Johan Bakayoko (A)

Qua statistieken is hij pas dit seizoen op dreef (vanaf speelronde 9). Vorig seizoen scoorde hij vlgms maar 1 goal.

Wat dat betreft is hij pas kort echt aanwezig. Daarnaast zegt scoren/assist maken ook niet alles in de kkd. Er zijn veel spelers die in deze competitie genoeg scoorde maar gewoon te kort komen voor de eredivisie.

Al met alles vind ik het niet gek dat hij nog geen basis/vaste wissel is. Hij is lekker in een flow geraakt bij Jong (goede ervaring) en veel concurrentie op zijn positie (ook allemaal relatief jong).

Hij heeft al wel minuten gemaakt bij psv. Dus de beloning heeft hij zeker gekregen. Maar ik denk dat deze jongen nog wel wat stappen maakt. Hopelijk nog wat invalbeurten bij psv1. Maar vooral tijdens de zomerstop moet hij zich bewijzen.

In zijn statistieken zie ik niet in dat hij te laat bij de selectie word gehaald. Ik zie juist dat het traject bij jong psv hem goed doet.
Inderdaad. Zo is het bij Gakpo, Malen en Madueke ook gegaan.
 
Hij heeft al wel minuten gemaakt bij psv. Dus de beloning heeft hij zeker gekregen.
Welgeteld 11 minuten waarbij hij tegen Heracles 1(!) minuut heeft gespeeld. Die een minuut is eerder een belediging dan dat die 10 minuten als een beloning gezien moeten worden. Nee, ik vind het echt belachelijk die minuten die hij heeft gemaakt.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Welgeteld 11 minuten waarbij hij tegen Heracles 1(!) minuut heeft gespeeld. Die een minuut is eerder een belediging dan dat die 10 minuten als een beloning gezien moeten worden. Nee, ik vind het echt belachelijk die minuten die hij heeft gemaakt.
Ach, wij kunnen het belachelijk vinden, als Johan d'r geen probleem mee heeft is er geen probleem. Daarbij, leuk hoor, minuten maken onder Schmidt in systeem Schmidt, maar met de komst van RvN zijn minuten onder RvN misschien wel een stuk nuttiger voor zijn ontwikkeling met het oog op komend seizoen.
 
Welgeteld 11 minuten waarbij hij tegen Heracles 1(!) minuut heeft gespeeld. Die een minuut is eerder een belediging dan dat die 10 minuten als een beloning gezien moeten worden. Nee, ik vind het echt belachelijk die minuten die hij heeft gemaakt.
En de rest van de tijd basis bij Jong PSV in de KKD.. Prima plek om je te ontwikkelen
 
Ach, wij kunnen het belachelijk vinden, als Johan d'r geen probleem mee heeft is er geen probleem. Daarbij, leuk hoor, minuten maken onder Schmidt in systeem Schmidt, maar met de komst van RvN zijn minuten onder RvN misschien wel een stuk nuttiger voor zijn ontwikkeling met het oog op komend seizoen.
Maar we weten niet of hij het belachelijk vindt of niet. Hoe dan ook, vind ik het meer belachelijk dan een beloning die schamele minuten.

En de rest van de tijd basis bij Jong PSV in de KKD.. Prima plek om je te ontwikkelen
Toch moet je zulke talenten als Bakayoko minuten geven in het eerste elftal. Daar leert hij meer van en dan heb je als club ook een betere kijk op de speler.
 
Welgeteld 11 minuten waarbij hij tegen Heracles 1(!) minuut heeft gespeeld. Die een minuut is eerder een belediging dan dat die 10 minuten als een beloning gezien moeten worden. Nee, ik vind het echt belachelijk die minuten die hij heeft gemaakt.
Ow ik wilde ook zeker niet claimen dat hij veel minuten had gemaakt. Maar hij heeft wel de beloning gekregen, vanwege de prestaties in Jong, om twee keer in te vallen. Dat is gewoon een eer voor een jonge spelers. Tevens, hebben spelers soma wel een kleine premie/vergoeding voor het invallen bij psv1. Geen idee of dat bij hem zo is. Maar dat zou ook een beloning zijn.

Ik geloof in zijn talent. Maar ik vind psv niet te behouden in het brengen van deze speler. Wel hoop ik hem nog in actie te zien dit seizoen voor psv1.
 
Ow ik wilde ook zeker niet claimen dat hij veel minuten had gemaakt. Maar hij heeft wel de beloning gekregen, vanwege de prestaties in Jong, om twee keer in te vallen. Dat is gewoon een eer voor een jonge spelers. Tevens, hebben spelers soma wel een kleine premie/vergoeding voor het invallen bij psv1. Geen idee of dat bij hem zo is. Maar dat zou ook een beloning zijn.

Ik geloof in zijn talent. Maar ik vind psv niet te behouden in het brengen van deze speler. Wel hoop ik hem nog in actie te zien dit seizoen voor psv1.
Ik betwijfel je geloof in zijn talent niet. Maar ik zie het als behoorlijk naïef om te denken dat 1 minuut invallen als een beloning ervaren wordt door welke jeugdspeler dan ook. Kans is groter dat het als belediging gezien wordt. En met de kleine kans dat Bakayoko er neutraal in staat, dan heb je er alsnog niks aan. Voor wie is die 'beloning'? Doet me denken aan kantoorbanen die goed werk belonen met een pizzafeestje of iets dergelijks i.p.v. wat de werknemers liever willen: minder uren of een geld bonus.

Zoals ik al eerder zei: Meer minuten geven zodat Bakayoko er meer van leert en je als club een betere kijk hebt op de speler zelf.
 
Ik betwijfel je geloof in zijn talent niet. Maar ik zie het als behoorlijk naïef om te denken dat 1 minuut invallen als een beloning ervaren wordt door welke jeugdspeler dan ook. Kans is groter dat het als belediging gezien wordt. En met de kleine kans dat Bakayoko er neutraal in staat, dan heb je er alsnog niks aan. Voor wie is die 'beloning'? Doet me denken aan kantoorbanen die goed werk belonen met een pizzafeestje of iets dergelijks i.p.v. wat de werknemers liever willen: minder uren of een geld bonus.

Zoals ik al eerder zei: Meer minuten geven zodat Bakayoko er meer van leert en je als club een betere kijk hebt op de speler zelf.

Iedere jeugdspeler speelt bij een club voor 1 doel, en dat is het 1ste halen. Al duurt dat debuut 20 seconden, het blijft een beloning voor het harde werken.
 
Ik betwijfel je geloof in zijn talent niet. Maar ik zie het als behoorlijk naïef om te denken dat 1 minuut invallen als een beloning ervaren wordt door welke jeugdspeler dan ook. Kans is groter dat het als belediging gezien wordt. En met de kleine kans dat Bakayoko er neutraal in staat, dan heb je er alsnog niks aan. Voor wie is die 'beloning'? Doet me denken aan kantoorbanen die goed werk belonen met een pizzafeestje of iets dergelijks i.p.v. wat de werknemers liever willen: minder uren of een geld bonus.

Zoals ik al eerder zei: Meer minuten geven zodat Bakayoko er meer van leert en je als club een betere kijk hebt op de speler zelf.
PSV is en blijft altijd het belangrijkste. Schmidt is een coach die altijd alles wil winnen en stelt daarom ook de beste 11 namen op. Wissels gebruikt hij om wedstrijden over de streep te trekken, niet om individuen wat meer speeltijd te geven. Bakayoko zijn kans komt nog wel, vooral als Ruud volgend seizoen coach is. Wat je roept zie ik als klagen om het klagen eerlijk gezegd
 
Ik betwijfel je geloof in zijn talent niet. Maar ik zie het als behoorlijk naïef om te denken dat 1 minuut invallen als een beloning ervaren wordt door welke jeugdspeler dan ook. Kans is groter dat het als belediging gezien wordt. En met de kleine kans dat Bakayoko er neutraal in staat, dan heb je er alsnog niks aan. Voor wie is die 'beloning'? Doet me denken aan kantoorbanen die goed werk belonen met een pizzafeestje of iets dergelijks i.p.v. wat de werknemers liever willen: minder uren of een geld bonus.
Om eerlijk te zijn. Zou ik Bakayoko juist ongeschikt vinden als hij het niet een beloning moet vinden. Als jeugdspeler van psv moet je iedere seconden koesteren. Dat is wat anders dan een international. Dan is een 1 minuut invallen wel lullig.

Wil trouwens wel zeggen dat ik je visie mbt Bakayo wel kan waarderen. Ik snap wel dat je vind je dat psv zijn grote jeugdtalenten moet koesteren en een podium moet geven. Wat ook zeker belangrijk is.
 
Banken bij PSV1 is weer een heel andere uiterste… Je kunt een plan maken voor zo’n jongen waar beide aspecten aan te pas komen, dus zowel PSV1 als JPSV. Dat kan heel makkelijk door het schema van beide teams er bij pakken. De wedstrijden waarbij je thuis speelt tegen PEC of soortgelijke tegenstanders, kun je makkelijk zo’n jongen er bij halen en hem 15 minuten speeltijd te geven. Hij is namelijk “al” 19 jaar en niet echt piepjong voor de Eredivisie begrippen. Ik vind dat je voor zulke talenten een plan op maat moet hebben en niet de standaard dingen als: vlieguren maken in de KKD. Dat is iets voor de gewone talenten en niet voor de uitzonderlijke talenten van je opleiding.
Het ideale scenario is dat hij volgend seizoen een beetje de rol krijgt van Memphis in zijn eerste seizoen naast Mertens. Gewoon volop speelminuten maar nog geen basisplek. En dan Madueke aan het einde van het seizoen voor een dikke transfersom verkopen en dan Bakayoko doorschuiven.

Een scenario waar ik een beetje bang voor ben is dat Madueke volgend seizoen blijft sukkelen en Bakayoko hem gaat inhalen. Dan heb ik bijna de neiging om te zeggen, verkoop Madueke maar aan het einde van het seizoen als je er iets van 20 miljoen voor kunt vangen. Beter dan niks. Dan kun je Doan begin van het volgend seizoen in de basis zetten om in de loop van het seizoen verdrongen te laten worden door Bakayoko.
 
Iedere jeugdspeler speelt bij een club voor 1 doel, en dat is het 1ste halen. Al duurt dat debuut 20 seconden, het blijft een beloning voor het harde werken.
Ik denk dat Bakayoko zijn doelen iets anders voorstelt dan 1 minuutje spelen. Ik zie de dag al voor me, hij werkt toe naar de wedstrijd vol spanning want hij zit in de selectie, hij mag warmlopen, komt er pas in in de extra tijd, rent 100 meter, misschien raakt hij een bal en er wordt afgefloten. Helemaal door de dolle thuis aangekomen vertelt hij wat een geweldige dag dat was..
PSV is en blijft altijd het belangrijkste. Schmidt is een coach die altijd alles wil winnen en stelt daarom ook de beste 11 namen op. Wissels gebruikt hij om wedstrijden over de streep te trekken, niet om individuen wat meer speeltijd te geven. Bakayoko zijn kans komt nog wel, vooral als Ruud volgend seizoen coach is. Wat je roept zie ik als klagen om het klagen eerlijk gezegd
Ja want Schmidt heeft nooit zijn opstelling omgegooid. Zijn wil om te winnen heeft ons zoveel opgebracht..:rolleyes: Eerst werd gezegd dat Schmidt zo goed met jeugd inbrengen is en nu stelt hij alleen de beste 11 namen op.. En verder, 1 minuut voor Bakayoko, daarmee trek je volgens jou een wedstrijd over de streep?
Ik weet niet wat jou dat heeft laten denken, maar nee, ik klaag niet om het klagen, ik lever gewoon kritiek op omdat ik het er niet mee eens ben. En ik ben volgens mij redelijk geweest en heb mijn visie beargumenteerd. Dat kan gewoon hoor..
 
Ik denk dat Bakayoko zijn doelen iets anders voorstelt dan 1 minuutje spelen. Ik zie de dag al voor me, hij werkt toe naar de wedstrijd vol spanning want hij zit in de selectie, hij mag warmlopen, komt er pas in in de extra tijd, rent 100 meter, misschien raakt hij een bal en er wordt afgefloten. Helemaal door de dolle thuis aangekomen vertelt hij wat een geweldige dag dat was..

Zie je het dan ook voor je dat iemand al sinds zijn 8ste bezig is met een droom en hier veel voor heeft moeten laten. Als je dan eindelijk je debuut mag maken in een 1ste elftal dan ben je altijd trots, al duurt dat 20 seconden. Het is de 1ste grote stap in je missie. Maar misschien ben ik daar persoonlijk iets dankbaar in, dat kan ook.
 
Om eerlijk te zijn. Zou ik Bakayoko juist ongeschikt vinden als hij het niet een beloning moet vinden. Als jeugdspeler van psv moet je iedere seconden koesteren. Dat is wat anders dan een international. Dan is een 1 minuut invallen wel lullig.

Wil trouwens wel zeggen dat ik je visie mbt Bakayo wel kan waarderen. Ik snap wel dat je vind je dat psv zijn grote jeugdtalenten moet koesteren en een podium moet geven. Wat ook zeker belangrijk is.
Ook met dat eerste ben ik het niet mee eens. Ik zie (bijna) geen verschil tussen een minuut invallen en gewoon op de bank zitten als jeugdspeler. Ja, het is een stap de goede richting op, maar nog geen beloning. Wilt de coach hem nu voor het echie zien spelen of is hij een tool geworden? Hoe je Bakayoko echt zou belonen is beslissen om hem zo'n 10 minuten te laten spelen en dan zeg je hem laat maar zien wat je kan op dit niveau. Met 1 minuut, ben je als club, speler en coach niks wijzer. Als je vooraf zou vragen 10 minuten spelen of een volle kkd wedstrijd, zou hij nadenken. 1 minuut, zou hij bedanken en de volgende keer proberen.

Maar goed, ik respecteer je mening, ik respecteer dat je de mijne respecteert.
 
Zie je het dan ook voor je dat iemand al sinds zijn 8ste bezig is met een droom en hier veel voor heeft moeten laten. Als je dan eindelijk je debuut mag maken in een 1ste elftal dan ben je altijd trots, al duurt dat 20 seconden. Het is de 1ste grote stap in je missie. Maar misschien ben ik daar persoonlijk iets dankbaar in, dat kan ook.
Ik zie die 20 seconden en de gehele wedstrijd op de bank zitten bij het eerste als gelijk. Een stap in de goede richting, een subdoel als je het zo kan noemen. Maar nog geen beloning. Alsof Bakayoko Schmidt op z'n blote knieën moet bedanken dat hij heeft mogen warmlopen. Zo bedoel je het vast niet, maar het komt zo een beetje over op mij.
 


Wat ze aan het doen zijnis speculeren en hopen dat 1 van de 2 gaat bijtekenen.

Maar zoals je ziet hebben ze beiden een contract tot 2025. Als straks 1 van de 2 niet tevreden is met de speeltijd die hij krijgt gaat die niet meer verlengen. Dus vind het een gevaarljk spel wat er gespeeld word. Hoop dat dit goed afloopt.
Het is dat Noni te vaak geblesseerd is, anders had hij waarschijnlijk al op de lijst gestaan van vertrekkende spelers.
 


Wat ze aan het doen zijnis speculeren en hopen dat 1 van de 2 gaat bijtekenen.

Maar zoals je ziet hebben ze beiden een contract tot 2025. Als straks 1 van de 2 niet tevreden is met de speeltijd die hij krijgt gaat die niet meer verlengen. Dus vind het een gevaarljk spel wat er gespeeld word. Hoop dat dit goed afloopt.
Dat is nog 3 jaar. Dat valt toch wel mee?
 
Ik zie die 20 seconden en de gehele wedstrijd op de bank zitten bij het eerste als gelijk. Een stap in de goede richting, een subdoel als je het zo kan noemen. Maar nog geen beloning. Alsof Bakayoko Schmidt op z'n blote knieën moet bedanken dat hij heeft mogen warmlopen. Zo bedoel je het vast niet, maar het komt zo een beetje over op mij.

Nee, zoveel dankbaarheid zal niet nodig zijn. Tegelijkertijd vermoed ik ook niet dat ie tot op het bot gekrenkt is en 's avonds in bed nog na lag te sudderen omdat opperlul Herr Coach het heeft gedurfd hem slechts kortstondig te laten spelen. Want, zo bedoel je het vast niet, maar het komt zo een beetje over op mij. :grin:

Is het wellicht ook een tikkie projectie vanuit je eigen gevoelens over Schmidt? Correct me if I'm wrong, maar volgens mij ben je geen al te groot fan?
 
Bakayoko gewoon eerste spits maken en Romero als back up. Zal ook Dallinga halen als extra back up. Gewoon samen laten spelen met Madueke. Die hoeven elkaar niet in de weg te zitten.
 
Bakayoko gewoon eerste spits maken en Romero als back up. Zal ook Dallinga halen als extra back up. Gewoon samen laten spelen met Madueke. Die hoeven elkaar niet in de weg te zitten.
Baka is een speler voor de vleugel, die in de spits zetten zou echt een PSV-actie zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan