Joey Veerman (M)

Hoppa! Uitstekend nieuws dit wat mij betreft, hoop dat dit gaat lukken. Het is een jonge Nederlandse speler met heel veel voetballend vermogen. Zowel v Ginkel, Guti als Propper overtuigen niet op de positie naast Sangare; we hebben echt te weinig creativiteit vanuit die positie.

  1. Van Ginkel ben ik bang dat dit het maximale is na al die blessures, en het zou me niet verbazen als hij een stap terug gaat doen.
  2. Guti einde jaar verkopen of wellicht nu al na aantrekken Veerman.
  3. Propper heb ik nog wel vertrouwen in dat die gaat terugkomen op niveau.
 
Ook PSV maakt jacht op Veerman

Tja. Leuke voetballer, maar hebben wij hem nodig? Moet er eerst misschien wat vertrekken?
Het is hier op het forum der orakels al eerder geopperd.
Ik vind het wel een werkvoetballer. Hij brengt wellicht precies dat wat Van Ginkel heeft ingeleverd?

Normaal gesproken zou ik waarschijnlijk zeer terughoudend hebben gereageerd (want de verdediging is ook niet bepaald up to par), maar ik denk dat 'het type Veerman' precies het missende puzzelstukje zou kunnen zijn.
 
Ook PSV maakt jacht op Veerman

Tja. Leuke voetballer, maar hebben wij hem nodig? Moet er eerst misschien wat vertrekken?
Ligt aan de prijs. Wat AZ er voor bood (5 mil plus doorverkoop) dan zou ik het zeker toejuichen. Zeker omdat van Ginkel en Propper momenteel erg tegenvallen en hij wellicht wel de kwaliteit kan brengen.

Maar boven de 9-10 miljoen lijkt me dan toch wat teveel voor de jongen. Dus ligt enorm aan het bedrag of ik er enthousiast van word.
Wel positief is dat PSV zich tenminste mengt. Dan krijgt Feyenoord hem tenminste niet voor een laag bedrag.
 
Van mij mag hij komen. Creatieve speler die wat kan forceren. Vraag mij alleen wel af of PSV het geld ervoor gaat neerleggen. Voor 5m prima, alles daarboven niet.
Ruiltje met van Ginkel? Die gaat t bij PSV echt niet redden maar kan voor Heerenveen best n fijne speler zijn? (Plus zijn achternichtje speelt er ook al:) )
 
Laatst bewerkt:
Wel echt een type wat we op dit moment niet hebben of wel hebben maar klaarblijkelijk niet eruit komt (Pröpper/Guti).

Welkome versterking! Had me dit een jaar geleden gevraagd, dan was het een ander antwoord geweest.
 
Van mij mag hij komen. Creatieve speler die wat kan forceren. Vraag mij alleen wel af of PSV het geld ervoor gaat neerleggen. Voor 5m prima, alles daarboven niet.
we hebben maar 6,5 mln geinvesteerd van alle transferopbrengsten; dus er is zeker nog geld. Maar ben het met je eens dat 5 a 6 mln de max is. Maar daar zal het ook wel op uitdraaien, Heerenveen zit minder strak in de wedstrijd dan dat ze dat van de zomer zaten gek genoeg.
 
Ik moet het allemaal nog maar zien, maar ergens wil ik het best de kans geven. 6 miljoen is dan wel de absolute max
 
Heeft absoluut mooie dingen laten zien. Zie hem liever dan Guti of Mauro.... voor de breedte wel een aanwinst en dan mag hij het laten zien op het veld. Voetballen kan hij wel...maar kan hij de druk en de vele wedstrijden aan. Moet mijn inziens wel sterker in fysiek worden. Maar nogmaals.... zie hem liever dan een Guti of Mauro.
 
Pfoe lastig, hopen dat ie de stap kan maken en niet de zoveelste blijkt te zijn waarvan het plafond de subtop van eredivisie is.
Doan is het (na een opstapje) ook gelukt om vanuit Groningen toch hier te slagen. En het lukt ook geregeld om uit eigen jeugd spelers aan te laten haken bij het niveau PSV 1, terwijl die spelers van het niveau KKD komen. Buitenlanders zijn daarnaast ook geen garantie voor succes. Je kunt zo'n Evander van Midtjylland halen of een Mexicaanse of Argentijnse speler, maar die komen ook stuk voor stuk uit competities die niet beter, dan wel minder zijn als de Eredivisie. Ajax heeft vorige zomer nog zoveel betaald voor Daramy, die zelfs al Deens international is, maar het niveau ook (nog) niet lijkt te hebben.

Kwa bewezen kwaliteiten past Veerman perfect bij wat we zoeken. Of het er dan uit zou komen? Dat blijft altijd gissen. Ik vind zijn statistieken toch wel indrukwekkend. Is vaker betrokken bij goals (4G/7A in 20) als Götze (5G/7A in 28, in de Eredivisie slechts 0G/2A in 15), terwijl hij 1 of 2 linies naar achteren speelt en met mindere medespelers. Fysiek mag ie zich wel ontwikkelen, maar dat kan bij PSV dan ook.
 
Laatst bewerkt:
Hmm ik was zeker geen voorstander in de zomer, omdat ik Propper hoger inschatte. Vooralsnog blijkt dat geen goeie inschatting, dus vooruit. Maar alles boven de 5 is te veel en boven de 6 kan echt niet.

Zn gezeur in de media heb ik nu al geen zin in. Die jongen vertelde elke week hoe graag hij weg wilde afgelopen zomer.
 
Ligt aan de prijs. Wat AZ er voor bood (5 mil plus doorverkoop) dan zou ik het zeker toejuichen. Zeker omdat van Ginkel en Propper momenteel erg tegenvallen en hij wellicht wel de kwaliteit kan brengen.

Maar boven de 9-10 miljoen lijkt me dan toch wat teveel voor de jongen. Dus ligt enorm aan het bedrag of ik er enthousiast van word.
Wel positief is dat PSV zich tenminste mengt. Dan krijgt Feyenoord hem tenminste niet voor een laag bedrag.
Sterker nog een bedrag boven de 5 miljoen is gewoon weggegooid geld: zulke spelers raken namelijk later nooit voor meer dan 8-9 miljoen kwijt aan de competities waar hij zou passen, Italië of Duitsland. Het is geen groot talent oid waarvan je zou zeggen dat er nog veel rek in zit. Ik vind hem dan ook meer een AZ speler, lees: goed in de Eredivisie maar bij een stap hoger gelijk een mislukking. Maar voor 5-6 miljoen zou ik dat gokje wel wagen. Overigens vind ik zijn mentaliteit niet altijd oke: hij heeft keer op keer zijn club openlijk bekritiseerd om het bedrag wat ze voor hem vragen. Dat doe je niet als speler. Zelfs de Ajax spelers roepen altijd dat de club aan hen mag verdienen enz. Bovendien was hij na het mislukken van een transfer maanden lang niet te benijden kwa spel en liet hij zien geen vechter te zijn die zich er over heen kan zetten.
 
Heeft absoluut mooie dingen laten zien. Zie hem liever dan Guti of Mauro.... voor de breedte wel een aanwinst en dan mag hij het laten zien op het veld. Voetballen kan hij wel...maar kan hij de druk en de vele wedstrijden aan. Moet mijn inziens wel sterker in fysiek worden. Maar nogmaals.... zie hem liever dan een Guti of Mauro.
Concurrentie voor Mauro is het niet lijkt, aangezien die vooralsnog blijkbaar met Max om de LB-positie moet strijden.
Van mij mogen Van Ginkel en Propper ook wel vertrekken eigenlijk...hebben niet gebracht wat je er van hoopt. Daarbij heeft Van Ginkel dan wel meer de kans gehad om het te laten zien.

Ik ben niet tegen Veerman, maar zoals gezegd zou ik dan eerst wat anderen laten gaan.
 
Sterker nog een bedrag boven de 5 miljoen is gewoon weggegooid geld: zulke spelers raken namelijk later nooit voor meer dan 8-9 miljoen kwijt aan de competities waar hij zou passen, Italië of Duitsland. Het is geen groot talent oid waarvan je zou zeggen dat er nog veel rek in zit. Ik vind hem dan ook meer een AZ speler, lees: goed in de Eredivisie maar bij een stap hoger gelijk een mislukking. Maar voor 5-6 miljoen zou ik dat gokje wel wagen. Overigens vind ik zijn mentaliteit niet altijd oke: hij heeft keer op keer zijn club openlijk bekritiseerd om het bedrag wat ze voor hem vragen. Dat doe je niet als speler. Zelfs de Ajax spelers roepen altijd dat de club aan hen mag verdienen enz. Bovendien was hij na het mislukken van een transfer maanden lang niet te benijden kwa spel en liet hij zien geen vechter te zijn die zich er over heen kan zetten.

Valt bij Ajax wel mee hoor. Ideale schoonzonen als Frenkie, De Ligt en Vd Beek doen dat, maar daar tegenover staan Onana, Mazraoui en Brobbey (die me met knikkende knietjes terug is).
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Concurrentie voor Mauro is het niet lijkt, aangezien die vooralsnog blijkbaar met Max om de LB-positie moet strijden.
Van mij mogen Van Ginkel en Propper ook wel vertrekken eigenlijk...hebben niet gebracht wat je er van hoopt. Daarbij heeft Van Ginkel dan wel meer de kans gehad om het te laten zien.

Ik ben niet tegen Veerman, maar zoals gezegd zou ik dan eerst wat anderen laten gaan.

Guti wordt mogelijk komende zomer verkocht om er nog wat aan te verdienen. Thomas loopt uit zijn contract en kun je ook gerust laten gaan; veel te vaak geblesseerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan