Weltmeister
Internationale Legende
Joey is redelijk vrij in zijn hoofd. Dat is een kracht. Die mensen kunnen over het algemeen presteren ondanks een boze buitenwereld. Maar de Europese top.. ik denk het niet.Ik vond Joey tegen Dortmund eigenlijk geweldig spelen. Dat we het daar hebben laten liggen lag eerder aan de buitenspelers dan aan Joey/Jerdy. In Oranje tegen Duitsland was hij redelijk - zijn taken werden uitgevoerd en hij pikte zijn goaltje mee. Natuurlijk werden hij en Jerdy bij vlagen weggetikt, maar dat kwam vooral doordat het middenveld overlopen werd. Reijnders liep achter de inzakkende Kroos aan en kwam meer uit als rechtsbuiten. Vanuit de verdediging had je weinig instappende jongens, waardoor het middenveld een eiland werd. Veel te veel ruimte tussen de voorste en laatste linie.
Ik heb juist wel vertrouwen in Joey in Oranje. Hij heeft altijd wat tijd en wat vertrouwen nodig, maar hij kan daar zoveel mee. Maar om een of andere reden heeft Joey wat ook Luuk en Denzel hebben: mensen (zeker buiten Eindhoven) benoemen eerst wat hij niet kan, en daarna wat hij wel kan.
PS Tegen Duitsland vond ik hem volkomen anoniem en onmachtig. Ondanks een prima goal. Heeft nooit zijn stempel kunnen drukken. Het falen tegen Dortmund reken ik Bosz aan. Die had er meer uit kunnen halen.