Jong Oranje + Overige Jeugdteams

Dan nog. Het is niet altijd een Russisch roulette. Als een Penalty goed ingeschoten is heeft een keeper geen schijn van kans.
En als je dus 2 teams hebt waarvan iedereen de penalty goed inschiet is het dus wachten op diegene die een fout maakt. Dan is het nog steeds Russisch roulette in mijn optiek.
 
Dan nog. Het is niet altijd een Russisch roulette. Als een Penalty goed ingeschoten is heeft een keeper geen schijn van kans.

En als je dus 2 teams hebt waarvan iedereen de penalty goed inschiet is het dus wachten op diegene die een fout maakt. Dan is het nog steeds Russisch roulette in mijn optiek.
Ik zeg altijd maar, als je geen Russisch roulette wil, dan moet je maar meer scoren dan de tegenstander in de normale speeltijd.
 
En als je dus 2 teams hebt waarvan iedereen de penalty goed inschiet is het dus wachten op diegene die een fout maakt. Dan is het nog steeds Russisch roulette in mijn optiek.

Als je zelf alle Penalty's goed inschiet en scoort is het voor jezelf geen Russisch roulette.
Als je Russisch roulette speelt zonder kogels in de trommel van de revolver is het helemaal niet gevaarlijk.
 
Oranje Onder 17 prolongeert Europese titel
Nieuwe lichting maakt in EK-finale korte metten met Italiaanse leeftijdgenoten: 4-2

link

Oranje Onder 17 heeft zijn Europese titel geprolongeerd. Na de winst vorig jaar, was een nieuwe lichting oppermachtig in de EK-finale tegen de Italiaanse leeftijdgenoten: 4-2. Er lijkt nog veel meer talent onderweg.
Oranje Onder 17 mag zich in oktober meten met de beste leeftijdgenoten ter wereld. Dan wacht in Brazilië het WK, waar ook Italië, Frankrijk, Spanje en Hongarije zich dit toernooi als andere Europese landen voor plaatsten.
 
Oranje Onder 17 prolongeert Europese titel
Nieuwe lichting maakt in EK-finale korte metten met Italiaanse leeftijdgenoten: 4-2

link

Oranje Onder 17 heeft zijn Europese titel geprolongeerd. Na de winst vorig jaar, was een nieuwe lichting oppermachtig in de EK-finale tegen de Italiaanse leeftijdgenoten: 4-2. Er lijkt nog veel meer talent onderweg.
Oranje Onder 17 mag zich in oktober meten met de beste leeftijdgenoten ter wereld. Dan wacht in Brazilië het WK, waar ook Italië, Frankrijk, Spanje en Hongarije zich dit toernooi als andere Europese landen voor plaatsten.
Geweldig inderdaad.

Jong Oranje oefent tegen Mexico met de volgende selectie.
Jong Oranje-coach Erwin van de Looi heeft zes debutanten opgenomen in zijn selectie voor het oefenduel met Mexico op 31 mei in Doetinchem:Noa Lang,Owen Wijndal,Kjell Scherpen,Ludovit Reis, Mike van de Meulenhof en Mitchell van Bergen.

Selectie: De Wit,Schuurs,Lang (allen Ajax),Stengs,Koopmeiners,Wijndal (allen AZ),Gakpo,Malen,v.d.Meulenhof (allen PSV),Kluivert (AS Roma),Van Drongelen (Hamburger SV),Scherpen (FC Emmen), Floranus,v.Bergen (beiden Heerenveen), Reis,Zeefuik,Hoekstra,Sierhuis (allen FC Groningen),Hoogma (St.Pauli),Malacia (Feyenoord),Kadioglu (Fenerbahçe).
 
Geweldig inderdaad.

Jong Oranje oefent tegen Mexico met de volgende selectie.
Jong Oranje-coach Erwin van de Looi heeft zes debutanten opgenomen in zijn selectie voor het oefenduel met Mexico op 31 mei in Doetinchem:Noa Lang,Owen Wijndal,Kjell Scherpen,Ludovit Reis, Mike van de Meulenhof en Mitchell van Bergen.

Selectie: De Wit,Schuurs,Lang (allen Ajax),Stengs,Koopmeiners,Wijndal (allen AZ),Gakpo,Malen,v.d.Meulenhof (allen PSV),Kluivert (AS Roma),Van Drongelen (Hamburger SV),Scherpen (FC Emmen), Floranus,v.Bergen (beiden Heerenveen), Reis,Zeefuik,Hoekstra,Sierhuis (allen FC Groningen),Hoogma (St.Pauli),Malacia (Feyenoord),Kadioglu (Fenerbahçe).

Reis is naar FC Barcelona gegaan.
 
Jong Oranje swingt ook, zeg. Stengs, Gakpo en toch ook die Koopmeiners - waar ik nog lichte twijfels bij heb - zijn prachtige spelers die samen het verschil maken. Ben ook benieuwd naar de ontwikkeling van Boadu, waarvan ik nog moeilijk kan inschatten of hij veel meer te bieden heeft dan pure snelheid en een neusje voor de goal (wat ik voor een spits te weinig vind voor de top).

Maar goed, alles leuk en wel; de enige échte parel daar is Danny the White, of beter gezegd Red gezien zijn bijnaam The Red Magician. Elke échte Ajacied weet dat. Son of God is wellicht een treffendere bijnaam.

Hoe kunnen zulke ontzettend middelmatige spelers toch elke keer onze gehele jeugdopleiding doorlopen?

Maar liefst 5 spelers van AZ deden mee, en alle 4 de goals van Nederland in de 4-2 overwinning waren AZ goals. Leuk dat ook Gakpo het goed deed.
 
Jong Oranje leidt met 0-3 uit bij Jong Noorwegen. Klutsgoal van Van Drongelen uit een vrije trap van Koopmeiners, een prachtige kanonskogel van Stengs en een goal van De Wit uit een voorzet van Wijndal.

Dit Jong Oranje is erg sterk, vooral door die AZ talenten en een paar andere jongens. Maar man, wat kan die Stengs voetballen. Die zal voor het EK nog wel zijn debuut maken in Oranje.
 
Jong Oranje leidt met 0-3 uit bij Jong Noorwegen. Klutsgoal van Van Drongelen uit een vrije trap van Koopmeiners, een prachtige kanonskogel van Stengs en een goal van De Wit uit een voorzet van Wijndal.

Dit Jong Oranje is erg sterk, vooral door die AZ talenten en een paar andere jongens. Maar man, wat kan die Stengs voetballen. Die zal voor het EK nog wel zijn debuut maken in Oranje.
Opmerkelijk dat Berghuis nog bij het grote Oranje zit, terwijl Stengs hem in alles voorbij is.

EDIT: Geweldige goal in de laatste seconde van Van Drongelen maakt het 0-4.
 
Opmerkelijk dat Berghuis nog bij het grote Oranje zit, terwijl Stengs hem in alles voorbij is.

EDIT: Geweldige goal in de laatste seconde van Van Drongelen maakt het 0-4.

Ik denk dat Berghuis het slachtoffer zal worden van de komst van Stengs of een ander talent, dat komt wel goed. Babel, Promes en Bergwijn zijn onder Koeman zekerheidjes. Berghuis zit er eigenlijk alleen bij omdat het hem of een talent is, en je de talenten dan liever bij Jong Oranje laat spelen, omdat ze daar meer aan spelen toekomen. Berghuis wordt niet meer beter, die kun je dus prima op de bank hebben als backup in zo'n scenario. Voor een eventuele EK selectie zal Stengs de plek van Berghuis wel innemen. Dan heb je als spitsen Depay, Malen en breekijzer Luuk (of Weghorst, mocht Koeman toch niet meer om hem heen kunnen), waarvan de eerste twee ook nog op de flanken kunnen, en als vleugelspelers Babel, Promes, Bergwijn en Stengs. Wellicht dat een Dilrosun of Kluivert zich nog in die discussie mengt als die een goed seizoen draaien. Vooral Dilrosun vind ik ook een toptalent. Op zich geen verkeerde voorhoede. Ervaring + talent met nog veel potentie tot groei. Na het EK gok ik dat het voor Babel ook wel klaar zal zijn en komt er nog een plekje vrij.
 
Laatst bewerkt:
Onder 17
2-0 voor in de kwartfinale WK tegen Uruguay. Goede talenten maar je weet nooit wie er echt gaan doorbreken.
Correctie: Paraguay
 
Laatst bewerkt:
Onder 17
2-0 voor in de kwartfinale WK tegen Uruguay. Goede talenten maar je weet nooit wie er echt gaan doorbreken.
Correctie: Paraguay

Ik moet zeggen dat ik die Raatsie, de keeper, wel een aardig talent vind. Loopt rond bij :SC: o19. Ik heb de wedstrijden dit WK gevolgd en hij maakt een sterke indruk. Dat Oranje ruim van de VS won (4-0) en Nigeria versloeg (3-1) kwam in mijn ogen voor een groot deel door hem. Ik hoop het, want een goed keeperstalent kunnen we wel weer gebruiken bij Oranje.

Als ik zou moeten benoemen van wie ik denk dat de kans het grootst is dat ze ''het'' gaan halen, zou ik zeggen
Raatsie (doel) - Goede reflexen, goede aanname en lijkt goed te kunnen inschatten wanneer hij uit moet komen en hoeveel tijd hij heeft.
Taylor (middenveld) - Doet me een beetje aan Frenkie de Jong denken. Hij is niet zo'n goede dribbelaar als Frenkie, maar heeft wel dat inzicht en die steekpas.
Hansen (spits) - Bewegelijke en klinische spits, lijkt op Malen en Boadu.
Hoever (rechtsback) - Oogt als een moderne back die zowel goed kan verdedigen als opbouwen. Zijn voorzet mag nog wel wat beter, maar hier heb je een potentiële back voor het Oranje van de toekomst.

Die Unuvar valt mij trouwens behoorlijk tegen. Zwaar gehyped bij Ajax, maar vooralsnog vind ik hem traag ogen. Zijn magistrale passes en spelinzicht heb ik nog maar mondjesmaat gezien en er gaat veel fout bij balaanname en afwerking.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat ik die Raatsie, de keeper, wel een aardig talent vind. Loopt rond bij :SC: o19. Ik heb de wedstrijden dit WK gevolgd en hij maakt een sterke indruk. Dat Oranje ruim van de VS won (4-0) en Nigeria versloeg (3-1) kwam in mijn ogen voor een groot deel door hem. Ik hoop het, want een goed keeperstalent kunnen we wel weer gebruiken bij Oranje.

Als ik zou moeten benoemen van wie ik denk dat de kans het grootst is dat ze ''het'' gaan halen, zou ik zeggen
Raatsie (doel) - Goede reflexen, goede aanname en lijkt goed te kunnen inschatten wanneer hij uit moet komen en hoeveel tijd hij heeft.
Taylor (middenveld) - Doet me een beetje aan Frenkie de Jong denken. Hij is niet zo'n goede dribbelaar als Frenkie, maar heeft wel dat inzicht en die steekpas.
Hansen (spits) - Bewegelijke en klinische spits, lijkt op Malen en Boadu.
Hoever (rechtsback) - Oogt als een moderne back die zowel goed kan verdedigen als opbouwen. Zijn voorzet mag nog wel wat beter, maar hier heb je een potentiële back voor het Oranje van de toekomst.
Jammer genoeg geen PSVers bij de namen die je noemt. Is het zo slecht gesteld met onze onder 19 jongens?
 
Terug
Bovenaan Onderaan