Jong Oranje + Overige Jeugdteams

Prima uitgelegd.
Rayhi is inderdaad sinds een jaar steeds aan het kwakkelen. Maar hij debuteerde niet voor niets op zijn 19e in het eerste van psv, in de afscheidswedstrijd van van Bommel. Hij heeft het altijd goed gedaan in de jeugd, maar het kan ook zijn dat dat zijn plafonds was en hij inmiddels is ingehaald door de rest.
Ik bedoelde eigenlijk dat het grote Oranje van nu zoveel minder is dan de voorgaande jaren dat je het eigenlijk heel slecht moet hebben gedaan, als je geen uitnodiging krijgt. Ik zie weinig in Boetius, Vilehna en Hendrix; leuke talenten maar niet meer dan dat. Ook Kongolo staat stil in zijn ontwikkeling maar dat kan nog komen. Van Beek zie ik nog wel doorgroeien en als Hoed niet voor Lazio had getekend maar nog een paar jaar hier was gebleven, had ik hem ook een kans gegeven. Hij moet bij Lazio de Vrij uit de basis spelen. Dat zie ik niet snel gebeuren omdat men bij Lazio ontzettend blij is met de Vrij en hij zich steeds beter ontwikkelt daar.

Wel jammer hoor. Ik weet nog goed: die onder 17 ploeg van 2011 die het EK ook won was echt steengoed. Jongens als Vilhena, Boëtius (die het toernooi wel miste), Depay, Achahbar, Aké, Kyle Ebecilio, Kongolo, Haye, Rekik, Willems waren toentertijd de beste jeugdspelers van Europa. Ik ben het eens met wat je zegt over verdedigers en keepers. Die posities zijn zo cruciaal: elke fout kan fataal zijn. Groei komt daar ook met de ervaring. Toch neemt dat niet weg dat ook daar de echte toptalenten boven komen drijven en al op jonge leeftijd rijp (kunnen) zijn voor een basisplek bij de club. Mijn grootste zorg is: hoe kan het dat we wegzakken nadat de grens van 17 jaar is gepasseerd. Eerder had ik dit al beschreven, maar mijn mening is dat de drempeleisen bij buitenlandse talenten veel hoger zijn vanwege het hogere niveau van (A ) de spelersgroep en (B) de gehele competitie. Vanaf 17 jaar wordt er toch echt gericht gewerkt naar het eerste toe. Vooral de fysieke en mentale eisen zijn er veel hoger. Hier denken we het wel af te kunnen met straatvoetbal. Naïviteit is het gevolg van gebrek aan ervaring op dat vereiste niveau, slordigheid is te wijten gebrek aan handelingssnelheid. Daarnaast speelt het ook mee dat het Nederlandse voetbal een soort zieke gedachte heeft dat alles begint met balbezit en behoudt. Risico's in de vorm van: dribbelen, acties, egoïsme wordt al in de vroege jeugd afgestraft op niet misselijk verstane wijze. Wat hoger op zie je het al gebeuren: risicoloze tikjes breed, terug en vooral totaal geen tempo. Het belangrijkste om nu te ondernemen is het duidelijk maken dat diepte altijd eerste keus is en dat het fout mag gaan. Graag zelfs!
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wel jammer hoor. Ik weet nog goed: die onder 17 ploeg van 2011 die het EK ook won was echt steengoed. Jongens als Vilhena, Boëtius (die het toernooi wel miste), Depay, Achahbar, Aké, Kyle Ebecilio, Kongolo, Haye, Rekik, Willems waren toentertijd de beste jeugdspelers van Europa. Ik ben het eens met wat je zegt over verdedigers en keepers. Die posities zijn zo cruciaal: elke fout kan fataal zijn. Groei komt daar ook met de ervaring. Toch neemt dat niet weg dat ook daar de echte toptalenten boven komen drijven en al op jonge leeftijd rijp (kunnen) zijn voor een basisplek bij de club. Mijn grootste zorg is: hoe kan het dat we wegzakken nadat de grens van 17 jaar is gepasseerd. Eerder had ik dit al beschreven, maar mijn mening is dat de drempeleisen bij buitenlandse talenten veel hoger zijn vanwege het hogere niveau van (A ) de spelersgroep en (B) de gehele competitie. Vanaf 17 jaar wordt er toch echt gericht gewerkt naar het eerste toe. Vooral de fysieke en mentale eisen zijn er veel hoger. Hier denken we het wel af te kunnen met straatvoetbal. Naïviteit is het gevolg van gebrek aan ervaring op dat vereiste niveau, slordigheid is te wijten gebrek aan handelingssnelheid. Daarnaast speelt het ook mee dat het Nederlandse voetbal een soort zieke gedachte heeft dat alles begint met balbezit en behoudt. Risico's in de vorm van: dribbelen, acties, egoïsme wordt al in de vroege jeugd afgestraft op niet misselijk verstane wijze. Wat hoger op zie je het al gebeuren: risicoloze tikjes breed, terug en vooral totaal geen tempo. Het belangrijkste om nu te ondernemen is het duidelijk maken dat diepte altijd eerste keus is en dat het fout mag gaan. Graag zelfs!
+1
 
Wel jammer hoor. Ik weet nog goed: die onder 17 ploeg van 2011 die het EK ook won was echt steengoed. Jongens als Vilhena, Boëtius (die het toernooi wel miste), Depay, Achahbar, Aké, Kyle Ebecilio, Kongolo, Haye, Rekik, Willems waren toentertijd de beste jeugdspelers van Europa. Ik ben het eens met wat je zegt over verdedigers en keepers. Die posities zijn zo cruciaal: elke fout kan fataal zijn. Groei komt daar ook met de ervaring. Toch neemt dat niet weg dat ook daar de echte toptalenten boven komen drijven en al op jonge leeftijd rijp (kunnen) zijn voor een basisplek bij de club. Mijn grootste zorg is: hoe kan het dat we wegzakken nadat de grens van 17 jaar is gepasseerd. Eerder had ik dit al beschreven, maar mijn mening is dat de drempeleisen bij buitenlandse talenten veel hoger zijn vanwege het hogere niveau van (A ) de spelersgroep en (B) de gehele competitie. Vanaf 17 jaar wordt er toch echt gericht gewerkt naar het eerste toe. Vooral de fysieke en mentale eisen zijn er veel hoger. Hier denken we het wel af te kunnen met straatvoetbal. Naïviteit is het gevolg van gebrek aan ervaring op dat vereiste niveau, slordigheid is te wijten gebrek aan handelingssnelheid. Daarnaast speelt het ook mee dat het Nederlandse voetbal een soort zieke gedachte heeft dat alles begint met balbezit en behoudt. Risico's in de vorm van: dribbelen, acties, egoïsme wordt al in de vroege jeugd afgestraft op niet misselijk verstane wijze. Wat hoger op zie je het al gebeuren: risicoloze tikjes breed, terug en vooral totaal geen tempo. Het belangrijkste om nu te ondernemen is het duidelijk maken dat diepte altijd eerste keus is en dat het fout mag gaan. Graag zelfs!

Hadden we toen de beste jeugdspelers van Europa? Een goede klassering op een toernooi zegt niets over de individuele spelers: kijk naar Oranje op het afgelopen WK... Spelers van diezelfde lichting als onze EK-17 ploeg: Halilovic, Meyer, Draxler, Sterling, Ward Prowse, Januzaj, Lukaku, Praet... Waren die Haye, Ebecilio, Achahbar, Villhena, Boetiüs en al die andere namen zoveel beter als hen? De naïviteit die je wijt aan gebrek aan ervaring op hoog niveau, daar hebben andere ploegen toch ook mee te kampen? De Nederlandse jeugdploegen zijn altijd de beste geweest omdat er geen land in de wereld eenzelfde voetbal-infrastructuur heeft als wij: al van jongs af aan spelen in competitie tegen minstens zo'n goede leeftijdsgenoten, echte talenten stromen door naar hogere lichtingen en voor iedereen is er wel een amateurploeg in de buurt. Faciliteiten waar ze in het buitenland met jaloezie naar kijken.

Het verschil wordt inderdaad vooral gemaakt op fysiek. Jongens tegen de mannen, zo was het ook gister tegen Jong Frankrijk. Als je die ziet... Stuk voor stuk groot, sterk en fysiek vele malen sterker. Wij zijn misschien technisch en tactisch beter onderlegd, het voetbal wordt tegenwoordig veel meer beslist op inhoud, dynamiek en daarmee fysiek. Mentaliteit speelt ook een rol, al vraag ik me af of die Franse jongens uit de banlieues een betere mentaliteit hebben als onze jongens; ik denk dat het toch vooral het fysiek is dat het verschil maakt. Waar in Nederland vol bewondering naar het lichaam van Depay wordt gekeken is dat zo'n beetje de standaard bij de Franse jongens.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht even Nederland O17 - Italië O17 te gaan kijken en hoe onze jonge PSV-ers het doen. Zitten er in het elftal van NL-O17 helemaal geen PSV-ers en zit Scamacca op de bank bij Italië.

En terwijl ik dit typ, scoort Italië de 1-0. Nederland beleeft overigens geen al te best EK en is bij verlies/gelijkspel uitgeschakeld.
 
Ik dacht even Nederland O17 - Italië O17 te gaan kijken en hoe onze jonge PSV-ers het doen. Zitten er in het elftal van NL-O17 helemaal geen PSV-ers en zit Scamacca op de bank bij Italië.

En terwijl ik dit typ, scoort Italië de 1-0. Nederland beleeft overigens geen al te best EK en is bij verlies/gelijkspel uitgeschakeld.

Dat zal ze leren!

:p
 
Laatst bewerkt:
Jong Oranje heeft een jeugdtoernooi in Toulon. Door vele afzeggingen en spelers die speelgerechtigd zijn voor Jong Oranje die bij het 'Grote' Oranje zitten, is de selectie erg uitgedund en lijkt het op een B elftal van een B elftal :D
Wel zijn er zes PSV'ers geselecteerd: Leemans, Van Overbeek, Rayhi, De Wijs, Bertrams en Vloet. De hele selectie:http://www.omroepbrabant.nl/?news/23000081/Jong+Oranje+met+twintig+spelers+naar+Toulon.aspx

Niet echt een selectie om bij voorbaat heel gelukkig van te worden.
 
Die mag toch weg bij PSV?

Er zitten zelfs spelers bij, waar ik nog nooit van gehoord heb. Zoals die Ajacied en zelfs een speler van f#cking Almere.

Ga dan niet naar dat toernooi.

Vincent Janssen vind ik opzich wel terecht. Sterk seizoen, vooral eerste seizoenshelft. Die gaat deze zomer opgepikt worden door een Eredivisieclub.
 
Leemans, Rayhi en Vloet spelen vanavond in de basis tegen Costa Rica. De wedstrijd begint om 17:00 en wordt op FOX uitgezonden.

Opstelling: Plattel; Hateboer, Luckassen, Bakker, Kuipers; Leemans, Haye, Van Overeem; Rayhi, Vloet, El Ghazi.
 
Vanavond hebben ze met 5-1 gewonnen van Qatar. De Wijs, Leemans en Van Overbeek speelden basis, Rayhi viel in. Van Overbeek en Rayhi waren trefzeker. Hans Hateboer scoorde met de rug uit de vrije trap van Leemans. Vloet scoorde dit toernooi ook al uit een vrije trap van Leemans. Vincent Janssen (Jawel, Mikasa ;)) maakte de overige twee goals.
http://psv.netwerk.to/nieuws/artikel/36088__rss.php
 
Laatst bewerkt:
Overige Oranje jeugdteams

Oranje onder 19 speelt van 16 t/m 19 juli het EK in Griekenland. Ze zitten in de poule met Spanje, Duitsland en Rusland. Poule A bestaat uit Griekenland, Oostenrijk, Oekraïne en Frankrijk.


Schema Nederland:
07 juli: Nederland onder 19 - Rusland onder 19
10 juli: Duitsland onder 19 - Nederland onder 19
13 juli: Spanje onder 19 - Nederland onder 19
16 juli: Halve finales
19 juli: Finale

Coach Aron Winter heeft voor de tweede trainingsstage 28 man opgeroepen. De definitieve selectie wordt op 1 juli bekendgemaakt.
Selectie tweede trainingsstage:
Pelle van Amersfoort (SC Heerenveen), Rewan Amin (sc Heerenveen), Martijn Berden (PSV), Stan van Bladeren (Ajax), Gino Dekker (Ajax), Joël Drommel (FC Twente), Laros Duarte (Sparta Rotterdam), Hector Hevel (ADO Den Haag), Frenkie de Jong (Willem II), Tarik Kada (SC Heerenveen), Issa Kallon (FC Utrecht), Gervane Kastaneer (ADO Den Haag), Sam Lammers (PSV), Terry Lartey-Sanniez (Ajax), Julian Lelieveld (Vitesse), Augustine Loof (PSV), Justin Mathieu (Willem II), Damon Mirani (Ajax), Abdelhak Nouri (Ajax), Yanick van Osch (PSV), Bilal Ould-Chikh (FC Twente), Thomas Ouwejan (AZ), Leeroy Owusu (Ajax), Kenneth Paal (PSV), Stijn Spierings (AZ), Frank Sturing (NEC / FC Oss), Wellington Verloo (Vitesse) en Michel Vlap (sc Heerenveen).


Bazoer, Van de Beek, Riedewald (allen Ajax), Diks (Vitesse), Dos Santos (AZ), Nieuwskoop, Schuurman en Verdonk (allen Feyenoord) zijn niet vrijgegeven door hun club en missen dus het toernooi. Van Bruggen (Ajax) is geblesseerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan