Joël Drommel (GK)

Mijn voorgevoel zegt dat we een miskoop in huis gaan halen. Hopelijk zit ik ernaast...
Nou, een evaluatie na een half jaar bevestigt het voorgevoel eigenlijk alleen nog maar.

Het is een Jurjus-achtige keeper en aankoop. Keepte bij een club zonder druk een goede wedstrijd tegen PSV en komt zo op het bordje van de scouting van JdJ. Hij mist net als Jurjus de overtuiging dat hij een topclub aankan; dit gaf hij zelf ook al verkapt aan toen hij in de media zei dat hij de vraagprijs van Twente een beetje aan de hoge kant vond (hoge vraagprijs, hoge verwachtingen). Zijn historie als keeper was ook al niet veelbelovend, maar met het karakter van Dumfries had hij het nog kunnen redden. Die had ondanks zijn voetballende beperkingen volledige overtuiging. Echter, Drommel straalt op het veld uit van, ik hoor qua niveau niet thuis bij deze club, ben ik wel goed genoeg? En nee, dat is hij dus niet.
 
Met een xGa (expected goals against) / match van 0.83 is het toch best knap dat je als keeper er 1.7 toelaat per wedstrijd. Het erge is dat Ajax ook een xGa van 0.83 heeft, maar nog steeds slechts 2 doelpunten tegen gehad in de competitie tegenover onze 17. Vorig seizoen werden er in de eerste 10 wedstrijden 6 doorgelaten, met Mvogo als keeper. Naar mijn mening is het niet afmaken van kansen een mindere prioriteit dan de doelpunten die we tegen krijgen. PSV heeft 2 wedstrijden geen doelpunten tegen gekregen. Dat is van bedroevende niveau! Hier moet echt naar gekeken worden, vooral naar de keeper ook. Ik heb veel vertrouwen in Drommel gehad, maar laat nu echt veel te veel houdbare ballen niet tegen.

Dus is het niet tijd om de keepers te scouten die daadwerkelijk bij een dominante ploeg spelen? Keeper zijn bij een ploeg dat dominant is, zoals PSV, is toch heel anders dan keeper zijn van een laagvlieger. Misschien is het wat vroeg om Drommel af te schrijven, maar Mvogo keert na dit seizoen weer terug naar zijn oude club en dus is er plek om een keeper bij te halen. Het moet een ervaren keeper zijn die bij de grote clubs heeft gespeeld en dus weet wat het is om alert te blijven zelfs als je niets te doen hebt tijdens de wedstrijd. Wie dat is weet ik niet, dat moeten de scouts en JdJ uitvogelen.
 
Met een xGa (expected goals against) / match van 0.83 is het toch best knap dat je als keeper er 1.7 toelaat per wedstrijd. Het erge is dat Ajax ook een xGa van 0.83 heeft, maar nog steeds slechts 2 doelpunten tegen gehad in de competitie tegenover onze 17. Vorig seizoen werden er in de eerste 10 wedstrijden 6 doorgelaten, met Mvogo als keeper. Naar mijn mening is het niet afmaken van kansen een mindere prioriteit dan de doelpunten die we tegen krijgen. PSV heeft 2 wedstrijden geen doelpunten tegen gekregen. Dat is van bedroevende niveau! Hier moet echt naar gekeken worden, vooral naar de keeper ook. Ik heb veel vertrouwen in Drommel gehad, maar laat nu echt veel te veel houdbare ballen niet tegen.

Dus is het niet tijd om de keepers te scouten die daadwerkelijk bij een dominante ploeg spelen? Keeper zijn bij een ploeg dat dominant is, zoals PSV, is toch heel anders dan keeper zijn van een laagvlieger. Misschien is het wat vroeg om Drommel af te schrijven, maar Mvogo keert na dit seizoen weer terug naar zijn oude club en dus is er plek om een keeper bij te halen. Het moet een ervaren keeper zijn die bij de grote clubs heeft gespeeld en dus weet wat het is om alert te blijven zelfs als je niets te doen hebt tijdens de wedstrijd. Wie dat is weet ik niet, dat moeten de scouts en JdJ uitvogelen.
Nee…neem van mij aan dat het echt beter voor onze club is is als jij dat even gaat uitvogelen dan onze scouts en JDJ…🙄
 
  • Leuk
Reactions: IPF
De enige keeper in de eredivisie die zijn hoofd wegdraait als er geschoten word :sleep: Moet je maar opletten,
 
Met een xGa (expected goals against) / match van 0.83 is het toch best knap dat je als keeper er 1.7 toelaat per wedstrijd. Het erge is dat Ajax ook een xGa van 0.83 heeft, maar nog steeds slechts 2 doelpunten tegen gehad in de competitie tegenover onze 17. Vorig seizoen werden er in de eerste 10 wedstrijden 6 doorgelaten, met Mvogo als keeper. Naar mijn mening is het niet afmaken van kansen een mindere prioriteit dan de doelpunten die we tegen krijgen. PSV heeft 2 wedstrijden geen doelpunten tegen gekregen. Dat is van bedroevende niveau! Hier moet echt naar gekeken worden, vooral naar de keeper ook. Ik heb veel vertrouwen in Drommel gehad, maar laat nu echt veel te veel houdbare ballen niet tegen.

Dus is het niet tijd om de keepers te scouten die daadwerkelijk bij een dominante ploeg spelen? Keeper zijn bij een ploeg dat dominant is, zoals PSV, is toch heel anders dan keeper zijn van een laagvlieger. Misschien is het wat vroeg om Drommel af te schrijven, maar Mvogo keert na dit seizoen weer terug naar zijn oude club en dus is er plek om een keeper bij te halen. Het moet een ervaren keeper zijn die bij de grote clubs heeft gespeeld en dus weet wat het is om alert te blijven zelfs als je niets te doen hebt tijdens de wedstrijd. Wie dat is weet ik niet, dat moeten de scouts en JdJ uitvogelen.
Voor zover ik weet zijn er in de hele geschiedenis van PSV slechts 3 goede keepers geweest: Van Beveren, Van Breukelen, Gomes. Dat is een erg povere score voor een club die meer dan 100 jaar bestaat. Is dus een structureel dingetje bij PSV. De grootste (meest overtuigende) succesperiodes vielen ook samen met die doelmannen. Het is dus zeg maar niet echt onbelangrijk om een goede doelman in je selectie te hebben, al lijkt Ajax momenteel het tegendeel te bewijzen met die bejaarde prutser op goal die in alle competities bizar genoeg nog maar 3 doelpunten heeft hoeven slikken, als je de johan Druifschaal niet meerekent.
 
Zoetsyndroom: geen blunders, maar ook geen reddingen.
Zoet heeft heel lang geteerd op zijn klassepot tegen Atletico.. Daar maakte ie wel het verschil m.i. Daarna heeft ie dat niveau nooit meer gehaald. Hij was in die tijd zelfs doelman bij Oranje..
 
ook eerlijk zijn bij de doelpunten zondag viel hem niks te verwijten
Had zich bij de goal van Haller wel beter mogen positioneren. Miniscuul stapje naar links en had 'm kunnen wegtikken.

Heb gewoon niet het idee dat deze jongen met 100% vertrouwen keept. Kijkt altijd onzeker en straalt niet echt uit van "gij kent mn verdediging wel uitspelen, maar mij passeer je nie".
 
Wennen aan het keepen? Voor een keeper van bijna 25 (net zo oud als Onana ) mag hij dan wel opschieten, en liever niet bij PSV dan.

Beetje keeper heeft op zijn 25ste al zo'n 17 jaar ervaring.. Komt hij aan met 10 als keeper. :rolleyes:
Met de week komt het besef dat hij het gewoon niet gaat worden helaas
 
Hoe is het trouwens met Cillissen? Bij oranje heb ik 'm niet meer gezien.. panini plaatjes aan het sparen misschien?

Speelt gewoon weer bij Valencia. Van Gaal zal hem op den duur wel weer oproepen.
Over Nederlandse keepers gesproken, je had beter Flekken kunnen halen, zeker aangezien we toch altijd in Duitsland scouten tegenwoordig. Nu ben je te laat, want hij is eerste keeper bij Freiburg en doet het daar fantastisch. Tot afgelopen zomer echter zat hij op de bank als 2e keeper. Hij kreeg dit seizoen de kans omdat hun 1e keeper toen vertrok.

 
Speelt gewoon weer bij Valencia. Van Gaal zal hem op den duur wel weer oproepen.
Over Nederlandse keepers gesproken, je had beter Flekken kunnen halen, zeker aangezien we toch altijd in Duitsland scouten tegenwoordig. Nu ben je te laat, want hij is eerste keeper bij Freiburg en doet het daar fantastisch. Tot afgelopen zomer echter zat hij op de bank als 2e keeper. Hij kreeg dit seizoen de kans omdat hun 1e keeper toen vertrok.

Drommel wss iets van 1.43
 
Terug
Bovenaan Onderaan