Johan Bakayoko (A)

Deze maandag gaat dus pas weer de eerste keer zijn dat hij meer dan 15min gaat maken sinds hij bij de A-selectie zit. Ok Noni was nog niet fit maar laat hem dan alleen meetrainen en gewoon bij JPSV minuten laten maken. Ipv hem niet meer dan 20min geven. Vertessen en Bruma waren toch gewoon beschikbaar die 2 wedstrijden!
Sterker nog. Ik heb even gegoogeld, maar ik denk dat hij niet eens bij de A selectie zit. Verder dan “hij mag meetrainen” heb ik niks kunnen vinden.
 
Dit dus of meer minuten in het eerste geven of lekker in jong laten spelen (hele wedstrijden). Net zoals Ledezma en Fofana.
Denk dat de combinatie goed is. Het mee trainen, de wedstrijd voorberieding en mee maken is ook belangrijke ervaring.

Hij zal nog prima minuten maken in JPSV. Dit lijkt me een mooi moment om te kijken of hij minuten kan afdwingen in het eerste.
Het zal hem niet slechter maken deze ervaring. Zijn maar weinig spelers die vanuit JPSV direct een basisplaats afdwingen of vaste wissel zijn.
 
https://www.flashscore.com/match/6BOiYVC9/#match-summary/lineups wedstrijd jong ajax - jong psv zat hij bij het eerste. 0 min gespeeld dus

https://www.flashscore.com/match/AqVrzhrc/#match-summary/lineups wedstrijd jong psv - helmond sport zat hij bij het eerste. 0 min gespeeld dus

Deze 2 wedstrijden die hij daar niet bij was heeft hij in het eerste hoeveel minuten gespeeld???? 15 max. Terwijl hij in jong gewoon 180 had kunnen maken. Dat was mijn punt.

Hij was daarbij net lekker op dreef met veel assists en goals.
Ja maar 2 wedstrijden is nog wel te missen?
Anders zou hij nooit bij het eerste aansluiten of hij moet direct basis zijn. Je kunt ten slotte nooit echt voorspellen of je wel/geen gebruikt maakt van een speler.


In die tussentijd heeft hij wel zijn debuut gemaakt en mee getraint met jongens zoals Madueke en Götze. Ik denk dat hij in die periode zichzelf heeft ontwikkeld. Daarnaast wellicht ook met beide benen op de grond. Die jongen komt er wel en het traject lijkt me dusver heel logisch.

Als hij wel die wedstrijden had gespeeld dan zou hij weer gedemotiveerd worden waarom hij niet bij het eerste zit. Zo valt er altijd wat te zeggen.
 
Negentien is ie vandaag geworden, afgelopen weekend lekker op dreef tegen Fc Eindhoven

Jammer dat hij bijna nooit een kans krijgt in het Eerste… 19 jaar is niet te jong voor een groot talent uit de PSV academie om meer kansen te krijgen in het Eerste. Bovendien is hij creatief en snel en kan daardoor altijd iets forceren in de wedstrijd.
 
Jammer dat hij bijna nooit een kans krijgt in het Eerste… 19 jaar is niet te jong voor een groot talent uit de PSV academie om meer kansen te krijgen in het Eerste. Bovendien is hij creatief en snel en kan daardoor altijd iets forceren in de wedstrijd.
Iets zegt mij dat dit komend seizoen wel goed komt, daarbij Johan had zichzelf dit jaar tot doel gesteld om te vlammen in JPSV. Geloof wel dat ie zijn doelstelling qua doelpunten heeft gehaald.
 
Jammer dat hij bijna nooit een kans krijgt in het Eerste… 19 jaar is niet te jong voor een groot talent uit de PSV academie om meer kansen te krijgen in het Eerste. Bovendien is hij creatief en snel en kan daardoor altijd iets forceren in de wedstrijd.
Er was geen plek voor hem en er is duidelijk uitgelegd dat PSV liever heeft dat Johan vlieguren maakt in de KKD tegen prima tegenstanders dan banken bij PSV1.
 
Er was geen plek voor hem en er is duidelijk uitgelegd dat PSV liever heeft dat Johan vlieguren maakt in de KKD tegen prima tegenstanders dan banken bij PSV1.
Banken bij PSV1 is weer een heel andere uiterste… Je kunt een plan maken voor zo’n jongen waar beide aspecten aan te pas komen, dus zowel PSV1 als JPSV. Dat kan heel makkelijk door het schema van beide teams er bij pakken. De wedstrijden waarbij je thuis speelt tegen PEC of soortgelijke tegenstanders, kun je makkelijk zo’n jongen er bij halen en hem 15 minuten speeltijd te geven. Hij is namelijk “al” 19 jaar en niet echt piepjong voor de Eredivisie begrippen. Ik vind dat je voor zulke talenten een plan op maat moet hebben en niet de standaard dingen als: vlieguren maken in de KKD. Dat is iets voor de gewone talenten en niet voor de uitzonderlijke talenten van je opleiding.
 
Banken bij PSV1 is weer een heel andere uiterste… Je kunt een plan maken voor zo’n jongen waar beide aspecten aan te pas komen, dus zowel PSV1 als JPSV. Dat kan heel makkelijk door het schema van beide teams er bij pakken. De wedstrijden waarbij je thuis speelt tegen PEC of soortgelijke tegenstanders, kun je makkelijk zo’n jongen er bij halen en hem 15 minuten speeltijd te geven. Hij is namelijk “al” 19 jaar en niet echt piepjong voor de Eredivisie begrippen. Ik vind dat je voor zulke talenten een plan op maat moet hebben en niet de standaard dingen als: vlieguren maken in de KKD. Dat is iets voor de gewone talenten en niet voor de uitzonderlijke talenten van je opleiding.
Tot een jaar geleden was hij aardig anoniem, terwijl hij al 2 jaar bij PSV was op dat moment. Of wij hebben zitten slapen, of het is een laatbloeier (en covid speelt ongetwijfeld ook een rol). Maar gezien het tot voor korte tijd redelijk in de luwte spelen door Johan zou ik hem (nog) niet het predicaat uitzonderlijk talent durven geven.
 
Banken bij PSV1 is weer een heel andere uiterste… Je kunt een plan maken voor zo’n jongen waar beide aspecten aan te pas komen, dus zowel PSV1 als JPSV. Dat kan heel makkelijk door het schema van beide teams er bij pakken. De wedstrijden waarbij je thuis speelt tegen PEC of soortgelijke tegenstanders, kun je makkelijk zo’n jongen er bij halen en hem 15 minuten speeltijd te geven. Hij is namelijk “al” 19 jaar en niet echt piepjong voor de Eredivisie begrippen. Ik vind dat je voor zulke talenten een plan op maat moet hebben en niet de standaard dingen als: vlieguren maken in de KKD. Dat is iets voor de gewone talenten en niet voor de uitzonderlijke talenten van je opleiding.
Er is wel degelijk een plan gemaakt met Johan B, maar bij PSV 1 heb je op die positie Doan en Madueke, en is men druk bezig met de ontwikkeling van laatstgenoemde. De KKD vind ik juist een erg goede rijpkamer voor talenten, daar is heel dat JPSV voor opgezet. En een pluspunt is dat hij nu intensief werkt met RVN, de hoofdcoach van PSV1 volgend seizoen.

Ik denk dat PSV dit uitstekend heeft gedaan!
 
Tot een jaar geleden was hij aardig anoniem, terwijl hij al 2 jaar bij PSV was op dat moment. Of wij hebben zitten slapen, of het is een laatbloeier (en covid speelt ongetwijfeld ook een rol). Maar gezien het tot voor korte tijd redelijk in de luwte spelen door Johan zou ik hem (nog) niet het predicaat uitzonderlijk talent durven geven.
Als je kijkt naar zijn statistieken van dit seizoen dan mogen we toch spreken van een uitzonderlijk talent. Die zou ik wel in één adem durven noemen met Mo en Madueke.

En als je dan ook ziet hoe makkelijk hij die ballen in het mandje schiet tegen FC Eindhoven, dan mogen we heus wel stellen dat we iets unieks in huis hebben. Dat hij 19 jaar is vind ik een enorm pluspunt, dan ben je fysiek gewoon ook wat verder dan als je 17 bent.
 
Er is wel degelijk een plan gemaakt met Johan B, maar bij PSV 1 heb je op die positie Doan en Madueke, en is men druk bezig met de ontwikkeling van laatstgenoemde. De KKD vind ik juist een erg goede rijpkamer voor talenten, daar is heel dat JPSV voor opgezet. En een pluspunt is dat hij nu intensief werkt met RVN, de hoofdcoach van PSV1 volgend seizoen.

Ik denk dat PSV dit uitstekend heeft gedaan!
Madueke is meer geblesseerd geweest dan dat ie heeft gespeeld…. Wat ik al zei: je moet een plan op maat hebben en geen standaard plan. Als Madueke er zo vaak er uit ligt, dan ga je je plan mbt Bakayoku gewoon bijstellen. Nee, wat mij betreft had hij al lang veel meer minuten kunnen en moeten maken in het Eerste.
 
Als je kijkt naar zijn statistieken van dit seizoen dan mogen we toch spreken van een uitzonderlijk talent. Die zou ik wel in één adem durven noemen met Mo en Madueke.

En als je dan ook ziet hoe makkelijk hij die ballen in het mandje schiet tegen FC Eindhoven, dan mogen we heus wel stellen dat we iets unieks in huis hebben. Dat hij 19 jaar is vind ik een enorm pluspunt, dan ben je fysiek gewoon ook wat verder dan als je 17 bent.
hij zit zeker in de flow, om uitzonderlijk te zijn mag dat voor langere tijd aanhouden. Hoewel ik groot Johan-fan ben, voorzitter van de fanclub op t forum, wil ik de verwachtingen even temperen. (stukkie zelfbescherming, ook na Mo enzo)
 
Er is wel degelijk een plan gemaakt met Johan B, maar bij PSV 1 heb je op die positie Doan en Madueke, en is men druk bezig met de ontwikkeling van laatstgenoemde. De KKD vind ik juist een erg goede rijpkamer voor talenten, daar is heel dat JPSV voor opgezet. En een pluspunt is dat hij nu intensief werkt met RVN, de hoofdcoach van PSV1 volgend seizoen.

Ik denk dat PSV dit uitstekend heeft gedaan!
En dan vergeet je Vertessen nog.
 
Als je kijkt naar zijn statistieken van dit seizoen dan mogen we toch spreken van een uitzonderlijk talent. Die zou ik wel in één adem durven noemen met Mo en Madueke.

En als je dan ook ziet hoe makkelijk hij die ballen in het mandje schiet tegen FC Eindhoven, dan mogen we heus wel stellen dat we iets unieks in huis hebben. Dat hij 19 jaar is vind ik een enorm pluspunt, dan ben je fysiek gewoon ook wat verder dan als je 17 bent.
Qua statistieken is hij pas dit seizoen op dreef (vanaf speelronde 9). Vorig seizoen scoorde hij vlgms maar 1 goal.

Wat dat betreft is hij pas kort echt aanwezig. Daarnaast zegt scoren/assist maken ook niet alles in de kkd. Er zijn veel spelers die in deze competitie genoeg scoorde maar gewoon te kort komen voor de eredivisie.

Al met alles vind ik het niet gek dat hij nog geen basis/vaste wissel is. Hij is lekker in een flow geraakt bij Jong (goede ervaring) en veel concurrentie op zijn positie (ook allemaal relatief jong).

Hij heeft al wel minuten gemaakt bij psv. Dus de beloning heeft hij zeker gekregen. Maar ik denk dat deze jongen nog wel wat stappen maakt. Hopelijk nog wat invalbeurten bij psv1. Maar vooral tijdens de zomerstop moet hij zich bewijzen.

In zijn statistieken zie ik niet in dat hij te laat bij de selectie word gehaald. Ik zie juist dat het traject bij jong psv hem goed doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan