nu hebben rondlopen :D
Maar even zonder gein: ik weet het niet. Tegenwoordig worden spelers als Botteghin met hun club kampioen van NL en spelen spelers als Dijks en Viergever bij ajax. Het niveau is zo ver gezakt dat een De Wijs het best had kunnen proberen hier.

Maar zeg eerlijk IPF, dat is toch meer hoop dan overtuiging van zijn kwaliteiten? De minuten die De Wijs maakte, zowel in de Jupiler League als ergens anders waren toch bedroevend te noemen? Dat is gewoon hopen tegen beter weten in. Hij komt gewoon tekort. Jammer, en door zeg ik dan.

En nee, uiteraard had ik het niet over Schwaab. ;) Het ging mij erom dat ik liever zie dat bijvoorbeeld Obispo nu de kans krijgt in plaats van iemand die het niveau toch niet aankan in de aankomende twee jaar. En geef hem dan ook echt de kans. Mocht dat onverhoopt geen succes zijn, kan je prima terugvallen op Schwaab. Ik ben geen fan van onze Duitse vriend, maar ik vind de kritiek op hem echt overdreven. Het is geen geweldenaar, maar - op Osijek na, een zeer bruikbare speler die zelden door de ondergrens zakt en altijd een zesje haalt. Is dat wat we moeten nastreven? Nee. Is dat een dramatische achteruitgang t.a.v. Moreno? Absoluut. Maar Schwaab of De Wijs is niet eens een vraag.
 
Toch jammer dat Jordy de Wijs niet meedoet dit weekend tegen PSV. Ik had hem graag in actie tegen PSV willen zien om hem te beoordelen.

Hij is groot en sterk, maar zijn positionering liet vroeger wat te wensen over en opbouwend was het geen topper. Maar ik heb hem te weinig gezien het afgelopen jaar om een eerlijke beoordeling te geven. Heb eigenlijk het idee dat hij best redelijk bezig is dit jaar (voor zijn blessure) en hem in actie zien tegen PSV zou een beter beeld geven of hij volgend jaar klaar is voor PSV (basis, bank of geen van de twee). Iemand wellicht een beter beeld?
 
Laatst bewerkt:
Toch jammer dat Jordy de Wijs niet meedoet dit weekend tegen PSV. Ik had hem graag in actie tegen PSV willen zien om hem te beoordelen.

Hij is groot en sterk, maar zijn positionering liet vroeger wat te wensen over en opbouwend was het geen topper. Maar ik heb hem te weinig gezien het afgelopen jaar om een eerlijke beoordeling te geven. Heb eigenlijk het idee dat hij best redelijk bezig is dit jaar (voor zijn blessure) en hem in actie zien tegen PSV zou een beter beeld geven of hij volgend jaar klaar is voor PSV (basis, bank of geen van de twee). Iemand wellicht een beter beeld?

Ow, doet ie niet mee, jammer. Verwacht van hem geen kamikaze-acties ala Ritmaier dus had m graag getest gezien ja.
 
Toch jammer dat Jordy de Wijs niet meedoet dit weekend tegen PSV. Ik had hem graag in actie tegen PSV willen zien om hem te beoordelen.

Hij is groot en sterk, maar zijn positionering liet vroeger wat te wensen over en opbouwend was het geen topper. Maar ik heb hem te weinig gezien het afgelopen jaar om een eerlijke beoordeling te geven. Heb eigenlijk het idee dat hij best redelijk bezig is dit jaar (voor zijn blessure) en hem in actie zien tegen PSV zou een beter beeld geven of hij volgend jaar klaar is voor PSV (basis, bank of geen van de twee). Iemand wellicht een beter beeld?

:unsure:Hij kan prima getest worden tegen de overige 16 clubs in de eredivisie. :re: ;)
 
De Wijs zit bij het beste elftal van de eredivisie van de eerste seizoenshelft volgens VI. Toch opvallend dat hij zo hoog gewaardeerd wordt. Ik weet dat er veel PSV'ers zijn die het helemaal niet in hem zien zitten, maar de weinige wedstrijden die ik met hem gezien heb was hij best redelijk (maar een van de beste verdedigers lijkt ook mij wat overdreven ;))

https://www.vi.nl/nieuws/psv-hofleve...zoenshelft#_=_
 
De Wijs zit bij het beste elftal van de eredivisie van de eerste seizoenshelft volgens VI. Toch opvallend dat hij zo hoog gewaardeerd wordt. Ik weet dat er veel PSV'ers zijn die het helemaal niet in hem zien zitten, maar de weinige wedstrijden die ik met hem gezien heb was hij best redelijk (maar een van de beste verdedigers lijkt ook mij wat overdreven ;))

https://www.vi.nl/nieuws/psv-hofleve...zoenshelft#_=_

Het is een relatieve score: hij doet het uitstekend bij Excelsior. Daar is het makkelijker uitblinken dan bij PSV.
Dan nog ben ik wel voorstander van De Wijs. Hij is misschien niet een absolute topper, maar toch best een goede verdediger en zoals jij ook al aangeeft: wat hij tot nu toe heeft laten zien bij PSV zelf ook, was prima. Geen idee waarom PSV hem verhuurd terwijl er verder geen fatsoenlijke backup is voor zowel de linker centrale verdediging als de linker vleugel verdediging. Hij had best eens de plek op Brenet kunnen veroveren.

Maar goed, ieder nadeel heeft z'n voordeel: hij komt veel aan spelen toe en is in ieder geval beter geworden. De vraag is natuurlijk ook hoeveel speeltijd hij anders gekregen had en of hij in de beperkte speeltijd dan net zoveel had kunnen groeien als hij nu gedaan heeft. De Wijs staat nog wel eens een stap uit positie, maar inmiddels veel minder vaak dan aan het begin van het seizoen.

Overigens dacht ik laatst te zien dat hij wat minder bonkig oogt en wat meer atletisch. Heb ik me dat verbeeld, of is dat meer mensen opgevallen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan