Jong Oranje + Overige Jeugdteams

Wel vond ik het jeugd-EK een mooie indicator/filter voor de "échte" talenten die aanspraak mogen maken op het WK van volgend jaar.

Wat mij betreft zijn dat de volgende spelers:

Blind, als back-up achter de ervaren en in vorm verkerende Erik Pieters.
Bruno Martins Indi, na een jaar als CV (PSV?) als basisspeler bij Oranje.
Stefan de Vrij, nog één jaar doorgroeien bij Feyenoord.

Kevin Strootman, het zou voor hem goed zijn nog een jaartje bij PSV te blijven en proberen CL te halen. Normaal basis Oranje.
Marco van Ginkel, op dit moment gewoon onhaalbaar voor PSV. Zelf vind ik hem basis waardig voor Oranje.
Adam Maher, Vaak door het ijs gezakt, toont aan dat hij nog veel moet groeien bij Ajax of PSV.
Leroy Fer, uiterst nuttige kracht als wissel bij Oranje. Lijkt me rijp voor een club als Everton.

Ola John, op dit moment te grillig, maar na nog een jaartje Benfica klant bij Oranje.


Dus acht spelers die hebben aangetoond bij Oranje te horen.
Deze schaar ik bij de twijfelgevallen:

Bram Nuytink, aanvoerder en onbetwiste basisspeler bij Anderlecht met Champions League ervaring.
Patrick van Anholt, laat het nog een seizoen zien bij Vitesse (?) en je staat op de back-up lijst voor Oranje.


Deze spelers moeten gewoon nog lekker bij Jong Oranje blijven, of nog heel veel doorgroeien.

Jeroen Zoet, laat het maar eens bij PSV1 of PSV2 (Jupiler League) zien.
Mike van der Hoorn, viel door de mand. Een jaartje extra in Utrecht zal hem deugd doen.
Kelvin Leerdam, Kelvin wie?
Ricardo van Rhijn, gevalletje Willems.

Jordie Clasie, zit niet te slapen jongen, eet je patat.
Tonny Vilhena, komende jaartjes mooi doorgroeien bij Feyenoord en Jong Oranje. Niks mis mee.

Memphis Depay, zie Vilhena.
Luuk de Jong, zal eens goed naar zijn broer moeten kijken.
Danny Hoesen, tsja.. jongen van Fortuna.
Georginio Wijnaldum, hopelijk een beetje vertrouwen opgedaan om het eindelijk eens te laten zien bij zijn club.
 
Pot vind dat Oranje gewoon goed had gespeeld. Ik vraag me af of 'balbezit hebben' ook goed spelen is. Volgens mij had ik een wedstrijd gezien waar Oranje vrijwel altijd de bal had, maar altijd breed speelde, of terug, of wanneer er vooruit werd gespeeld handelingssnelheid tekort kwam. Ook vond ik het een beetje traag. Er zat geen enkele verrassing en versnelling in het spel. Waarschijnlijk kunnen ze niet beter dus we moeten ze het ook niet kwalijk nemen. Toch is het resultaat hiervan dat Oranje misschien maar 3/4 echte kansen had, waarvan 2 uitgespeeld. Chapeau! Oh ja, misschien kunnen we die Isco neutraliseren tot Nederlander?

Helemaal eens met je analyse. En je hebt ook meteen het probleem van Pot en deze generatie te pakken (ook bij PSV een groot probleem): een totaal gebrek aan zelfreflectie. Het lijkt of ik en de spelers/trainer van jong oranje een andere wedstrijd hebben gezien. Wat nou domineren, de bal op eigen helft breed tikken, en weer terug naar de keeper, en weer breeed etc. Balbezit is geen dominantie, het is wat je met die bal doet.
 
Toch is het best zorgwekkend dat een flink gedeelte van het 'grote' Oranje het kleutertoernooi niet kan winnen.

Vind ik niet. Allemaal spelers die de laatste tijd nogal geboost en gehypt zijn. Die jongens moeten nog grote stappen maken om echt iets te bereiken. Je wint gewoon niet zomaar even een toernooi. Ook geen kleutertoernooi. Nederlanders moeten gewoon hun grote bek eens leren houden als de wind een tijdje in de zeilen zit. Gewoon presteren op het veld en die dikke nek vooral niet te ver uitsteken. Iets met hoogmoed en val. Iets met een B-team tegen Spanje en een Italië dat we gewoon even gaan verslaan. Dit gedoe heeft ook een tijdje in het 'grote' Oranje gezeten. Pas onder van Marwijk was dat een beetje weg. Werd er per wedstrijd gekeken. Nu was het voetbal toen niet om aan te gluren, maar er werd uiterst volwassen en realistisch gekeken naar de mogelijkheden en wat je daarvoor moet doen. Cor Pot stond na de overwinning tegen de Duitsers te glunderen als een kleuter van 4 die zojuist zijn eerste fiets zonder zijwieltjes heeft gekregen. Dat zegt genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Toch is het best zorgwekkend dat een flink gedeelte van het 'grote' Oranje het kleutertoernooi niet kan winnen.

Niet alleen zorgwekkend, maar ook gewoon een grote afgang. Nederland heeft blijkbaar niet veel meer te bieden dan deze eenheidsworsten die nooit eens een steekpass durven te geven uit angst voor balverlies. De Jong was de slechtste speler van het toernooi, en de enigen die me nog een beetje konden bekoren waren Ola John en Memphis Depay. De rest was allemaal ondermaats tot zwaar ondermaats.
 
Niet alleen zorgwekkend, maar ook gewoon een grote afgang. Nederland heeft blijkbaar niet veel meer te bieden dan deze eenheidsworsten die nooit eens een steekpass durven te geven uit angst voor balverlies. De Jong was de slechtste speler van het toernooi, en de enigen die me nog een beetje konden bekoren waren Ola John en Memphis Depay. De rest was allemaal ondermaats tot zwaar ondermaats.
Nou ik vond van Ginkel de beste speler. En Wijnaldum heeft mij positief verrast.
Maar hoe Blind speelde moet Jetro Willems aan het denken zetten: hij is dus kennelijk nog slechter dan zo een middelmatige back. Dat geeft te denken, ook voor Cocu straks.
 
Gisteren heb ik me toch een partij zitten ergeren aan Blind; steeds maar iedere bal naar De Vrij of Bmi op één leuk schot na dan. Maar op den duur werd het grappig, telkens als Blind aan de bal was moesten mn maat en ik lachen; zou hij weer een balletje breed of naar achter tikken ? nee, nee, ja toch wel!
Vond Ola John ook niet zn beste partij spelen, de vorige keer begon hij ook niet super maar toen werd hij zon beetje weergaloos in de tweede helft, nu kwam Depay erin.
Het was maar een beetje slappe hap van beide partijen op een enkele actie na.
PSVers deden het nog redelijk..
 
Haha die Panna van Insigne was wel nice, verder was het een arrogante slet in het veld.

[video=youtube;P8j6Gz-ZE8w]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=P8j6Gz-ZE8w[/video]
 
Ik heb alleen de tweede helft gezien. Saaie wedstrijd. Italië: 1 kans, 1 goal, veel toneel. Nederland: veel balbezit, weinig kansen en dan pech.

Alles bijelkaar was de basis van Jong Oranje een aardig team, maar ondanks de aanwezigheid van spelers als Maher en John te weinig creativiteit heeft om echt goede aanvallen te spelen. Daarnaast mist deze lichting blijkbaar ook een fatsoenlijke spits. Dat zou al aanzienlijk helpen.
 
Oranje -19 met 4-1 onderuit tegen Portugal. Pijnlijk. Wel weer een goal van Vloet. Een prachtige zelfs.
 
Oranje -19 met 4-1 onderuit tegen Portugal. Pijnlijk. Wel weer een goal van Vloet. Een prachtige zelfs.
Dat is het B-elftal van onder 19, als je ziet dat jongens als Rekik, Ake en vele anderen hebben afgezegd. Ik begrijp overigens de hype van de laatste jaren rond de jeugdelftallen niet zo: in de tijd van Gullit en Van Basten ging hun generatie niet eens naar een toernooi en hadden ze nooit succes. En kampioen worden en ver komen heeft ook later niet betekend dat die generatie nou zooo talentvol was: alleen Babel en Drenthe kwamen verder en alleen Huntelaar rendeerde later redelijk in het grote Oranje.
 
Dat is het B-elftal van onder 19, als je ziet dat jongens als Rekik, Ake en vele anderen hebben afgezegd. Ik begrijp overigens de hype van de laatste jaren rond de jeugdelftallen niet zo: in de tijd van Gullit en Van Basten ging hun generatie niet eens naar een toernooi en hadden ze nooit succes. En kampioen worden en ver komen heeft ook later niet betekend dat die generatie nou zooo talentvol was: alleen Babel en Drenthe kwamen verder en alleen Huntelaar rendeerde later redelijk in het grote Oranje.

Klopt, zelfs jongens als Hendrix en Koch bleven liever bij PSV. En zo waren er meer in het nieuws geweest.
 
Dat is het B-elftal van onder 19, als je ziet dat jongens als Rekik, Ake en vele anderen hebben afgezegd. Ik begrijp overigens de hype van de laatste jaren rond de jeugdelftallen niet zo: in de tijd van Gullit en Van Basten ging hun generatie niet eens naar een toernooi en hadden ze nooit succes. En kampioen worden en ver komen heeft ook later niet betekend dat die generatie nou zooo talentvol was: alleen Babel en Drenthe kwamen verder en alleen Huntelaar rendeerde later redelijk in het grote Oranje.

Klopt, zelfs jongens als Hendrix en Koch bleven liever bij PSV. En zo waren er meer in het nieuws geweest.

Raar toch? Het zou een eer moeten zijn om uit te mogen komen voor je land. Ik vind het echt te belachelijk voor woorden dit.

Maar goed, Oranje nu voor tegen Spanje :) Da's wel heel verrassend. Ze spelen Spanje echt van de mat.
 
Raar toch? Het zou een eer moeten zijn om uit te mogen komen voor je land. Ik vind het echt te belachelijk voor woorden dit.

Maar goed, Oranje nu voor tegen Spanje :) Da's wel heel verrassend. Ze spelen Spanje echt van de mat.

Daar is dan weinig van overgebleven. Oranje uitgeschakeld, 2-3 voor Spanje.
 
Raar toch? Het zou een eer moeten zijn om uit te mogen komen voor je land. Ik vind het echt te belachelijk voor woorden dit.

Maar goed, Oranje nu voor tegen Spanje :) Da's wel heel verrassend. Ze spelen Spanje echt van de mat.

Nou ja, dit toernooi is natuurlijk heel raar gepland. In de voorbereiding zijn er veel spelers, die zich willen laten zien bij hun eigen club.

Wat is sowieso niet snap is dat deze toernooien achter elkaar plaatsvonden: EK-21, WK-20, EK-19. Je zou denken dat er veel spelers zijn, die op alledrie de toernooien mogen uitkomen. Bijvoorbeeld Depay en Vilhena hadden vast ook mee gemogen naar EK-19.
 
Nou ja, dit toernooi is natuurlijk heel raar gepland. In de voorbereiding zijn er veel spelers, die zich willen laten zien bij hun eigen club.

Wat is sowieso niet snap is dat deze toernooien achter elkaar plaatsvonden: EK-21, WK-20, EK-19. Je zou denken dat er veel spelers zijn, die op alledrie de toernooien mogen uitkomen. Bijvoorbeeld Depay en Vilhena hadden vast ook mee gemogen naar EK-19.

Ik snap er eerlijk gezegd ook geen snars van. Zijn het de commerciële belangen?
 
De selectie: Joshua Brenet (PSV), Thomas Bruns (Heracles Almelo), Luc Castaignos (FC Twente), Memphis Depay (PSV), Stefano Denswil (Ajax), Mitchell Dijks (sc Heerenveen), Warner Hahn (FC Dordrecht), Mike van der Hoorn (Ajax), Guus Hupperts (Roda JC), Kevin Jansen (ADO Den Haag), Joeri de Kamps (Ajax), Stefan van der Lei (FC Groningen), Timo Letschert (FC Groningen), Ruben Ligeon (Ajax), Jürgen Locadia (PSV), Adam Maher (PSV), Quincy Promes (FC Twente), Karim Rekik (PSV), Luciano Slagveer (sc Heerenveen), Tonny Trindade de Vilhena (Feyenoord), Jetro Willems (PSV), Hakim Ziyech (sc Heerenveen).

En bij ajaks en Feyenoord maar roepen dat ze zo'n goede jeugd hebben :)
 
De selectie: Joshua Brenet (PSV), Thomas Bruns (Heracles Almelo), Luc Castaignos (FC Twente), Memphis Depay (PSV), Stefano Denswil (Ajax), Mitchell Dijks (sc Heerenveen), Warner Hahn (FC Dordrecht), Mike van der Hoorn (Ajax), Guus Hupperts (Roda JC), Kevin Jansen (ADO Den Haag), Joeri de Kamps (Ajax), Stefan van der Lei (FC Groningen), Timo Letschert (FC Groningen), Ruben Ligeon (Ajax), Jürgen Locadia (PSV), Adam Maher (PSV), Quincy Promes (FC Twente), Karim Rekik (PSV), Luciano Slagveer (sc Heerenveen), Tonny Trindade de Vilhena (Feyenoord), Jetro Willems (PSV), Hakim Ziyech (sc Heerenveen).

En bij ajaks en Feyenoord maar roepen dat ze zo'n goede jeugd hebben :)

Castaignos, Rekik, Vilhena, toch al drie spelers door Feyenoord opgeleid.
Denswil, Hoorn, Kamps, Ligeon, vier spelers door Ajax (met een x) opgeleid.
Brenet, Depay, twee spelers door PSV opgeleid, waarbij je Brenet nog mag weglaten. Locadia is opgeleid door Willem II, Willems door Sparta, Maher van AZ. In ieder geval een beter rendement dan dat wij hebben.
 
Castaignos, Rekik, Vilhena, toch al drie spelers door Feyenoord opgeleid.
Denswil, Hoorn, Kamps, Ligeon, vier spelers door Ajax (met een x) opgeleid.
Brenet, Depay, twee spelers door PSV opgeleid, waarbij je Brenet nog mag weglaten. Locadia is opgeleid door Willem II, Willems door Sparta, Maher van AZ. In ieder geval een beter rendement dan dat wij hebben.

Zeg ik ergens iets met opgeleid? Voor mij betekent jeugd spelers onder de 21 ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan