Johan Bakayoko (A)

20 tot 25 is gewoon volkomen kut.
Voor een speler die nog geen lantaarnpaal voorbij komt? Lang haalden we voor 13 en deze Bakayoko zal dan het dubbele waard zijn? Van Bommel hebben we teveel voor betaald dusbdie ga ik niet als vergelijking meenemen maar kijk de bedragen die wij uitgeven aan onze verdedigers. Stuk voor stuk goede spelers en allemaal onder de 10 miljoen. Baka heeft gewoon niks laten zien dat 25 miloen rechtvaardigd. Halve seizoen op de bank gezeten achter Perisic.

Voor een speler die nog geen lantaarnpaal voorbij komt? Lang haalden we voor 13 en deze Bakayoko zal dan het dubbele waard zijn? Van Bommel hebben we teveel voor betaald dusbdie ga ik niet als vergelijking meenemen maar kijk de bedragen die wij uitgeven aan onze verdedigers. Stuk voor stuk goede spelers en allemaal onder de 10 miljoen. Baka heeft gewoon niks laten zien dat 25 miloen rechtvaardigd. Halve seizoen op de bank gezeten achter Perisic.
22,5 voor Bassey, dan is Baka 100 miljoen waard

19+4, meldt de Telegraaf. Hangt nogal af van de waarschijnlijkheid van die bonussen of ze gehaald worden.
Jezus 19?? Die plus 4 is gewoon misleidend. 19 miljoen? Stewart betaalt zelf bijna overal de hoofdprijs voor en onze spelers voor zulke bedragen weg doen? Echt schandalig dat een aanvaller die alles heeft en nog zo jong is voor zo’n prijs te verkopen. Milamho leverde meer op en die heeft 5 goede wedstrijden in Feyenoord 1 gespeeld. Eenjarig contact of niet. 19 miljoen is belachelijk zeker als er meerdere club zijn die hem willen hebben. Laat ze maar tegen elkaar opbieden! Wat is dit?

Jezus 19?? Die plus 4 is gewoon misleidend. 19 miljoen? Stewart betaalt zelf bijna overal de hoofdprijs voor en onze spelers voor zulke bedragen weg doen? Echt schandalig dat een aanvaller die alles heeft en nog zo jong is voor zo’n prijs te verkopen. Milamho leverde meer op en die heeft 5 goede wedstrijden in Feyenoord 1 gespeeld. Eenjarig contact of niet. 19 miljoen is belachelijk zeker als er meerdere club zijn die hem willen hebben. Laat ze maar tegen elkaar opbieden! Wat is dit?
Wat had je dan gedacht? Of gehoopt?

Wat had je dan gedacht? Of gehoopt?
25 + 5. Baka is een aanvaller, jong, Belgisch international, talentvol. Dat eenjarige contract telt voor modale talenten en niet voor zulke spelers. Of voor oudere spelers maar zelfs dan betalen wij zelf best wel wat geld voor een 32 jarige aanvaller die ook nog eens een hoog salaris heeft. We doen het met een reden: een spits, scorend vermogen en ervaring. Andersom geredeneerd moet zoiets ook gelden voor een Baka.

Die 30 was ook te mooi om waar te zijn. Ik denk niet dat hier het onderste uit de kan gehaald is.
Heel eerlijk, dat denk ik niet. Had dan ten minste een vaste som (niet bonus afhankelijk) en een stevig doorverkooppercentage (20%) uitonderhandeld.

Onderhandelen is heel simpel:
- Je hebt meer macht als een andere partij iets wil wat jij hebt: een extreem talentvolle jonge speler
- Je hebt meer macht als er veel partijen zijn die hengelen naar de diensten van jouw speler
- Je verliest leverage in een onderhandeling als de contractduur van een speler kort is

Echter: reputatie en bluf spelen een zeer grote rol. Het bedrag wat je voor een speler krijgt is naast bovengenoemde factoren afhankelijk van wat een club:
1) kan betalen
2) wil betalen
3) marktwaarde van de speler
4) denkt dat jij accepteert als verkopende club

Bij 4) komt reputatie en onderhandelingskunde aan bod. Waarom meer betalen als je denkt dat de club het toch accepteert. Waarom denk je dat Overmars zo succesvol was? Die was niet bang om te verliezen in een onderhandeling en dat liet hij de tegenpartij altijd duidelijk voelen. Geen koopjes bij ons.

Soms kan een deal laten klappen op korte termijn geld kosten, maar op lange termijn bouw je aan je reputatie en onderhandelingsmacht. Hierin is PSV, in alle eerlijkheid tov Ajax extreem zwak en dat doet mij pijn om te typen.

Ja, dit vind ik duidelijk een minnetje voor Stewart.

19 of 20 is echt te weinig.

Die jongen heeft goede stats, goede data, is nog jong, is international, en is een relatief zeldzame linkspoot op rechts.

De bonussen moeten zowat gegarandeerd zijn en het doorverkooppercentage 25% of hoger om dit nog een goede deal te kunnen vinden, imho.

25 + 5. Baka is een aanvaller, jong, Belgisch international, talentvol. Dat eenjarige contract telt voor modale talenten en niet voor zulke spelers. Of voor oudere spelers maar zelfs dan betalen wij zelf best wel wat geld voor een 32 jarige aanvaller die ook nog eens een hoog salaris heeft. We doen het met een reden: een spits, scorend vermogen en ervaring. Andersom geredeneerd moet zoiets ook gelden voor een Baka.
Maar Baka heeft ook een waardeloos seizoen gedraaid en is voorbij gestreefd door een 36 jarige veteraan. Dat doet wat met de waarde met daarnaast een 1 jarig contract. Ik lees dat er ook een doorverkoop clausule is. Dat klinkt goed.

Maar Baka heeft ook een waardeloos seizoen gedraaid en is voorbij gestreefd door een 36 jarige veteraan. Dat doet wat met de waarde met daarnaast een 1 jarig contract. Ik lees dat er ook een doorverkoop clausule is. Dat klinkt goed.
Ook dat. Ik vind t ook jammer voor Baka zelf. Het had denk ik voor zijn carrière beter nog 4-5 jaar kunnen bijtekenen hier. Zie dit alleen maar eindigen in een deceptie eigenlijk. Ik denk dat ie nog niks heeft te zoeken op niveau Bundesliga. Hopelijk hebben ze wat geduld met hem.

Zal ik iets heel geks zeggen wat me ineens binnenschiet? Zou het misschien niet beter geweest zijn als Bosz in de 2de seizoenshelft Bakayoko in de spits had gezet i.p.v. rechtsbuiten? Ik bedoel als we even kijken naar zijn speelbeeld: rennend kon hij nauwelijks iemand passeren en zijn voorzetten werden ook met de dag minder dus aan de zijkanten mistte hij al 2 belangrijke eigenschappen. Maar hij heeft nog steeds laten zien een goed schot te hebben, is redelijk in het wegdraaien van verdedigers, lijkt te weten wanneer hij moet schieten en wanneer hij de bal rond het 16meter gebied ontvangt is hij best koeltjes. En zelfs na zo'n slecht seizoen is z'n rendement redelijk ip de flank. Rond de 1 op 3 en dat uit vorm en met een behoorlijk aantal invalbeurten. En in de spits hadden we echt iemand nodig na de blessure van Pepi, Luuk kon echt niet meer op een gegeven moment.

Ik denk nog steeds dat Bakayoko beter is dan wat hij vorig seizoen liet zien. Het seizoen daarvoor ligt meer in de buurt van Bakayoko. En wie weet, misschien zal in de toekomst de spitspositie hem beter liggen.

En weer iemand naar Historie. Toch een fijne speler hoor, benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen, of die stap naar continu presteren ook nog komt.
Afgelopen seizoen natuurlijk een beetje ondergesneeuwd door Peresic. En de ooit gedachte 40 miljoen is niet meer gekomen, alhoewel door het doorverkooppercentage en de opleidingsvergoeding best nog wat geld zal binnenstromen als hij gaat slagen.

Zal ik iets heel geks zeggen wat me ineens binnenschiet? Zou het misschien niet beter geweest zijn als Bosz in de 2de seizoenshelft Bakayoko in de spits had gezet i.p.v. rechtsbuiten? Ik bedoel als we even kijken naar zijn speelbeeld: rennend kon hij nauwelijks iemand passeren en zijn voorzetten werden ook met de dag minder dus aan de zijkanten mistte hij al 2 belangrijke eigenschappen. Maar hij heeft nog steeds laten zien een goed schot te hebben, is redelijk in het wegdraaien van verdedigers, lijkt te weten wanneer hij moet schieten en wanneer hij de bal rond het 16meter gebied ontvangt is hij best koeltjes. En zelfs na zo'n slecht seizoen is z'n rendement redelijk ip de flank. Rond de 1 op 3 en dat uit vorm en met een behoorlijk aantal invalbeurten. En in de spits hadden we echt iemand nodig na de blessure van Pepi, Luuk kon echt niet meer op een gegeven moment.

Ik denk nog steeds dat Bakayoko beter is dan wat hij vorig seizoen liet zien. Het seizoen daarvoor ligt meer in de buurt van Bakayoko. En wie weet, misschien zal in de toekomst de spitspositie hem beter liggen.
Ik denk ook zeker dat Baka beter is dan wat hij afgelopen seizoen heeft laten zien. Het is een ongemakkelijk moment om hem te verkopen, er zit echt wel meer in.

Maar in de spits? Dat betwijfel ik. Baka grossiert in het maken van slechte keuzes, hij is (daardoor) voorspelbaar en heeft een lage handelingssnelheid. In de as moet je die dingen juist allemaal wel doen. Ook moet je een heel goed gevoel hebben voor de man in je rug, en wie waar staat. Dat vernuft vind ik ook niet dat hij per se heeft. Misschien in een dynamisch 2 spitsen systeem, waarin hij meer diepteloopjes kan doen of kan uitwijken naar de zijkanten.

Then again, het proberen was altijd goed geweest. Luuk liep echt op z'n tandvlees, die had er echt baat bij gehad om iets meer rust te hebben. Een keer Baka in de spits zetten tegen een zwakkere broeder kan absoluut geen kwaad.

Terug
Bovenaan Onderaan