Johan Bakayoko (A)

Ik denk ook zeker dat Baka beter is dan wat hij afgelopen seizoen heeft laten zien. Het is een ongemakkelijk moment om hem te verkopen, er zit echt wel meer in.

Maar in de spits? Dat betwijfel ik. Baka grossiert in het maken van slechte keuzes, hij is (daardoor) voorspelbaar en heeft een lage handelingssnelheid. In de as moet je die dingen juist allemaal wel doen. Ook moet je een heel goed gevoel hebben voor de man in je rug, en wie waar staat. Dat vernuft vind ik ook niet dat hij per se heeft. Misschien in een dynamisch 2 spitsen systeem, waarin hij meer diepteloopjes kan doen of kan uitwijken naar de zijkanten.

Then again, het proberen was altijd goed geweest. Luuk liep echt op z'n tandvlees, die had er echt baat bij gehad om iets meer rust te hebben. Een keer Baka in de spits zetten tegen een zwakkere broeder kan absoluut geen kwaad.
Misschien schoot hij ze er als warme broodjes in, we zullen het nooit meer weten

Topic gaat naar historie! Zag nog een mooi afscheidsfilmpje langskomen op z'n socials.

Laatste seizoen was een beetje een sisser, maar laten we niet doen alsof Baka geen waarde heeft gehad! Blijft een baller, en een echte PSV'er. Voor nu: houdoe en bedankt!

Topic gaat naar historie! Zag nog een mooi afscheidsfilmpje langskomen op z'n socials.

Laatste seizoen was een beetje een sisser, maar laten we niet doen alsof Baka geen waarde heeft gehad! Blijft een baller, en een echte PSV'er. Voor nu: houdoe en bedankt!
1 seizoen toen we ook vaak lazen dat hij zo leergierig is en wil leren. Daarna niks meer daar van gezien. Blij dat hij weg is.

Zie hem ondanks zijn laatste seizoen het niveau halen wat nodig is daar. Hij wordt herenigd met Xavi Simons en komt ook zijn nationale teamgenoot Openda tegen, dus hij is wel wat bekend met de voorhoede daar, tenzij er nog dingen gaan gebeuren natuurlijk..

Leuke stap voor hem. Succes!

Zal ik iets heel geks zeggen wat mij gelijktijdig binnenschiet? Zou het misschien niet beter zijn geweest als Bosz in de 2de seizoenshelft Bakayoko in de spits had ipv rechtsbuiten gezeten? Ik bedoel dat we zelfs naar zijn speelbeeld kijken: rennend kon hij een aantal personen passeren en zijn voorzetten werden ook met de dag minder dus aan de essentiële mistte hij al 2 belangrijke eigenschappen. Maar hij heeft nog steeds niet laten zien een goed schot te hebben, is redelijk in het wegdraaien van verdedigers, lijkt te weten wanneer hij moet schieten en wanneer hij de bal rond het 16meter gebied ontvangt is hij de beste koeltjes. Zelfs na zo'n slecht seizoen is het rendement redelijk op de flank. Rond de 1 op 3 en dat uit vorm en met een behoorlijk aantal invalbeurten. En in de spits hadden we echt iemand nodig na de blessure van Pepi, Luuk kon echt niet meer op een bepaald moment.

Ik denk nog steeds dat Bakayoko beter is dan wat hij vorig seizoen liet zien. Het seizoen daarvoor ligt meer in de buurt van Bakayoko. En wie weet, misschien zal in de toekomst de spitspositie hem beter liggen.

Baka bedankt en het ga je goed. Ik denk dat we hem niet echt gaan missen zijn ontwikkeling is aardig gestagneerd en maakte veel verkeerde keuzes in het veld en zeer terrecht zijn basis plek kwijt geraakt. Dan nog 23 miljoen ontvangen = een prima deal.

Terug
Bovenaan Onderaan