Jong Oranje + Overige Jeugdteams

Erg leuk om dit weer te volgen btw. Gelukkig nog tot 1 januari vrij, want daarna vrees ik dat ik geen tijd meer zal hebben om het allemaal zo actief te volgen:cry:

Unuvar heeft het idd moeilijk dit toernooi, maar dat kan ook niet helemaal los worden gezien van het feit dat hij wordt verkracht op rechtsbuiten. Hij is simpelweg een aanvallende middenvelder, die af en toe hangend op linksbuiten speelt (een rechtsbenige Ihattaren dus). Hij voelt zich totaal niet lekker op die positie rechts nu, maar dat hij opvallend minder draait is - los van waar hij geposteerd wordt - het hele toernooi al een beetje een item. Had ook een buitengewoon zelfkritisch interview met de NOS, waarin hij eigenlijk zelf zegt dat hij er niets van bakt. Wel mooi om te zien van iemand die net 16 is. Nog een teken dat de KNVB nog lang niet vrij is van ontzettende pannenkoeken wat betreft trainers.

Neemt niet weg dat hij by far het grootste talent van dit groepje is, neem dat van mij aan.

Verder eens met het rijtje van Buitenspelgoal. Ik vind Taylor de nieuwe linksbenige Donny en Hansen een hele complete aanvaller die altijd gevaarlijk is, vergelijkbaar met Malen. Voordeel van dit drietal is dat ze al meerdere malen hebben aangegeven bij Ajax te willen blijven en het eerste willen halen, ondanks veel buitenlandse interesse. Geen Donyelltjes/Hoevertjes/Redantjes zo lijkt het, gelukkig.
 
Nou lekker perspectief dan na de lichting die we nu hebben....
Waarom speelt Ihatarren hier niet met mee? Dit schijnt hetzelfde team te zijn dat vorig jaar het EK won. Trouwens gelukkig voor PSV dat hij niet mee is. Maar goed...
Had ook een buitengewoon zelfkritisch interview met de NOS, waarin hij eigenlijk zelf zegt dat hij er niets van bakt. Wel mooi om te zien van iemand die net 16 is.
Dat is goed om te horen.
 
Nou lekker perspectief dan na de lichting die we nu hebben....

Nu hebben we wel redelijk wat talentvolle spelers die net te oud, te jong of niet-Nederlands zijn. Natuurlijk Mo die niet meeging omdat hij voor het eerste speelt. Maar verder vallen mij Delanghe, Jimenez, Kjolo, Antonisse (geen idee waarom hij niet opgeroepen is) en Madueke positief op. Ook Van Lare en Hopman zaten dicht tegen selectie aan. Dus het is zeker niet een doemscenario, echter lopen we nog ver achter op dw Ajax-opleiding.
 
Oranje O17 is ook weer lekker genaaid. Die vrije trap sloeg natuurlijk volkomen nergens op.

Uitgeschakeld op strafschoppen, when is that gonna change?
 
Oranje O17 is ook weer lekker genaaid. Die vrije trap sloeg natuurlijk volkomen nergens op.

Uitgeschakeld op strafschoppen, when is that gonna change?

Belachelijk ja. Ook lekker dat de scheids geen Engels spreekt, maar wel de moedertaal van de Mexicanen. Oranje had moeten winnen, maar zoals het wel vaker gaat met Oranje teams: als je de kansen niet afmaakt...
 
Oranje die de halve finale haalt, al met al veel beter is dan de tegenstander, een irritante scheids die rare beslissingen neemt, slordig met de kansen omgaan, dubieus tegendoelpunt en eraf na pingels. Bestaat er een groter voetbalcliche?

Unuvar wel (eindelijk weer) sterk de eerste helft. Die Braaf vind ik een enorm overschat talent. Het zou me verbazen als het echt wat wordt met die jongen, ondanks alle veelbelovende verhalen. Is zo ontzettend - met alle respect - dom aan de bal. Verkeerde keuzes. Blinde, egoistische draver. Beetje zoals Robben was in zijn jonge jaren, behalve dat Robben ermee weg kwam omdat hij van wereldklasse was. Dat is de heer Braaf bij lange na niet. Ik weet dat het hier gaat over kinderen, dus het voelt een beetje hard om zo te oordelen, maar wat een stoorzender vormde hij. Kost dit leuke O17 team gewoon het toernooi. Zonde.

Maatsen overigens ook matig.

Van de Ajacieden heb ik hoge verwachtingen van Unuvar, Taylor, Hansen, Rensch en Salah-Eddine. Het zou me eigenlijk verbazen als een van deze jongens het eerste niet haalt.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Oranje die de halve finale haalt, al met al veel beter is dan de tegenstander, een irritante scheids die rare beslissingen neemt, slordig met de kansen omgaan, dubieus tegendoelpunt en eraf na pingels. Bestaat er een groter voetbalcliche?

Unuvar wel (eindelijk weer) sterk de eerste helft. Die Braaf vind ik een enorm overschat talent. Het zou me verbazen als het echt wat wordt met die jongen, ondanks alle veelbelovende verhalen. Is zo ontzettend - met alle respect - dom aan de bal. Verkeerde keuzes. Blinde, egoistische draver. Beetje zoals Robben was in zijn jonge jaren, behalve dat Robben ermee weg kwam omdat hij van wereldklasse was. Dat is de heer Braaf bij lange na niet. Ik weet dat het hier gaat over kinderen, dus het voelt een beetje hard om zo te oordelen, maar wat een stoorzender vormde hij. Kost dit leuke O17 team gewoon het toernooi. Zonde.

Maatsen overigens ook matig.

Van de Ajacieden heb ik hoge verwachtingen van Unuvar, Taylor, Hansen, Rensch en Salah-Eddine. Het zou me eigenlijk verbazen als een van deze jongens het eerste niet haalt.

Wat vind je eigenlijk van Raatsie? Buiten dat hij er bij het doelpunt niet fantastisch uit zag (hoewel de inactieve muur hem waarschijnlijk ook parte speelde) vond ik dat hij een sterk toernooi keepte. Was zeker tegen de VS en Nigeria erg sterk en een grote factor in respectievelijk de benodigde grote winst en doorgaan naar de kwartfinale. Goede reflexen gezien, prima aanname en goede positionering en timing.
 
Wat vind je eigenlijk van Raatsie? Buiten dat hij er bij het doelpunt niet fantastisch uit zag (hoewel de inactieve muur hem waarschijnlijk ook parte speelde) vond ik dat hij een sterk toernooi keepte. Was zeker tegen de VS en Nigeria erg sterk en een grote factor in respectievelijk de benodigde grote winst en doorgaan naar de kwartfinale. Goede reflexen gezien, prima aanname en goede positionering en timing.

Eens op basis van dit toernooi. Heeft zich overigens sterk ontwikkeld in het mee voetballen en trappen met links+rechts. Vind nog wel dat hij iets meer een killer mag worden in de eigen 16 en met meer overtuiging duels in mag gaan (bij hoge ballen bijvoorbeeld), maar kan ook met leeftijd te maken hebben. Heeft verder wel potentie, ook al vind ik het bij keepers altijd onvoorspelbaarder. Er is iig geen reden om aan te nemen dat hij niet genoeg talent heeft :unsure:
 
Net een beetje naar Jong Oranje zitten kijken. Zeker in de eerste helft speelde dat zeer behoorlijk. Ik vond die Reis in zijn spel toch wel wat op De Jong (F.) lijken. Misschien ziet Barca dat toch wel goed. Weinig inbreng van PSV. Gakpo viel in, kon 2x op doel schieten en een paar aardige passjes geven.

Nederland kwam met een klutsgoal van Sierhuis op 1-0, gaf na een blunder van Van Drongelen de voorsprong diep in de 2e helft weg, maar sleepte door een hele mooie vrije trap van Dilrosun toch wel de verdiende overwinning tegen Jong Engeland binnen.
 
Kwalificatie EK onder 21. Tot nu toe 5 gespeeld en alles gewonnen. 26 voor en 3 tegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan