Joey Veerman (M)

Geeft Xavi en Veerman ook een bepaalde dynamische vrijheid waarbij ik Xavi makkelijker weggestoken zie worden en Veerman meer de box to box rol zie vervullen (mits hij niet de prima donna uit gaat hangen).
Heb je Guti en Sangare ook enigszins om het breed te houden.
Ik zou Guti en Sangaré mandekking laten spelen tegen de twee beste middenvelders van de tegenstanders en hen volledig koud stellen. Dan win je de slag om het middenveld. Bal veroveren en meteen inleveren bij Veerman/Saibari of Simons. Simons of Veerman kunnen Gakpo en Vertessen lanceren. Zou had ik gespeeld zonder Luuk.
 
Ik zou Guti en Sangaré mandekking laten spelen tegen de twee beste middenvelders van de tegenstanders en hen volledig koud stellen. Dan win je de slag om het middenveld. Bal veroveren en meteen inleveren bij Veerman/Saibari of Simons. Simons of Veerman kunnen Gakpo en Vertessen lanceren. Zou had ik gespeeld zonder Luuk.

Eens, kun je nog altijd variëren afhankelijk van de tegenstander, maar of psv kwa patroonvastigheid/stabiliteit met die variabelen om kan gaan is een ander verhaal. In dat opzichte zal jouw tactiek wellicht beter zijn.
 
Hopelijk is dit een opsteker voor Joey om zich weer te herpakken. Hij moet echt veel meer mentaliteit en loopvermogen er bij zetten als hij wil slagen in de top. Want aan techniek en spelinzicht geen gebrek bij hem.
 
Hopelijk is dit een opsteker voor Joey om zich weer te herpakken. Hij moet echt veel meer mentaliteit en loopvermogen er bij zetten als hij wil slagen in de top. Want aan techniek en spelinzicht geen gebrek bij hem.
Misschien moet ie zich toch focussen op de 10. Hij is verdedigend te zwak. Hij is niet zo wendbaar. Met ruimte kan ie veel meer.
 
De moderne 10 moet wel heel wat loopvermogen hebben en veel kilometers afleggen. Dat deed Gini al in zijn laatste jaar bin ons
Toen speelde we niet echt met een 10 toch? Volgens mij was dat een verdedigende middenvelder met Guardado en aanvallende middenvelders Maher en Wijnaldum? Desalniettemin, moet er wel wat meer arbeidsethos verwacht worden van Veerman.
 
Maar goed het is geen sexy koppel en je hebt wel weinig drive naar voren. Misschien is dit een idee


Benitez
Mweme,Ramalho, Obispo,Max
Guti, Veerman, Sangare,
Simons
El Ghazi(ldl mits fit), Gakpo.


Voordelen, defensieve zekerheid, daarnaast hou je Veerman en Simons nog op de creatieve vrijheid. Daarnaast laat je Gakpo al wennen aan het systeem van Van Gaal. Vergoot de wk kansen
Elke opstelling waar Max in staat is per definitie al ruk en van defensieve zekerheid mag je dan al helemaal niet spreken ;)
 
Nee, speelde gewoon een goede wedstrijd
Ik vergelijk het met wat hij ooit kon. (zijn eerste half jaar bij PSV). Toen was één van de belangrijkste spelers van PSV. Nu is het nog maar een schim ervan, met af en toe een oplevinkje, waarin hij iets beter speelt dan een andere keer. Zurich was voor een verdediger natuurlijk een makkie. Hij kwam niet echt in gevaar en deed het naar behoren.
Dat is helaas de realiteit.
 
Tegen de Zwitserse Kozakken-boys gister was die prima, maar tegen degelijke tegenstanders is die ook vaak op z'n bek gegaan, hopelijk zijn die kinderziektes nu er uit en blijft het wat constanter niveau
 
Maar goed het is geen sexy koppel en je hebt wel weinig drive naar voren. Misschien is dit een idee


Benitez
Mweme,Ramalho, Obispo,Max
Guti, Veerman, Sangare,
Simons
El Ghazi(ldl mits fit), Gakpo.


Voordelen, defensieve zekerheid, daarnaast hou je Veerman en Simons nog op de creatieve vrijheid. Daarnaast laat je Gakpo al wennen aan het systeem van Van Gaal. Vergoot de wk kansen.

Kan natuurlijk zijn dat ik zoveel tactische ideetjes heb opgeschreven dat het ook niet anders kan dat het ergens, ooit gerepeteerd gaat worden. Zoals deze post van pscnec.

(Las zelfs dat Aad de Mos een 3-verdediging een uitkomst vond voor Max….hahaha…werkelijk! Misschien lezen ze dan tóch dit forum. En met ‘ze’ bedoel ik de voetbaltrainers.)

Afhankelijk van de tegenstander zou ik Veerman regelmatig áchter het duo Sangaré/Guti posteren ipv ervoor, als een quarterback met blokkers.

En nog eentje wat niets met Veerman van doen heeft. Toen RvN gisteren gevraagd werd naar Til, zei hij dat LdJ en Vertessen de enige spitsen in de selectie zijn. Dan vergeet hij toch echt Sangaré, dacht ik meteen.

Ik denk in ene aan Jan Mulder. Die zegt regelmatig dat je gewoon je beste voetballers moet opstellen. Maakt niet uit of dat toevallig 7 middenvelders zijn. Ben ik het voor een groot deel mee eens. Want stel je eens voor dat Gakpo op de plek van Daily Blind komt te spelen bij NL, en dan in het achterhoofd alle voorkennis houden die we hebben over het functioneren van Dumfries aan de andere kant…

Heeft ook niks met Veerman van doen.
 
Laatst bewerkt:

Voor een gesprek op niveau...
Niet een al te hoogstaand gesprek inderdaad, maar dat is ook niet het doel van dit item. Leuk kijkje in de persoonlijkheid van Joey Veerman, door hem gelijk zo op zijn gemak te laten voelen dat hij even alle mediatraining uit het raam gooit (alhoewel Joey überhaupt niet zo van de mediatraining is). Toch wel een skill van Andy.
 
Niet een al te hoogstaand gesprek inderdaad, maar dat is ook niet het doel van dit item. Leuk kijkje in de persoonlijkheid van Joey Veerman, door hem gelijk zo op zijn gemak te laten voelen dat hij even alle mediatraining uit het raam gooit (alhoewel Joey überhaupt niet zo van de mediatraining is). Toch wel een skill van Andy.
Daar hoeft Andy niet zoveel voor te doen lijkt mij…
 
Terug
Bovenaan Onderaan